Gå til innhold
Hundesonen.no

Løsningen på bilder/dagbok og kommentar

Recommended Posts

Skrevet

Har ett lite forslag da, på hvordan dette kan løses... Når jeg kom på den i går synes jeg den var ganske bra, men så var det å forklare den da :wink: Altså, det er noen som har kommentert at det blir ikke like morro å laste opp bilder/skrive i dagboken uten at noen kommenterer det de legger ut... Dermed blir det også kanskje mindre folk som gjør dette.. Det er selvfølgelig trist, da opprensingen i brukernes bilder har gjordtdet mye mer ryddig... Men altså her er mitt litte forslag:

Altså: på brukernes bilder opdretter man mapper for de ulike rasene. Altså mappen heter f.eks: Golden Retriever, inne i den mappen lager man 2 topic og intet mer. Den ene topicen heter da noe sånt som "Bilder av Golden Retriever" og den andre heter da for eksempel "Kommentarer til Golden Bilder" på denne måten blir det ganske så oversiktelig... For selv om det kommer mange like kommentarer som: så flott hund o.l så er det gjerne forskjellige personer som skriver disse kommentarene og da er det liksom "verdt det" og legge opp bilder når mange kommenterer deres pene hund :) I dagboken lages også en mappe f.eks. X sin dagbok: inne i der en topic for selve dagboken og en topic for kommentarer... Ja det var mitt lille forslag da :wink:

Skrevet

Jeg skal tenke over det med bilder. Men holder fast på at der ikke er noen grund til og kommentere inde på Brukernes dagbok..

Kan bare ikke se hvorfor folk ikke kan skrive en pm eller noe. Men skal snakke med de andre om det.

Skrevet

Slettes itte dumt, Basse.

Men som je skrev inne på en anna her.. Hva med å inngå et kompromiss?

At'n itte skriv slike ting som "Så søt" under bildet(men kanskje gjøre slik som'n Basse sa der??), men hvis det er ting som kanskje intreserer alle, blir skrevet under bildene :D

Skrevet

Det var egentlig mest bildene jeg tenkte på , men så var det jo også noen som synes det var litt kjedelig å skrive uten å få respons... Men som sagt på dagboken kan man kanskej sende en pm, det som er litt kjekt med et eget topic ved siden av er at kanskej flere lurer på det samme, men ikke alle tør å sende pm om det og ved en topic da så kommer det jo frem så alle kan se det, og de som lurte men ikke turde å spørre får også svar! ;) Koselig at dere ville ta opp forslaget mitt :D

Skrevet

De fleste som skriver dagbok hjemme får heller ikke respons. Jeg skriver ikke dagbok fordi jeg bare MÅ høre alle skrive, så flink han er osv. Skriver for og dele litt med andre og så jeg selv kan gå tilbake engang og lese..

Skrevet

Hehe, ja stemmer det.. Vel altså jeg skriver jo ikke dagbok her på hundesonen, og den hjemme også blir skjeldent brukt... Men det henner a'... Det er jo i og for seg to litt forskjellige ting... Men som sagt skriver ikke jeg dagbok her, så argumenteringer for å kommentere dagboken får noen andre ta seg av :D Jeg skjønner hva du mener Heidi, men noen kommer sikkert til å protestere litt, men det gjør vel nesten noen alltid når endringer foretas? :wink:

Guest Vicky
Skrevet

syns det er greit nå jeg :D da blir det ikke så mye rot heller ;) Vi kan jo lage egen diskusjon hvis det er et bile vi vil kommentere, eller sende privat melding ;)

Skrevet

Tenk alle topicene det blir hvis en skal lage ett topic for hvert bilde man vil diskutere da!Da blir det IALLEFALL rot [-X

Skrevet

Feil. En tråd for hver bildetråd, ikke mer. Dermed blir det ikke mye rot, når det bare blir feks EN tråd for golden, en for aussie osv.

Skrevet

Hmm mente jeg svarte på dette, kanskje jeg har skrevet det feil sted :oops:

Hvis vi skal lage 2 topics dablir vi nødt til og slette alt på brukernes bilder igjen for de skulle jo helst stå sammen..

Og tror ikke alle kommer til og overholde dette.. Dere får ta det litt med ro og la os se om vi kan finne på en løsning som alle kan leve med. Men akkurat nå går dere løs på oss. Og det stresser bare endda mer.. Og mig som akkurat er stoppet med og røyke og er igang med at pakke hus, har en del og tenke på, og kan fort gå hen og miste besindelsen :D

Så ta det med ro. Vi skal prøve og finne på en løsning..

Skrevet
Og mig som akkurat er stoppet med og røyke og er igang med at pakke hus, har en del og tenke på, og kan fort gå hen og miste besindelsen :D

Hehe, jeg skal holde meg i ro! Har vært borti et lemen av ei søster når hun hadde et røykekutt forsøk, steike hun var hårsår! :roll: Nesten glad hun begynte på igjen jeg! Hihi..

Skrevet

Hehe, jeg skal holde meg i ro! Har vært borti et lemen av ei søster når hun hadde et røykekutt forsøk, steike hun var hårsår! :roll: Nesten glad hun begynte på igjen jeg! Hihi..

HUff skal ikke være lett.... :wink:

Mange som røyker er faktisk mer redd for det å skulle slutte enn det røyken faktisk utsetter en for. Altså mer redd for å slutte enn å f.eks få lunge kreft... :-o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...