Gå til innhold
Hundesonen.no

Store filmer

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Har en film på 30 MB som jeg vil vise på hjemmesiden. Hvordan gjør dere det med store filmer?

Får ikke til å laste den opp på vanlig måte via filbehandlingsgreiene på hotellet mitt..

Edit: Og hvilket program bør filmene mine åpnes i? Har brukt Quicktime, er det noe 'alle' har? Eller bør man ordne sånn at de åpnet i mediaplayer?

Skrevet

De fleste webhotell har en grense for hvor mange MB man kan laste opp om gangen. Uansett lønner det seg å komprimere filmer før man legger dem ut på nettet. Ellers tar det jo veldig lang tid å laste ned for dem som skal se den, og en film på 30MB vil også stjele mye av båndbredden du har til rådighet.

Skrevet
De fleste webhotell har en grense for hvor mange MB man kan laste opp om gangen. Uansett lønner det seg å komprimere filmer før man legger dem ut på nettet. Ellers tar det jo veldig lang tid å laste ned for dem som skal se den, og en film på 30MB vil også stjele mye av båndbredden du har til rådighet.

Ok. :hug: Hvordan komprimerer jeg den? Har to programmer, men ingen av dem vil vite av den filtypen. :ahappy:

Skrevet
Ok. :hug: Hvordan komprimerer jeg den? Har to programmer, men ingen av dem vil vite av den filtypen. :ahappy:

Hvilken filtype er det? Og hvilke programmer har du?

Skrevet
Hvilken filtype er det? Og hvilke programmer har du?

Eeehmm.. finner ikke ut av det, men mistenker det er .mov ..? Har Cyberlink Powerproducer og Powerdirector Express i tillegg til den Windows Moviemakeren..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...