Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur-tråd


Mud

Recommended Posts

Tror ikke du skal tenke så mye på at hunden din skal få en hule og heller satse på at han ikke trenger det. Har bare hatt en hund jeg som har satt pris på buret sitt inne og det var en omplasseringshund som var burvant og hadde frynsete nerver.. Han var livredd gulv, lyder etc så han gjemte seg i buret sitt. Storegutt her har et stort cabanabur som han elsker å gjemme seg inne i når han er på utstillinger eller andre stressende steder. Han er ikke tøffeste gutten i gata og liker å krype inn i noe når det står på som verst. Dette buret er pent nok til at jeg har det oppe hjemme også (han har det lilla) men de eneste som bruker det er kattene. Helt ærlig: jeg ville blitt skikkelig trist hvis han følte han hadde behov for å gjemme seg her hjemme. Av 6 hunder er det bare en hund jeg har hatt som ikke har klart å sove rett ut på gulvet selv om vi styrer rundt. Tilmed vesle tøtta mi snorker flatt ut på gulvet der det måtte passe seg. Til gjengjeld har jeg en stoor kennelseng som jeg kan be storegutt gå å legge seg i hvis jeg vil ha han ute av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Tror ikke du skal tenke så mye på at hunden din skal få en hule og heller satse på at han ikke trenger det. Har bare hatt en hund jeg som har satt pris på buret sitt inne og det var en omplasseringshund som var burvant og hadde frynsete nerver.. Han var livredd gulv, lyder etc så han gjemte seg i buret sitt. Storegutt her har et stort cabanabur som han elsker å gjemme seg inne i når han er på utstillinger eller andre stressende steder. Han er ikke tøffeste gutten i gata og liker å krype inn i noe når det står på som verst. Dette buret er pent nok til at jeg har det oppe hjemme også (han har det lilla) men de eneste som bruker det er kattene. Helt ærlig: jeg ville blitt skikkelig trist hvis han følte han hadde behov for å gjemme seg her hjemme. Av 6 hunder er det bare en hund jeg har hatt som ikke har klart å sove rett ut på gulvet selv om vi styrer rundt. Tilmed vesle tøtta mi snorker flatt ut på gulvet der det måtte passe seg. Til gjengjeld har jeg en stoor kennelseng som jeg kan be storegutt gå å legge seg i hvis jeg vil ha han ute av veien.

Ja, så når våre hunder velger å gå inn i buret (det ene som står åpent i stueområdet) så er det fordi de er så engstlige og stressa stakkars, kanskje redd for gulvet også for alt jeg vet.... Jeg er bare for dum til å se det............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så når våre hunder velger å gå inn i buret (det ene som står åpent i stueområdet) så er det fordi de er så engstlige og stressa stakkars, kanskje redd for gulvet også for alt jeg vet.... Jeg er bare for dum til å se det............

Hvis de må gjemme seg inn der for få slappe av så er det mye mulig ja;) Jeg ser ikke behovet for å bruke masse penger på et bur som skal stå åpent når det finnes hundesenger og tepper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du ikke antyder her at alle hunder som frivillig går og legger seg i et åpent bur, er så redde at de ikke klarer å slappe av på åpent gulv? :D

Hvis de trenger et bur for å slappe av...så ja..Loke kan også gå inn i buret for korte perioder, sjeldent nå, men etter ei uke på sølen hvor han sov i bur hver natt så gjorde han det en periode hjemme og. Hvis bikkja går i buret hver gang den skal slappe av så hadde jeg faktisk lurt litt og tenkt nøye igjennom hvorfor. Pan gjemte seg under sengen min og sov der i vanskelige perioder, blir samme effekten som bur. Gjemme seg bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg har nå ikke mange gangene sett frykten i øynene på bikkja mi når den går i buret (kanskje derimot litt stygge blikk når den heller vil ligge i senga mi om natta enn i buret...).

Hundene våre har stort sett gått fritt rundt i huset, spesielt den siste for hun åpner alt av dører uten at man merker det før det blir trekk. Hundene sover gjerne flat ut på tepper, i hundesengene eller på badegulvet. Men helt frivillig hender det også at de legger seg i buret. Hvorfor? fordi de er redde og stressa i familiens hus? neppe, da hadde de ikke ligget på ryggen med magen opp og purka (alt for sårbart). På samme måte som en burløs hund gjerne "trekker seg tilbake" til sengen sin eller en spesiell krok, trekker mine hunder seg til buret når de vil ha helt fred og ro. Det handler om å ville sove ifred.

