Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilke andre dyr har du?

WheatenMali

Har du noen andre dyr en hund?  

27 stemmer

1. 1.

• Nei, bare hund
      1
    • ja!
      24
    • har ikke hund men andre dyr
      2
    • har ingen dyr
      0

Recommended Posts

Jeg har utenom golden retrieveren Yrja, to katter som heter Mons og Marte. Jeg har også fem marsvin, fire gutter, Timmy, Punkern Pusling(Pusling), Emil og Krølle Øreløs(Krølle). Jenta heter Blond Princess, men kalles bare Blondie.

Alle er veldig søte og om noen måneder skal Blondie og Emil få unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Iben et guttenavn da...? hihih...jeg kjenner to Iben,og begge er det nemlig... :oops: :wink:

Jo i Norge er det et guttenavn. Men man må ha to navn da. Altså f.eks Per-Iben...U c?

Mens i Danmark er det en jentenavn.

Mamma ringte inn og spurte om det var lov å kalle jenter det men fikk nei. Men så fant hun et avisutklipp eller noe av en norsk jente som het Iben og da fikk hun lov :D

Hehe for meg er Iben et jente navn. Kan ikke forestille meg en gutt hete det.. ;) Men for mange er det sikkert omvendt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke noen hund, men har en ilder som heter Casper. Han er en viltfarget gutt på 2 år :D Stoor til å være ilder, liten i hodet.

Nydelige lillebolla mi. ;)

Men vi må desverre omplassere han, for mamma orker ikke å ha han og hund. Tror vi måtte uansett, for han lukter så j*****g inne. Så da er det bedre han kommer til noen der ALLE i huset liker ildere, ikke bare barna. :evil: ;)

Men vi har funnet verdens snilleste kjøper, så alt ordner seg gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranseduer..? :?

Ja, det er duer som konkurrerer i flyging. Det er mange som konkurrerer i dette, og da sender man f.eks duene fra Hardangervidda og så ser man hvem som kommer først hjem. Duene har en elektronisk ring på foten, og det er en elektronisk klokke hjemme ved inngangsdøra på duehuset. Så idet dua kommer hjem og flyr inn luka, så registreres tida. Deretter sammenligner man alle sine duer, og det avgjøres hvem av dem som vant. Ganske interessant egentlig!

Duer har en egen evne til å orientere seg - innebygget kompass - og uansett hvor de sendes fra (har aldri vært der før), så tar de retningen og flyr rake veien hjem. Det er imponerende! De sliter når det er tåke - da forstyrres radaren deres...

Motivasjonsfaktoren deres for å fly raskest mulig hjem er at ungene deres er der, eller at de er sultne. Å fly fra Hardangervidda og hjem til oss utenfor Haugesund tar kun noen timer...

Problemet er at det er så mye rovfugl (hauk), og den spiser mange av duene våre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmmm, har jo nevnt tidligere at jeg har flere dyr enn hund :D Men jeg kan jo fortelle mer om dem.

Jeg har to katter.

Lano og Bagheera.

Lano er en blanding av perser og huskatt.

Bagheera er blanding av brittisk korthår svart og huskatt. Han har siameser i blodet.

Av de 11 rottene:

Nayad, som er en standard black hooded.

Monita, som er en standard black berkshire.

Keira, som er en agouti berkshire dumbo.

Seem-Nyx , som er en standard black banded huksy.

Apache, som er en agouti hooded dumbo.

Dorris, som er en black hooded dumbo rex.

Trinity, som er en standard champange hooded.

Lille-Raksha , som er en fawn hooded dumbo rex.

Ashlin, som er en Agouti bareback balzed dumbo rex.

Tess, som er en agouti hooded dumbo dobbelt rex.

Jeg skal kaaaaaaaaaaanskje få en til hund da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...