Gå til innhold
Hundesonen.no

"Kennel"hjelp/"praktikant"

Lotta

Recommended Posts

Skrevet

Kunne du tenke deg å passe verdens vakreste og greieste hunder en helg en gang i blant - og være med på å stelle det kommende valpekullet vårt?

Hunderiet er en viktig del av vår tilværelse og tar masse tid og ressurser - våre 4 herlige hunder betyr allverden for oss, men i blant så behøver vi fri for å gjøre ting med barna, pleie vårt sosiale liv og skjøtte jobbene våre utenom.

Derfor lurte vi på om det var noen ansvarsbevisste, fornuftige og flinke hundefolk her inne som hadde lyst på jobben som "avløser"/kennelhjelp hos oss? Vi ser for oss at du kan bo her når vi er borte og stelle hundene våre hjemme hos oss, foring, lufting og vanlig stell som de behøver.

EDIT: Hundene våre bor selvsagt i huset vårt sammen med oss!

Vi vurderer sterkt et nytt valpekull snart - og da vil det være flott om du har anledning til å komme hit noen dager i uka mens de er små (mannen i huset jobber skift og det er ikke snakk om veldig mange timer pr dag - heller ikke hver ukedag) - og ta i et tak med de søte små slik at vi kan få frigitt litt tid til våre tobente barn også :baby:

Til gjengjeld kan vi tilby en flott mulighet til å bli kjent med alle fasetter av en oppdretters daglige gjøremål, den totale hengivenhet fra verdens 4 flotteste hunder, tilgang til unikt turterreng og noen veldig takknemlige hundeeiere! Vi blir helt sikkert enige om godtgjørelse utover kost/losji og transport også!

Egen hund kan selvsagt medbringes (så fremt den er renslig!) :baby:

Send meg gjerne en PM om du vil vite mer om oss eller hundene våre!

"Lotta"

• 3 weeks later...
Guest Just me!!
Skrevet

Har sendt deg pm, men vet ikke helt om den kom frem. Tror det er litt surr med pm-systemet her.

Guest Christine
Skrevet
Om du vil hjelpe til med kennel og greyhound kan du jo spørre om june trenger hjelp i sommer? :)

June har sagt at om noen unge vil jobbe på kennelen hennes i sommer så er det bare å sende søknad med mail :)

Skrevet

Vi kunne også trengt litt "kennelhjelp" en gang i blant. Dersom noen som bor i nærheten av Grua (45 min Nord fos Oslo) som er ledige helger / enkelte ganger på dagtid når vi har valper. Venter neste kull til sommeren.

Edit:

Beklager for å dytte meg inn på tråden din, Lotta, men så vidt jeg vet bor vi da forholdsvist langt fra hverandre?? :)

Guest Just me!!
Skrevet

Å, skulle så gjerne. Det var synd du ikke bodde nærmere, Lotta.

Har så lyst :)

Skrevet

Vi synes det er utrolig hyggelig at flere av dere kjekke og dyktige hundejenter har hatt lyst til å bli kjent med hundene våre og oss, og kunne tenke dere både å hjelpe med turgåing/pass og oppfølging av valpekull! Innser jo at vi bor i en fryktelig upraktisk del av landet sånn rent hundemessig (myyyyye sau er det også her ;) ) - men håper vi treffes framover, uansett :)

Her er det altså fortsatt muligheter for "den rette" ;)

Skrevet
Vi synes det er utrolig hyggelig at flere av dere kjekke og dyktige hundejenter har hatt lyst til å bli kjent med hundene våre og oss, og kunne tenke dere både å hjelpe med turgåing/pass og oppfølging av valpekull! Innser jo at vi bor i en fryktelig upraktisk del av landet sånn rent hundemessig (myyyyye sau er det også her ;) ) - men håper vi treffes framover, uansett :)

Her er det altså fortsatt muligheter for "den rette" ;)

Er det lov å spørre hvor i landet du bor? ;)

Skrevet

Så koselig at det er stor interesse for hundene våre, "oppdrag kennelhjelp" og oss! :)

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle legge ut forespørselen her, fordi jeg har ekstremt dårlig erfaring med enkelte nettdebattanter og deres totale mangel på gangsyn og etikette. Vi har fått sjikanøse hilsener (av folk som ikke bruker navnet sitt, men som har sterke synspunkter om andres "anonymitet") i gjesteboka vår og telefontrusler på svareren etter diskusjoner på hundefora. De fleste som har betedd seg slik er nå utestengt fra fora hvor jeg deltar, og jeg ser at noen av dem har søkt sammen på sitt eget. Antagelig like greit, da de befinner seg på samme nivå, hele gjengen ;)

Beklager den litt lange innledningen til hvorfor jeg IKKE legger ut link til hjemmesiden vår eller sier "alt" om hvor vi befinner oss - send meg gjerne en PM så forteller jeg med glede mer hvis du kunne være en aktuell kandidat.

Jeg har forstått at enkelte ikke skjønner at det er forskjell på vår måte å oppfostre valper på, hvor oppvekst i hjemmemiljø (valpene i stua), rene og gode omgivelser, god mat og ordentlig sosialisering er et selvfølgelig krav - og det å fø opp et valpekull på en låve og se hvor mange som tilfeldigvis overlever.

For oss er det viktig at bebisene har det rent og pent rundt seg, (også når vi er på jobb), at de får regelmessige måltider som små mager krever, og at de blir vennlige og sosiale skapninger som er godt sosialiserte både på folk og dyr.

At vi i tillegg har menneskebarn og jobber å ta vare på, gjør at vi vil bli veldig glade for å få kontakt med noen som har de samme tankene og følelsene som oss rundt akkurat disse temaene.

Med vennlig hilsen

Lotta

PS: Og nei, vi har ikke løpshunder... ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...