Om hundene dine aldri trekker seg tilbake Loke, så kanskje du skal lure på om de ikke klarer å ta livet helt med ro for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hvis de trenger et bur for å slappe av...så ja..Loke kan også gå inn i buret for korte perioder, sjeldent nå, men etter ei uke på sølen hvor han sov i bur hver natt så gjorde han det en periode hjemme og. Hvis bikkja går i buret hver gang den skal slappe av så hadde jeg faktisk lurt litt og tenkt nøye igjennom hvorfor. Pan gjemte seg under sengen min og sov der i vanskelige perioder, blir samme effekten som bur. Gjemme seg bort..

Så det du sier er at det er grunn til å blir engstlig på hundens vegne om den bruker buret som hundeseng, fremfor å legge seg midt på ett kaldt gulv?

Nå vet ikke jeg hvor andre folk plasserer hundesengene sine - men jeg vet da at flere har både en og flere hundesenger og jeg kan bare ikke i min villeste fantasi se for meg at folk har hundesengene stående midt på gulvet - midt i rommet????

De jeg kjenner har hundeseng(er) enten i en rolig krok eller i gangen eller ett annet sted hvor hunden kan trekke seg tilbake - under trappeganger for eksempel - hvor hundene kan få være i fred om de vil. Så det du sier er at om en hund velger å gå å legge seg på ett slikt sted - for ett bur med åpen dør er ikke særlig annerledes enn en seng i en krok eller under en trapp slik jeg ser det.

Med unntak av en hund så har jeg aldri hatt hverken nevrotiske, engstlige, utrygge eller stressa hunder - men samtlige (inkludert den som VAR engstlig) har valgt buret med tepper og godt liggeunderlag fremfor kalde gulvet om de har hatt muligheten. Så når jeg sitter ved pc'en så ligger to - av og til 3 stykk hunder i forskjellige positurer i buret bak meg - og jeg tror vel ingen vil komme på ideen å påstå at noen av de er engstlige eller utrygge *ler*

Joda, jeg kan skjønne hva du snakker om - men jeg synes du er litt vel generell i vendingene dine - jeg skjønner hva du mener - en hund som konsekvent i alle settinger må være i buret for å slappe av har problemer. Jeg har hatt en sånn hund - hun slo seg ikke til ro med mindre buret hennes var der - var buret der så var hun hjemme......... så jeg forstår hva du mener.

Det jeg ikke skjønner er hva du mener er forskjellen på ett bur uten dør og en hundseng i en krok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et åpent bur som hundene kan gå inn i. Tispen min går ofte inn de for å slappe av. Hun er verken nervøs, redd eller noe i den duren. Hun gjør det rett og slett for å slappe av og få fred. Når jeg er på besøk hos noen eller har besøk (av unger feks) så har jeg alltid døren åpen til det rommet hvor burene står i, slik at de kan gå inn der for å slappe av. Igjen, hundene mine er ikke redd for verken barn eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og bur inne, portable pet home. Det har aldri vært lukket. Felix varierer med å ville ligge strekt ut på gulvet, høyt i en stol eller i hule-lignende steder, og da er buret perfekt. Bruker det også på tog o.l. Han ser kun på det som en seng, og jeg synes det er veldig praktisk med sammenleggbart bur istedet for vanlig hundeseng=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på utstillingen i Bø i helgen og der var det en mann som solgte flotte bil bur til en billig penge, hadde ike plas i bilen så vi kjøpte ikke. Men det jeg lurer på er om noen vet hva merke burene var og hvor man kan få tak i de? Har virkelig lyst på et sligt bur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke bur inne. Har egentlig aldri tenkt på det, liker så godt sånne søte hunde senger :baby: Men jeg mener det er en god løsning - de har en egen "hule" så de kan krype inn i og slappe av! Sitt mange hunder som sover i bur. Og det ser ikke ut som noen av dem har noe imot det :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...