Gå til innhold
Hundesonen.no

Seng til Aussie

Recommended Posts

Har ei venninne som får en liten herlig blue merle Aussie i hus om EN uke :P (heldiggris)

Men så lurer ho på hvor stor denne sengen bør være. Sånn med tanke på at den kan passe den når den blir voksen også :P

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta målene av en voksen Aussie med i dyrebutikken og se etter, tror det er det letteste, da får man sett sengen skikkelig også :P

hehe, hvorfor tenkte vi ikke på det :rolleyes:

Noen som har målene til en voksen Aussie her inne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier på str med en golden-tispe - stemmer det sånn passelig. Blondie er 55 cm og veier 22 kg. Hvis det er en av blue merlene fra aussiegården hun skal ha, blir nok de litt mindre enn det :P

OKi :P Ho skal ha den blue merle hannen der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her ligger enten på gulvet (fordi senga er for varm å ligge i) eller så trøkker han seg ned i sengen til den minste bikkja her. En dvergpincher:) Så det var bare teit å kjøpe stor seng til han med en gang.

De fleste steder jeg handler så går aussien som large. Så alt av seng, tepper osv som jeg har kjøpt hvertfall er blitt kjøpt i størrelse large. Ellers når det gjelder bur så kaller mange burstørrelsen for "boxer" størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her ligger enten på gulvet (fordi senga er for varm å ligge i) eller så trøkker han seg ned i sengen til den minste bikkja her. En dvergpincher:) Så det var bare teit å kjøpe stor seng til han med en gang.

De fleste steder jeg handler så går aussien som large. Så alt av seng, tepper osv som jeg har kjøpt hvertfall er blitt kjøpt i størrelse large. Ellers når det gjelder bur så kaller mange burstørrelsen for "boxer" størrelse.

Oki takk for svar :P

Ho fant vel egentli ut at ho kan bruke den kurven ho skulle kaste nå foreløpig. og heller legge et teppe oppe (valper har jo det med å ødelegge). Og heller kjøpe en ny seng når den blir eldre.

(kjenner at jeg gleder meg på hennes vegne, og fordi jeg skal få kose valp) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har også en tendens til å ville ligge litt trangt (tror jeg).. Jeg hadde i alle fall to sånne plastkurver- en stor (anbfefalt for rasen) og en som var mindre. Har sjelden sett noen av mine i den store sengen - de velger ALLTID den minste..

For mine hunder (har hatt mange forskjellige senger opp gjennom årene) så er det uten tvil den firkantede Kennel-sengen som er mest populær. Ser ut som en Bia-bädd, men har et grønt nylonstoff på. Her: http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____46676.aspx. Men jeg har en str. mindre enn denne her, og den ble kjøpt til klart lavere pris enn det som her står (på en utstilling, tror den kostet mellom 350-400,-)..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille aussieklump er ca 52cm høy (eller noe i den dur, 19,5kg veier han nå og er 18mnd :icon_confused: ), jeg har en biabed i str 60x70cm eller noe sånt, og lille klumpen bruker maks 1/3 til 1/2 når han ligger i den. Sammenkrøllet på minst mulig plass, og bestandig ligger han med ryggen mot kortsiden. Som oftest ligger han i kroken ved stuedøra,og der er plassen mye mindre, 40x 60cm kanskje...

Når hun skal ha valp er det vel ikke noe stress.. men jeg ville ikke kjøpt den største senga bare for at hunen skal kunne breie seg ut, min erfaring er at de helst vil ligge i en klump i sengene;) I allefall de hundene jeg har hatt/passet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille aussieklump er ca 52cm høy (eller noe i den dur, 19,5kg veier han nå og er 18mnd ;) ), jeg har en biabed i str 60x70cm eller noe sånt, og lille klumpen bruker maks 1/3 til 1/2 når han ligger i den. Sammenkrøllet på minst mulig plass, og bestandig ligger han med ryggen mot kortsiden. Som oftest ligger han i kroken ved stuedøra,og der er plassen mye mindre, 40x 60cm kanskje...

Når hun skal ha valp er det vel ikke noe stress.. men jeg ville ikke kjøpt den største senga bare for at hunen skal kunne breie seg ut, min erfaring er at de helst vil ligge i en klump i sengene;) I allefall de hundene jeg har hatt/passet;)

Nei ho venter nok en stund med å kjøpe inn seng. hadde en kurv som ho sikkert kan bruke mens den er valp...

ååå til helga får ho den :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...