Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om henne her..?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Morsomme ører ;)

Men jeg kan ikke finne noe negativt med den :? Hun trenger vel bare mer kontakt med andre hunder om hun er utrygg i møte med nye.

Var det ikke schæfer du ville ha også? :)

Skrevet

Ehhm, jo egentlig.. Eller, rase er faktisk ikke såå viktig for meg, tilpasser bruken etter rase, og jeg er veldig glad i både små og store hunder;) Men jeg fikk en mail fra Charlottes med tips om deres hunder.. så jeg ser litt da;) Synes hun virket veldig fin! Og møte med andre hunder er ikke noe problem, føler at jeg bor i en kennel snart, så mange hunder det er rundt her..

også er hun fremdeles ung da, det er jo veldig greit.

Skrevet

Synes virkelig du bør vurdere denne tispa seriøst. Høres ut som en hund som kan passe dine behov, etter det jeg har fått med meg at du ønsker deg. :wink:

Og så deilig da, med en hund som kan gå løs hele tiden! 8)

Skrevet

Ja, tenk så herlig, etter det løpefamtomet jeg har nå.. hun er virkelig perfekt.. og charlottes.no er jo veldig seriøse!! pluss at jeg kan hilse på deg og tinka hvis jeg kommer meg til trondheim;)

Skrevet
Ja, tenk så herlig, etter det løpefamtomet jeg har nå.. hun er virkelig perfekt.. og charlottes.no er jo veldig seriøse!! pluss at jeg kan hilse på deg og tinka hvis jeg kommer meg til trondheim;)

Nettopp, hehe. :)

Skrevet

Nå har jeg sendt en mail til charlottes om henne.... :) har dessuten en mnd prøvetid, det er deilig..

Skrevet

burde vært påbudt med prøvetid når du kjøper voksen hund.. min. en mnd

Skrevet

Hun var jo søt da!

burde vært påbudt med prøvetid når du kjøper voksen hund.. min. en mnd

Enig, burde vært sånn som du sier. Vi fikk Yrja da hun var voksen og det gikk jo fint, for hun er jo så grei hund. Men så er det jo sånn at man vet jo aldri! De forrige eierne hennes ville ikke at vi sulle ha henne på prøvetid, fikk ikke lov! Var liksom sånn at enten måtte vi ta henne, eller ikke... Useriøst mener nå jeg! Er jo det beste for alle parter å se hvordan ting passer, hvis ikke kan det bli til at hunden etter hvert ikke får det noe bra, hvis den kommer til feil mennesker...

Men jeg synes du burde prøve henne jeg, hvem vet, kanskje du har en søt schæfer med heng i øra om en måneds tid... :)

Skrevet

Ville ikke kjøpt den hund. Tar jeg ikke feil så har jeg skrevet med den person som eier denne hunden.. Er helt sikker på at det er Gipsy inne på dyrenett.. Og hun har virkelig hatt problemer med denne hunden. Agressivitet med andre hunder og lign. Mener hun havde barn, og at der var blitt problemer med hunden og de barn.. Husker i hvertfald at hun ofte snakkede om at hun måtte av med hende..

Men det kan være jeg tar feil.. :?

Skrevet

Oi! det er iallefall noe helt annet enn hva de har sagt hos Charlottes omplasseringssenter.. Det er noe å tenke på.. Der stod det jo at hun var veldig grei med andre barn OG dyr..

Skrevet
Ville ikke kjøpt den hund. Tar jeg ikke feil så har jeg skrevet med den person som eier denne hunden.. Er helt sikker på at det er Gipsy inne på dyrenett.. Og hun har virkelig hatt problemer med denne hunden. Agressivitet med andre hunder og lign. Mener hun havde barn, og at der var blitt problemer med hunden og de barn.. Husker i hvertfald at hun ofte snakkede om at hun måtte av med hende..

Men det kan være jeg tar feil.. :?

Det er ikke samme tispa. Denne er jo 14 måneder gammel, og tispa til Gipsy inne på Dyrenett er eldre enn det. Seks år eller noe sånt. Dessuten er Charlotte seriøs, så jeg tror på det hun skriver om hundene!

Skrevet

fikk akkurat mail fra henne.. hun var visst en veldig usikker hund/VELDIG myk.. Jeg tror nok jeg vil lete litt videre, så får vi se.. (hun er av typen som kan tisse på seg når hun blir redd eller noe) Har forresten akkurat fått alt bruksutstyret til en som er har sluttet med det.. Supert. da har jeg alt utstyr, mangler bare hund;)

Skrevet

At hun er usikker trenger ikke være så vanskelig å gjøre noe med! Spørs litt på hva hun mener...Bygge opp selvtilliten er lettere enn å dempe en med for mye! Hun var jo rolig, likte å kjøre bil, vant til å være alene hjemme... :) På meg virker det som det er en god del sosialisering som mangler, og det kan man enda gjøre noe med! Hunden vi fikk fra omplassering var usikker og veldig forsiktig. Turde ikke dra i tauet engang anda vi prøvde å leke med henne. Brukte en del tid på oppbygging av selvtillit og samhold mellom oss og nå er hun verdens herligste. Til og med folk som er redd hunder sier at hun er annerledes, de liker henne!! ;) Har fått skryt av alle over hvordan hun oppfører seg mot alt fra små barn til sauer... Ville hørt litt mer hva hun mener før jeg ga slipp på henne! Jeg synest hun var sjarmerende!!!! ;):wink:

Skrevet

Charlotte's har jo en tendens til å legge ut bilder av andre hunder enn de som skal omplasseres.

Men det der er ikke den rasen som det står i beskrivelsen, det er jo definitivt en schæfer! :?

Skrevet

hehehe, jaa, hun legger ofte ut andre bilder har jeg lagt merke til...

Skrevet
Hun er helt svart bortsett fra at hun har en liten hvit flekk i brystet samt hvitt helt ytterst på 3 av 4 labber.

hehe, kan ikke stemme med det bildet!

Uansett. Syns du skal gå for den hunden jeg! Den høres jo perfekt ut! Hvertfall ha den på prøve en mnd. Du har ikke noe å tape på det?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...