Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring?


Hanne Marit

Recommended Posts

Heisann!

Jeg skal få valp til sommeren. Jeg ønsker å finne ut hvilket valpekurs jeg bør gå. Jeg har gått Lundquist sitt med hunden til mamma og pappa, det var veldig bra, men det er litt langt unna nå når jeg bor for meg selv på St.hans Haugen og ikke har bil. Har dere muligheten til å fortelle meg hvilke erfaringer dere har med de kursene/stedene dere har gått kurs, så får jeg vite litt mer enn jeg vet nå..?!

Tenkte jeg kanskje skal ta turen innom noen av dem etterhvert, for å få litt egen magefølelse, men dere må hjelpe meg å velge de jeg skal prioritere å besøke.. =)

Hilsen fra en som gleder seg til å få valp! =)

Dere må forresten bare ta en tur innom hjemmesiden til Bajaz og den kommende valpen, som jeg endelig har fått ordentlig blogg og gjestebok på ! *litt stolt* hehe..

http://pic7.piczo.com/hamahol/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg Din Beste Venn på Rosenholm. Da får du miljøtrening samtidig da du tar tog rett til treningsplassen. Veldig fin trening for valpen å reise med kollektivt og det tar kun ti minutter fra Oslo S. Jeg gikk tre kurs der og kunne ikke vært mer fornøyd, selv om jeg bodde på Majorstua uten bil. :angry: Veldig flinke instruktører, og et godt miljø.

www.dinbestevenn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i klikkerkurs, men synes at et kurs som bare varer en helg virker lite?! (som kurset på dinbestevenn.no) Noen som har anbefalinger?

:icon_confused:

Jeg er veldig fornøyd med Canis(Avd. Akershus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig og si at jeg ikke likte valpekurset for Din Beste Venn.

Likte teorikvelden veldig godt da :(

Men syns teorien deres er FOR fasit-basert.. Altså, at de bare har ett svar på et problem uansett hvordan hund det er snakk om. Lite tilpasset trening etter miva, rase og individ. Da vi gikk på kurs der kunne Phoebe allerede sitt og dekk.. Likevel måtte vi drive med godbit over hodet og ned i bakken, i følge instruktøren.

Nå skal det nevnes at det kan være instruktøren jeg ikke var fornøyd med. Gikk avdeling Fornebu.

Nå går jeg på Oslo Hundeskole. Super fornøyd! :icon_confused:

Noen mener de har for "harde" metoder, men jeg er veldig uenig. For under alle øvelser kommer de med to-tre metoder for å lære inn og man kan velge den man syns passer best til sin hund. De tar generelt mye mer hensyn til eier og hund. Syns jeg da .. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig og si at jeg ikke likte valpekurset for Din Beste Venn.

Likte teorikvelden veldig godt da :(

Men syns teorien deres er FOR fasit-basert.. Altså, at de bare har ett svar på et problem uansett hvordan hund det er snakk om. Lite tilpasset trening etter miva, rase og individ. Da vi gikk på kurs der kunne Phoebe allerede sitt og dekk.. Likevel måtte vi drive med godbit over hodet og ned i bakken, i følge instruktøren.

Nå skal det nevnes at det kan være instruktøren jeg ikke var fornøyd med. Gikk avdeling Fornebu.

Nå går jeg på Oslo Hundeskole. Super fornøyd! :icon_confused:

Noen mener de har for "harde" metoder, men jeg er veldig uenig. For under alle øvelser kommer de med to-tre metoder for å lære inn og man kan velge den man syns passer best til sin hund. De tar generelt mye mer hensyn til eier og hund. Syns jeg da .. :P

Hvor trener Oslo Hundeskole egentlig? Hva ligger prisen på kursene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakken jeg var med på inkluderte valpekurs, grunnkurs, hverdagslydighet og bronsemerke. Hoppet på etter valpekurset. Måtte fortsatt betale ordinær pris for den pakken da.. og den pakken kostet rundt 4000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakken jeg var med på inkluderte valpekurs, grunnkurs, hverdagslydighet og bronsemerke. Hoppet på etter valpekurset. Måtte fortsatt betale ordinær pris for den pakken da.. og den pakken kostet rundt 4000,-

Kan man ta disse når man vil, eller må man ta de fortløpende etter hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Veldig bra med ærlige svar! Det liker jeg! =) Jeg får se hva det blir til.. må jo få en valp først..! =) Men jeg må si som du sier, Jeanette, det kommer jo ofte an på instruktøren, og ikke nødvendigvis selve kurset.

Takk takk! Kom gjerne med flere meninger! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i klikkerkurs, men synes at et kurs som bare varer en helg virker lite?! (som kurset på dinbestevenn.no) Noen som har anbefalinger?

:icon_confused:

Canis har jo kurs her på Skullerud! Hør med Jane (Molly). Hun har gått flere (?) kurs hos dem! Jeg trivdes veldig godt hos Lundqvist på Hellerudsletta, men det er utrolig tungvindt å komme seg dit uten bil. Dessuten baserer de seg på at man putter hunden i bilen imellom sekvensene og det er ikke lett når man ikke har noen bil å putte hunden i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...