Gå til innhold
Hundesonen.no

marsvin utstilling

monica_n

Recommended Posts

Skrevet

Skal stille svina mine for første gang 13 august! Håper Knøttet gjør det like bra som foreldra!

Her er pappan, Nch Polars Miro:

Miro.jpg

og mamman, Polars Sunrise(mangler et cert fra å være Nch):

Sunrise.jpg

Og Lykkebodens Knøttet:

120720051558438G457b831Cda.jpg

Han er veldig lik faren:) Helt lik pels og farge:P Bildet lyger litt, han har veldig fin satin pels, selvom det ikke ser slik ut:)

Skrevet

også skal jeg kjøpe et svin til på utstillingen:

060620050948kBmhcA3BtcUU8mCUfb.jpg

han som sitter helt til høyre;) Han er en amerikansk crested lilac tan roan hehe:P eneste svinet med den fargen/tegningen i norge:)

lilackullene.JPG

heter Snowman, han og Star dust er søsken og de to andre er søsken.

Skrevet

går det an å stille ut marsvin også ??? det visste jeg ikke :? (viste at det går an med kaniner og fugler) :wink:

Skrevet
går det an å stille ut marsvin også ??? det visste jeg ikke :? (viste at det går an med kaniner og fugler) :wink:
Og Katter
Skrevet

kommer sikkert museutstillinger snart også, når det blir flere medlemmer hehe. N-MK har bare vært oppe i litt over ett år:) gleder meg til å stille mus! det blir morro hehehe

Skrevet
Og Katter

ja oh katter selvfølgelig.

litt artig å stille marsvin da de er jo søte.

mus har jeg ikke så mye til overs for(de bare biter meg :) ) søte er de men det for være det. :wink:

Skrevet

ÅÅÅ sånne marsvin med kjempelang pels er så TØFFE! :)

Hvordan foregår en marsvin utstilling? Hvor masse koster det å stille?

Må man være medlem i NMK for å kunne stille?

Hvor masse koster det å ha marsvin egentlig? Må de vaksineres?

Altså for å gjøre mitt innlegg litt kort: kan du fortelle litt om marsvin om kotnader osv? ;) Hvor masse pleier et marsvin (sånn langhåra) med stamtavle å koste?

Skrevet

pris på selve marsvinet kommer fra 200-400.. 250 er vanligst tror jeg. Det finnes jo forskjellige langhåra raser, noen har krøller og hehe, de er stilige:P

marsvin skal ikke bli vaksinert. Synes ikke det koster så mye å ha marsvin. Høy må de ha, C-vit, spon og pellets. jeg kan finne ut ca. hvor mye det koster, må spørre mamma først :oops:

koster ca. 50 kr. per marsvin du skal stille i rase, og 20 kr for pet tror jeg:)

Skrevet

Så gøy! fins det utstilling for marsvin!! Der ville jeg ha gått og sett :) Så utrolig fin farge det var på dine marsvin! har aldri sett en sånn farge på svina før!

Skrevet

Å dødskult at det ikke var då dyrt da! :)

Koster det bare 400 kr for et rase marsvin?? ;)

Hvor lenge lever en slik da? Og hvordan er det å dra vekk osv når man har slike?

Skrevet

med ferie er det akkurat som å ha katt nesten:P tar den med hvis man har mulighet eller får noen andre til å passe den:P kan ikke la den være alene hjemme i flere dager liksom.. men det er vel ganske normalt hehe

marsvinet jeg skal kjøpe koster 400 kr. men det er fordi det er en sjelden farge i norge.. bare en oppdretter av de i norge.:)

Skrevet

Dødskult!

Men er det noen utstillinger i bergensområdet av og til da? Jeg gidder ikke dra land og strand rundt for å dra på marsvin utstilling :) Det har jeg ikke råd til.

Men hva er levetiden på et marsvin? Hva heter de rasene med lang pels?

Skrevet

jeg skal spørre i morgen om det pleier å være utstillinger i bergen, det pleier ikke å være utstillinger her siden det ikke er så mange medlemmer her..:)

Levetiden er fra 5-7 år tror jeg(sjekke det og hehe).

langhårs raser:

*Sheltie

*Texel

*Coronet

*Merino

*Peruaner

*Alpaca

*Lunkarya

(lunkarya finnes i: Lunkaryasheltie, Lunkaryaperuaner og Lunkaryacoronet også..)

Sheltie:

bumblebie26.JPG

Coronet:

harry05.JPG

Peruaner:

Flocke.jpg

Merino:

merino.rot.weiss.jpg

Alpaca:

rasalpaca.JPG

(tupè? ;) )

Lunkarya:

http://lojdstrom.se/images/Zandro.jpg

alle disse kan få veldig lang pels(vokser hele livet) så det er lurt og klippe de av og til eller rulle pelsen hvis du skal stille de i langhår. Klipper du de kan du stille de i klippet langhår altså. ;)

Skrevet

Har sett litt på hjemmesider nå og falt litt for Alpaca :) Syns de var dødsrå!

Men det var ikke alle som hadde sånn lang pels selv om de var den rasen :? Er det fordi at noen rett og slett ikke får så lang pels eller er de klippet?

Er gemyttet forskjellig innen de forskjellige rasene?

Er det VELDIG masse pelsstell med langhår?

*mase hull i hodet*

Har sett på løvetannen kennel. De så ut til å ha mange finer marsvin ;)

Skrevet

Jeg MÅ jo bare få meg et sheltie marsvin da!! de va utrolig fine alle sammen, men "tupeen" var min favoritt :)

Skrevet
da må du ha vært uheldig med musene..:) jeg har aldri blitt bitt av mus, og jeg har hatt ganske mange..;)

jobbet i en dyrebutikk en gang og skulle skifte på buret til noen mus og løftet dem forsiktig opp og endte opp med at den ene hang i fingen min etter tendene sine :-o (og det gjorde vondt, og enda jeg vasket såret og slikt så fikk jeg betennelse i såret) ;) etter det så har jeg ikke likt de små krypene noe særlig. :?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...