Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan dette bli for mye?

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Saken er at...

Jeg og basset-eier skal endelig gå jegerprøvekurs! :angry:

Ma og Pa her hjemme har jo sagt ja til kurset og slikt, men de har lite tro på at vi greier det.

Altså..

Begge går i niende- Mye lekser og øving til prøver

Holder på med hund- Mye trening

Skal konfirmere oss- Konfirmasjonsundervisning osv

Jegerprøvekurs- Mye lesing, kurs osv

+ at K holder på med Drama og jeg med Basket

Tror dere det kan bli vanskelig? Eller tror dere vi kan greie det? :angry:

Mange sier at jeg kommer til å stryke ut av skolen, glemme hunder, stryke på jegerprøve eksamenen osv, fordi jeg får det travlet...

Skrevet

Neida vi skal klare det...

Jeg har en del øvinger på teateret + forestillinger, men det går på et eller annet hvis :rolleyes:

Skrevet

Det klarer dere fint! Mamma tok jegerkurset med tre barn, full jobb, hund, hest og kaniner.. Det var ikke noe problem.

Guest Christine
Skrevet
Det klarer dere fint! Mamma tok jegerkurset med tre barn, full jobb, hund, hest og kaniner.. Det var ikke noe problem.

Ahh, der steig selvtilitten tre hakk.. :angry:

Om jeg jobber godt nok så får jeg sikkert det til, uten å slarke med de andre tingene..... Håper jeg.

Skrevet

Jepp, jeg er sikker på at dere klarer det jeg=) Det er jo interessant, så dere vil "ta" stoffet fort.

Skrevet

Det går nok bra :o

Jeg skal ta jegerprøvekurs nå i vår, + 5 hundekurs. Trening av hundene flere ganger uka/daglig + stevner/utstillinger i helgene og jobb..

Masse skolearbeid ( Siste året på undomskolen, må ha bra snitt for å komme inn der jeg vil)

+ at det er venner og slikt som tar tid. Men jeg trooor jeg skal klare det fint..:P

Får nå håpe det i hvertfall ;P

Skrevet

Det er utrolig mye man får tid til om man vil - det man bare må passe på er at man får hvilt litt innimellom, slik at man ikke blir utslitt :P

Jeg selv er veldig opptatt av skole, jeg har jobb, en hund jeg daglig trener og slikt med, en kanin, venner og jeg skal prøve å ta sertifikatet til sommeren. Dessuten har vi begynt å tenke på russetiden.. I tilegg til det vil jeg gjerne ha litt tid hvor jeg bare kan se litt på tv, sitte på data`en eller lese en bok..

Man kan godt si at tiden flyr :rolleyes:

Dere klarer det nok - lykke til :o

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hvis du vil klare det, klarer du det!

Jeg tok jegerprøven for to år sida, og syntes ikke den var så ille jeg. Jeg fulgte med på kurset og leste gjennom boka en gang, hørte noen andre i spm og klarte det med glans. Og jeg er ikke en sånn type som alltid husker alt jeg leser (heldiggriser de er), men det meste av stoffet på jegerprøven er sånt jeg mer eller mindre kunne fra før. Ganske mye om arter, hva som var jaktbart osv måtte jeg lære meg, mye biologi/økologi-type stoff. Der kunne jeg mye fra før gjennom skolen og genrell ineresse (ok, nå er jo jeg litt eldre enn deg, så kanskje jeg slapp litt lettere her). Og så måtte jeg lese litt nøyere på de forskjellige våpentypene og amunisjon, hva som kan brukes på hva. Men sånn alt i alt syns jeg ikke den var så fryktelig vanskelig. Også er det jo avkryssningsanternativer da :icon_confused: og det gjør jo selve prøven litt lettere.

Jeg har trua på at du klarer det jeg :( . Men ikke la det gå utover skolen. Jegerprøva kan du alltids prøve deg igjen på senere hvis det skulle bli for mye, skolen bare går videre og da bør du helt henge med...

• 4 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Sorry at jeg drar opp en veeeldig gammel tråd altså..

Men det ble ikke for mye! Kurs på tre timer to ganger i uka, ble satt av mye tid, men var definitivt verdt det!

Både jeg og Kjersti besto! Fornøøøyd! :)

Guest Christine
Skrevet
Gratulerer, gratulerer - nå skal du skyte selv på jakt til høsten da, eller?

Jepp :)

GRATULERER s

Viste du ville klare det

haha, det har mange sagt... Er dere synsk? :)

Skrevet
Sorry at jeg drar opp en veeeldig gammel tråd altså..

Men det ble ikke for mye! Kurs på tre timer to ganger i uka, ble satt av mye tid, men var definitivt verdt det!

Både jeg og Kjersti besto! Fornøøøyd! :)

Så morro og høre

Gratulerer til dere begge. :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...