Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Lurte på om noen kunne anbefale et enkelt dekken til en rimelig penge?

Det skal kun brukes til og fra bil på utstilling i vinterperioden, muligens ved ekstreme værdager..

Eneste krav at det holder avnn ute og dekker hunden godt.

Det skal være til Aris (minsten)

Skal ikke legge masse penger i det, iom at det mest sannsynelig blir brukt på 5 utst i året.

• 2 weeks later...
Skrevet

Heisann!

Vil anbefale deg å velge et dekken som ikke har fleece nærmest hundens kropp...

Gjorde den tabben når jeg skulle på utstilling i Ølen, når jeg tok av dekkenet rett før jeg skulle i ringen så Birk ut som en nybørstet Briard med fluffy pels.... :P

(at dommeren ga han "bra pels" på kritikken, cert og bir forteller vel mest om henne...)

Skrevet

Når det gjelder fleece på dekken så kan det være lurt å bruke allergi vennlig og parfymefri skyllemiddel (feks Neutral) da blir ikke dekkent elektrisk. :P

Skrevet
Når det gjelder fleece på dekken så kan det være lurt å bruke allergi vennlig og parfymefri skyllemiddel (feks Neutral) da blir ikke dekkent elektrisk. :angry:

Aha!! Takk for tips :angry:

Skrevet

Eller om man har regndekken med fleece inni så kan man ikke bruke skyllemiddel, da kan man ta en spraybalsam flaske og sprute noen spruter på innsiden og voila statisk er borte vekk.

(natusan spraybalsam fåes billig i de fleste dagligvarebutikker og lukter lite) :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...