Gå til innhold
Hundesonen.no

Alexis har fått valper!

Ricco

Recommended Posts

Skrevet

Ja her kommer noen av bildene som Helga Mari tok. (er fine alle sammen så det er vanskelig å plukke ut hviken jeg skal legge inn:))

Dette er dei to største, tispe til høgre.

1valpene072.jpg

Hanvalp,(min yndling:))

1valpene057.jpg

En liten frøken.

1valpene052.jpg

1valpene050.jpg

1valpene048.jpg

1valpene046.jpg

1valpene035.jpg

Grøt er godt!

1valpene031.jpg

Kos med flaska.

1valpene030.jpg

Vi vil ha mat!

1valpene016.jpg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Så fine de er, de vokser jo så fort :shocked:

Er den i midten på siste bildet mye større enn de andre eller bare ser det sånn ut?

Skrevet

Kjempe herlige!

Syns dere har gjort en knall bra jobb med valpene med tanke på tispens omstendigheter og hvor uheldig dere var.

Meget bra jobbet :twitch:

Skrevet
Kjempe herlige!

Syns dere har gjort en knall bra jobb med valpene med tanke på tispens omstendigheter og hvor uheldig dere var.

Meget bra jobbet :twitch:

Takk for det! Ja, begynner vel å forstå at vi har vært flinke her i heimen og at det er flott at alle lever til tross for den harde starten. :P

Skrevet

åå helledussen...

Har såå lyst på en schæfer men det blir ikke med det første nei, klarer bare ikke å overtale gubben til det :ahappy:

Skrevet

Er det mulig å være så søte da! Schãfervalper er det søteste :ahappy: Må også få skryte av innsatsen deres. Utrolig godt jobba!

Skrevet
Da har jeg vært og kooooost med meg alle de herlige valpene :D:P:P

Jeg tok masse bilder som Sølvi nok kommer til å legge ut - men jeg kan ikke dy meg for å legge ut dette...

http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/9652/23524.jpg

Virkelig godt jobbet ;) Utrolig koselig bilde av noen knusbedårende valper.

Takk for det! Ja, begynner vel å forstå at vi har vært flinke her i heimen og at det er flott at alle lever til tross for den harde starten. :P

Det viser også at man aldri skal gi opp selv om alle odds er mot en :P Dyktige har dere vært :ahappy:

Skrevet
Virkelig godt jobbet :P Utrolig koselig bilde av noen knusbedårende valper.

Jeg ble helt svett. De er jo propell :D Vi plasserte gjengen på teppet - Sølvi holdt dem samlet med hendene til jeg fikk gjort meg klar - og så sa jeg SLIPP! og knips. Svisj! og så var de til alle kanter. Tror de har Duracellbatterier i seg jeg :ahappy:

Skrevet
Jeg ble helt svett. De er jo propell :D Vi plasserte gjengen på teppet - Sølvi holdt dem samlet med hendene til jeg fikk gjort meg klar - og så sa jeg SLIPP! og knips. Svisj! og så var de til alle kanter. Tror de har Duracellbatterier i seg jeg :ahappy:

Hehe, såg ikkje du bryteren Helga Mari...? Dei har to batterier kvar, og eg hadde nettopp skifta før du kom... :P

Skrevet
Jeg ble helt svett. De er jo propell :whistle: Vi plasserte gjengen på teppet - Sølvi holdt dem samlet med hendene til jeg fikk gjort meg klar - og så sa jeg SLIPP! og knips. Svisj! og så var de til alle kanter. Tror de har Duracellbatterier i seg jeg :icon_confused:

Da er det jo godt å ha et bra apparat og være kjapp i avtrekkerfingeren :P

Skulle likt å være flue på veggen da hahaha.

Å ta bilder av valper er ikke lett, det vet jeg :whistle:

Skrevet

No har det gått enda ei veke og her er nye bilder av valpene. :D

Hannvalp nr 1.

hann1-1.jpg

Hannvalp nr 2.

hann2-3.jpg

Hannvalp nr 3.

hann3-2.jpg

Hannvalp nr 4.

hann4-1.jpg

Tispevalp nr 1.

tispe1-2.jpg

Tispevalp nr 2.

tispe2-1.jpg

Tispevalp nr 3.

tispe3-1.jpg

Deler opp i to innlegg.

Guest Just me!!
Skrevet

Aaw, så søte! Det samle-bildet er så typisk schäfer, hihi.

Skrevet

sukk hva kan en si...

Har valp selv her men fy søren en blir valpesyk av slike bilder altså :D

Skrevet

Her kjem nokre bilder til, ikkje så "proffe" som dei andre, men søte likavel.

Veiing av en litt trøtt valp...

DSC00043-1.jpg

DSC00042.jpg

DSC00041-1.jpg

DSC00040.jpg

Kosestund i sofaen...

DSC00039-1.jpg

DSC00038-1.jpg

DSC00035-1.jpg

Mette og fornøgde valper

DSC00033-1.jpg

Skrevet

Ååååååååååå blir valpesyk igjen jeg. Schæfervalper er så utrolig søte med sine "sorry" face og store kraftige labber :)

Lykke til inn i den travle men utviklende perioden :)

Skrevet
DSC00010.jpg

Hahaha! For et vanvittig morsomt bilde! "Sorry meg at jeg kom her til verden, asså.." :) Så jo mer ut som en bjørn enn noe annet.. Søt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...