Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring?

Shilamon

Recommended Posts

Som kanskje noen har fått med seg så er jeg på vei til å få meg egen hund nå. Tenker på å forsikre han.

Er det mange her som har forsikret hundene sine? Hvorfor, hvorfor ikke?

I hvilket selskap og hva slags forsikring har dere? Noen som vet hva det koster?

Om Rex blir min skal det bli en jakt og turhund i hovedsak, med jaktprøver om dressuren går i orden. Kanskje jeg finner på å prøve meg på noe lydighet eller agility, men det blir i så fall bare på skøy for å ha prøvd der. Kommer i hovedsak til å bli en jakthund som også trekker (snørekjøring, akebrett ol) og bærer kløv. Mye på tur. Kommer til å stille han ut, men han har litt ujevnt bitt, så blir nok ikke så mye soden han ikke er noen topp hund

Hva slags forsikring trenger man? hva bør man tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har forsikring, og har allerede tjent på det. Alt fra en dyr dyrlegeregning en søndags kveld til kastrering.

Operasjoner kan f.eks bli veeeldig dyre, og da er det greit å bare måtte betale 500 kr om regningen komme rpå under 10 000..

Jeg har dødsforsikring (huff høres ikke fint ut), og veterinærforsikring. Får dekt 5 000 på dødsforsikringen og 10 000 på veterinærforsikringen.

Har forsikring gjennom jobben til pappa, og husker ikke hvo mye vi betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret hunden min gjennom gjensidige.

Forsikringssum er 10.000,- og jeg betaler 1400,- i året. Det var et krav fra oppdretter at han skal være forsikret, men jeg hadde gjort det uansett. Vet hvor dyrt det kan bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbe er forsikret i gjensidige.

Dødsrisiko forsikring på 6.000,- (kjøpesum) får da denne summen hvis han dør/må avlives.

Veterinær forsikring som dekker inntil 30.000,- i pr. år.

For dette betaler jeg 1.450,- i året.

Jeg har vært utrolig glad for at jeg har hatt denne forsikringen, siden Ebbe har vært og fortsatt er mye syk.

Jeg har vel til nå fått dekket nærmere 50.000,- på forsikringen så at det har lønnet seg for meg er det ikke tvil om :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Agria Optimal og Agria Liv. Betalte 1000 i året, og han var forsikret for opp til 45 000 i året i behandling, 5000 rehab, og 6000- livsforsikring. Forsikring er kjempegreit, og kan være livsviktig. En relativt enkel operasjon hvor hunden blir hundre prosent frisk etterpå kan koste 20 000 uten forsikring.. Mange har ikke råd til en slit engangssum. Agria har vært relativt greie når det gjelder utbetalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...