Gå til innhold
Hundesonen.no

Løsningen på bilder/dagbok og kommentar

Recommended Posts

Har ett lite forslag da, på hvordan dette kan løses... Når jeg kom på den i går synes jeg den var ganske bra, men så var det å forklare den da :wink: Altså, det er noen som har kommentert at det blir ikke like morro å laste opp bilder/skrive i dagboken uten at noen kommenterer det de legger ut... Dermed blir det også kanskje mindre folk som gjør dette.. Det er selvfølgelig trist, da opprensingen i brukernes bilder har gjordtdet mye mer ryddig... Men altså her er mitt litte forslag:

Altså: på brukernes bilder opdretter man mapper for de ulike rasene. Altså mappen heter f.eks: Golden Retriever, inne i den mappen lager man 2 topic og intet mer. Den ene topicen heter da noe sånt som "Bilder av Golden Retriever" og den andre heter da for eksempel "Kommentarer til Golden Bilder" på denne måten blir det ganske så oversiktelig... For selv om det kommer mange like kommentarer som: så flott hund o.l så er det gjerne forskjellige personer som skriver disse kommentarene og da er det liksom "verdt det" og legge opp bilder når mange kommenterer deres pene hund :) I dagboken lages også en mappe f.eks. X sin dagbok: inne i der en topic for selve dagboken og en topic for kommentarer... Ja det var mitt lille forslag da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tenke over det med bilder. Men holder fast på at der ikke er noen grund til og kommentere inde på Brukernes dagbok..

Kan bare ikke se hvorfor folk ikke kan skrive en pm eller noe. Men skal snakke med de andre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes itte dumt, Basse.

Men som je skrev inne på en anna her.. Hva med å inngå et kompromiss?

At'n itte skriv slike ting som "Så søt" under bildet(men kanskje gjøre slik som'n Basse sa der??), men hvis det er ting som kanskje intreserer alle, blir skrevet under bildene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig mest bildene jeg tenkte på , men så var det jo også noen som synes det var litt kjedelig å skrive uten å få respons... Men som sagt på dagboken kan man kanskej sende en pm, det som er litt kjekt med et eget topic ved siden av er at kanskej flere lurer på det samme, men ikke alle tør å sende pm om det og ved en topic da så kommer det jo frem så alle kan se det, og de som lurte men ikke turde å spørre får også svar! ;) Koselig at dere ville ta opp forslaget mitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som skriver dagbok hjemme får heller ikke respons. Jeg skriver ikke dagbok fordi jeg bare MÅ høre alle skrive, så flink han er osv. Skriver for og dele litt med andre og så jeg selv kan gå tilbake engang og lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja stemmer det.. Vel altså jeg skriver jo ikke dagbok her på hundesonen, og den hjemme også blir skjeldent brukt... Men det henner a'... Det er jo i og for seg to litt forskjellige ting... Men som sagt skriver ikke jeg dagbok her, så argumenteringer for å kommentere dagboken får noen andre ta seg av :D Jeg skjønner hva du mener Heidi, men noen kommer sikkert til å protestere litt, men det gjør vel nesten noen alltid når endringer foretas? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

syns det er greit nå jeg :D da blir det ikke så mye rot heller ;) Vi kan jo lage egen diskusjon hvis det er et bile vi vil kommentere, eller sende privat melding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mente jeg svarte på dette, kanskje jeg har skrevet det feil sted :oops:

Hvis vi skal lage 2 topics dablir vi nødt til og slette alt på brukernes bilder igjen for de skulle jo helst stå sammen..

Og tror ikke alle kommer til og overholde dette.. Dere får ta det litt med ro og la os se om vi kan finne på en løsning som alle kan leve med. Men akkurat nå går dere løs på oss. Og det stresser bare endda mer.. Og mig som akkurat er stoppet med og røyke og er igang med at pakke hus, har en del og tenke på, og kan fort gå hen og miste besindelsen :D

Så ta det med ro. Vi skal prøve og finne på en løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mig som akkurat er stoppet med og røyke og er igang med at pakke hus, har en del og tenke på, og kan fort gå hen og miste besindelsen :D

Hehe, jeg skal holde meg i ro! Har vært borti et lemen av ei søster når hun hadde et røykekutt forsøk, steike hun var hårsår! :roll: Nesten glad hun begynte på igjen jeg! Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal holde meg i ro! Har vært borti et lemen av ei søster når hun hadde et røykekutt forsøk, steike hun var hårsår! :roll: Nesten glad hun begynte på igjen jeg! Hihi..

HUff skal ikke være lett.... :wink:

Mange som røyker er faktisk mer redd for det å skulle slutte enn det røyken faktisk utsetter en for. Altså mer redd for å slutte enn å f.eks få lunge kreft... :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...