Gå til innhold
Hundesonen.no

Første vårtegn

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Gåsunger allerede?? Jøss vi er heldige om de har kommet til i slutten av april. Eneste vårtegnet er at himmelen på en måte er blåere, og det blir ikke mørkt lenge før vi er ferdige på jobb. Og så kjenner vi at solen varmer mer og mer, og luften er annerledes på en måte. Men noen sikre vårtegn er det nok enda en stund til. På hjemplassen min har det gått ras, og er fortsatt rasfare pga for mye snø :P

Skrevet
Gåsunger allerede??

Du skal få kose med gåsungene også når du kommer i morgen, ikke bare med tollernøstene... :icon_fun:

Kom for ca uke siden, å farmor har krevd gåsunger levert på døren.... :closedeyes:

Skrevet
Du skal få kose med gåsungene også når du kommer i morgen, ikke bare med tollernøstene... :icon_fun:

Kom for ca uke siden, å farmor har krevd gåsunger levert på døren.... :closedeyes:

ÅÅååh har de kommet der nede :P Gleder meg!

Skrevet

solen skinner og det lukter "vår":P Hatt et par sånne dager her nå, men heldigvis har det frosset på igjen. En meter med snø som skal smeltes bort frister ikke, gruer meg til gjørme inne, ute og overalt på vofsen:P

Også spiring er et flott vårtegn, men tror vi har litt igjen her!

Skrevet

I går. Gikk tur med hundene, varmt og sol og TØRR asfalt :P

Og snøklokkene her.. Men nå er det fortsatt en del snø her da... <_<

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Gåsunger allerede?? Jøss vi er heldige om de har kommet til i slutten av april. Eneste vårtegnet er at himmelen på en måte er blåere, og det blir ikke mørkt lenge før vi er ferdige på jobb. Og så kjenner vi at solen varmer mer og mer, og luften er annerledes på en måte. Men noen sikre vårtegn er det nok enda en stund til. På hjemplassen min har det gått ras, og er fortsatt rasfare pga for mye snø :P

Kan si meg enig i den. Første "vårtegn" her var vel på søndag. Da var det varmegrader i sola for første gang i år!! Deilig! Men snøen må ikke smelte enda da!

Skrevet

Snøklokker og krokus, gåsunger på trærne, solen som varmer, vårfølelse.. Himmelen er "høyere" og har en annen blåfarge.. Asfalten er tørr, og jeg fpr lyst på grillmat og rollerblades. Ååh, jeg elsker våren.

Skrevet

Jeg, Pippin, mamma og Disco så hestehov i går da vi gikk tur! HURRA nå blir det vår!!

Skrevet
Hva er dine første vårtegn og har du sett noen enda?

Så pusekatter på trærne i dag for første gang i år :P

Pusekatter i trærne er det året rundt her. ;) Men av det slaget som kan løpe da...

Har ikke sett så mye gåsunger her enda, men i går kom de fra kommunen og klippa trærne i gata. Og det er sikkert vårtegn her. Ellers starter fugler å synge i tre tida på natta nå. Og jeg så et par gjess igår.

Guest Christine
Skrevet

Kattlabber, råtten hundebæsj overalt, grusen kommer fram og jeg leter etter hestehover :P

Skrevet

Idag etter litt regn tittet solen frem. Snøen smelter, og mye grus (som man må passe seg for at man ikke sklir på i bakker) kommer frem, og det er ekstremt varmt på bussen..,

Lagt merke til fuglekvitter tiiidlig på morgene de siste dagene. Det er pluss grader, og nå gleder jeg meg bare til all snøen er borte, og til jeg slipper å kaste på meg jakka for en liten tur ut. (husk å ikke kle av seg for tidlig selvom det virker varmt, pleier å bli mange syke sånn tidlig på våren, nettopp pga dette :P )

Guest Just me!!
Skrevet

Sola skinner, bekken fosser og sneen smelter! Får en slik herlig følelse i kroppen :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...