Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsregler


starlight

Recommended Posts

HVordan er reglene for å ha med godbiter på valpeshow? Eller utstillinger generelt da. Kan man ha med godbiter i lomma? Når kan man gi? Gruer meg skikkelig til første valpeshowet nå, selv om det bare er for moro skyld :Laugh: Såå skummelt med ting man ikke har prøvd før da :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker godbiter, er det veldig viktig å tenke over hvilke godbiter og hvordan man bruker dem!

Jeg bruker godbiter selv, men passer på å ha små, forholdvis tørre godbiter.

Man må unngå at hunden blir full av sikkel av godbitene, dommeren skal tross alt se inni munnen uten å måtte vaske seg etterpå...

Man må også unngå at hunden blir FOR fokusert på godbiten.

Og så bør man tenke på hvordan det ser ut... Når eier holder i den ene enden på en oksemuskel og hunden har den halvt i munnen, synes jeg det tar fokuset litt bort fra ekvipasjen.

Husk også at dommeren kanskje vil gratulere deg, eller du vil takke dommeren, da er det ikke særlig appetittelig med hånden full av sikkel eller klissete godbitrester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at dommeren kanskje vil gratulere deg, eller du vil takke dommeren, da er det ikke særlig appetittelig med hånden full av sikkel eller klissete godbitrester...

Ja, det kan du si, min hund slikket meg & pølesene ferdig før 1 plassen, haha, ikke rart han ikke ville plassere meg flere ganger :icon_confused:

NB; Pass på at hunden ikke får/tygger godbiten rett før dommeren skal sjekke tennene, sjelden bra.

Men på valpeshow funker det meste, veldig uhøytidelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...