Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hun liten i vekst?

TollerRetriver

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har den eneste tolleren i byen.

Og det er veldig lenge siden jeg så en toller "live".

Dina er snart 13 måneder og jeg kan huske at de andre tollere jeg så var større.

Jeg legger ut noen bilder og så vil jeg at de som vet litt om tolleren kan si noe om hun er liten i vekst.

(det er lite lys på bildene så det kan være at fargen på pelsen ser litt rar ut.)

post-1478-1172145189_thumb.jpg

Skrevet

Hvor høy er hun omtrent da? Vanskelig å se på bilde når en ikke har noe å måle henne mot. Er jo utrolig forskjellig hvor høye tollerne er - noen er jo knapt 42cm, men ofte er det jo de litt små som gjør det best på utstilling... :icon_confused:

Skrevet

Hun er omtrent lik høy som min toller.

Noen tollere er høyere enn andre, og sånn er det vel bare.

De er jo litt ekstra søte når de er små da. :twitch:

Skrevet

Da vi var nede hos dyrlegen (skulle ta ei sprøyte) spurte vi og han svarte at hun ikke var for liten, men hun var ikke stor.

(Dina kan ikke gå på utstilling. Hun knakk halen da hun var veldig liten, og hun har et lite brekk i halen.)

Skrevet
Jeg har den eneste tolleren i byen.

Og det er veldig lenge siden jeg så en toller "live".

Dina er snart 13 måneder og jeg kan huske at de andre tollere jeg så var større.

Jeg legger ut noen bilder og så vil jeg at de som vet litt om tolleren kan si noe om hun er liten i vekst.

(det er lite lys på bildene så det kan være at fargen på pelsen ser litt rar ut.)

post-1478-1172145189_thumb.jpg

Hvilken by? Stavanger? Haugesund? Vet i såfall om mange tollerfolk i begge byene, som kan se på hunden din :D

Skrevet

Det er veldig vanskelig å se på det ene bildet, men jeg syns ikke hun ser så liten ut.. Det er veldig stor forskjell på størrelsen på tolleren. Solo veier bare 14,5 kg og er bitteliten, men fortsatt godkjent på utstillinger og sånn. Jeg har ei venninne med ei tollertispe som veien nesten 25 kg og hun er kjempe mye større enn Solo, uten at hun er feit på noe måte. Hvordan er foreldrene hennes da?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...