Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeparkering


alucinor

Recommended Posts

Synes det er ganialt jeg! Selv om jeg bare binder hunden min utfor butikken jeg da... Funker fint det. Ikke akurat foran inngangen, men litt på siden. :icon_confused:

Javel, så la være da. Har aldri opplevd at noen spaker eller plager hunden min i løpen av de 5-10 minuttene jeg er inne på buttiekken, selv om noen sikkert har opplevd dette.

Øh... De som er så imot bur hadde vel heller ikke satt hunden sin inn der? Det er et TILBUD. Og nok en grunn til at det kan være en fordel om hunden er vandt til bur.

Hvis jeg hadde sett et ekstremt møkkete bur, ville jeg sagt i fra til de ansvarlige, så hadde de nok fixet det :)

Detter er jo er TILBUD til de som ønsker det. Det er ingen som sier at hundeeiere SKAL benytte denne flotte muligheten. Endelig har noen begynt å tenke på tilrettelegging for oss hundeiere ;)

Tror det er få mennesker som gidder å dunke på en slik boks. Det vil uansett være slik bokser på offentlige områder der folk i nærheten vil SE de som eventuelt er slemme med hunden inne i boksen. Jeg vil tro at det ville bli gjort noe da.

For det første: Tror du virkelig det er LOV å binde hunden sin utenfor butikken? Du bryter loven, og det er slike som deg, som gjør at folk finner opp slike oppfinnelser som hundeparkering. Jeg personlig liker ikke disse. Jeg synes ikke noe om å ha med hundene til butikken heller, der har de ingenting å gjøre. Hunder som blir bindt utenfor er ulovlig, og er brudd mot regelverket. Nei, sett deg heller ned å les hundereglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Tror du virkelig det er LOV å binde hunden sin utenfor butikken? Du bryter loven, og det er slike som deg, som gjør at folk finner opp slike oppfinnelser som hundeparkering. Jeg personlig liker ikke disse. Jeg synes ikke noe om å ha med hundene til butikken heller, der har de ingenting å gjøre. Hunder som blir bindt utenfor er ulovlig, og er brudd mot regelverket. Nei, sett deg heller ned å les hundereglene!

Så vidt jeg husker så står det noe i hundeloven om at hunder ikke kan bindes rett uten for åpningen... Men binder du hunden rundt hjørnet så skal det i teorien være lov?

Litt tvetydig var det vel, men noen som husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så står det noe i hundeloven om at hunder ikke kan bindes rett uten for åpningen... Men binder du hunden rundt hjørnet så skal det i teorien være lov?

Litt tvetydig var det vel, men noen som husker?

Der jeg leste stod det at hunden ikke skal bindes utenfor noen form for forretning grunnet sikkerhet for mennesker. Ergo. Ikke lov i det hele tatt, og det er brudd på regelverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel at de ikke skal bindes utenfor butikken. Så tolk det som dere vil. Men jeg syns det er uforsvarlig å binde en hund utenfor en butikk, om det er rundt hjørnet eller rett utenfor en inngang.

Og Jeampi: du sier at du ikke skjønner at folk er så negativt til det. Men du sier selv at du ikke ville brukt det. Kun om du virkelig måtte. så da spør jeg: HVORFOR ville ikke du hatt hunden din inne i det buret? eller skal jeg kalle det boksen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg bryter loven og er en dårlig hundeeier. Nå har det seg slik at jeg har med meg hunden min så og si overalt. Hun følger med meg uten bånd året rundt, hvor som helst. Jeg plukker sjeldent opp etter hunden min(kun på konkuranseområder og der det er MYE folk), jeg ber den heller om å drite i grøfta (hun gjør det på kommando!). Jeg er ikke den som går rundt og bryr meg om hva folk mener om meg eller mitt hundehold. Jeg vet at jeg og hunden min har det supert sammen! :icon_confused:

ps. Ang at jeg bryter båndtvangen OGSÅ: Jeg har fått fritak fra båndtvang i Sande, Tøsnberg og Stokke kommune (sendte søknad).

EDIT: Binder henne sjeldent utenfor butikken. Hun ligger løs utenfor butikken vanligvis...! Så Blæ, nå kan dere bli så sinte dere bare vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg bryter loven og er en dårlig hundeeier. Nå har det seg slik at jeg har med meg hunden min så og si overalt. Hun følger med meg uten bånd året rundt, hvor som helst. Jeg plukker sjeldent opp etter hunden min(kun på konkuranseområder og der det er MYE folk), jeg ber den heller om å drite i grøfta (hun gjør det på kommando!). Jeg er ikke den som går rundt og bryr meg om hva folk mener om meg eller mitt hundehold. Jeg vet at jeg og hunden min har det supert sammen! :icon_confused:

ps. Ang at jeg bryter båndtvangen OGSÅ: Jeg har fått fritak fra båndtvang i Sande, Tøsnberg og Stokke kommune (sendte søknad).

EDIT: Binder henne sjeldent utenfor butikken. Hun ligger løs utenfor butikken vanligvis...! Så Blæ, nå kan dere bli så sinte dere bare vil ;)

Eeeh jeg blir lettere sagt sjokka. Du plukker sjeldent opp etter henne? :) Vet du hvor mange som klager på hundeeiere fordi man lar møkka ligge igjen. Om det er i grøfta eller midt i veien, spiller ingen rolle. Hva om alle tenkte slik!? Deilig å tenke på eller? Vi hundeeiere får strengere og strengere regler fordi folk ikke overholder regler.

Jeg tenker mer på hunden min når det kommer til å la den ligge utenfor en butikk. Uforsvarlig spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganialt jeg! Selv om jeg bare binder hunden min utfor butikken jeg da... Funker fint det. Ikke akurat foran inngangen, men litt på siden. :)

Javel, så la være da. Har aldri opplevd at noen spaker eller plager hunden min i løpen av de 5-10 minuttene jeg er inne på buttiekken, selv om noen sikkert har opplevd dette.

Unnskyld meg, men det hørtes bare veldig naivt ut! Det er faktisk folk som er utenfor butikker å stjeler hunder. Ungdommer som har lite liker å plager dyr, dette har man utallige eksempler på.

Hva om noen hadde tatt din hund utenfor en butikk?

"Nei, ingen har gjordt noe med hundene min før, så jeg bare la den utenfor jeg" :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg bryter loven og er en dårlig hundeeier. Nå har det seg slik at jeg har med meg hunden min så og si overalt. Hun følger med meg uten bånd året rundt, hvor som helst. Jeg plukker sjeldent opp etter hunden min(kun på konkuranseområder og der det er MYE folk), jeg ber den heller om å drite i grøfta (hun gjør det på kommando!). Jeg er ikke den som går rundt og bryr meg om hva folk mener om meg eller mitt hundehold. Jeg vet at jeg og hunden min har det supert sammen! :twitch:

ps. Ang at jeg bryter båndtvangen OGSÅ: Jeg har fått fritak fra båndtvang i Sande, Tøsnberg og Stokke kommune (sendte søknad).

EDIT: Binder henne sjeldent utenfor butikken. Hun ligger løs utenfor butikken vanligvis...! Så Blæ, nå kan dere bli så sinte dere bare vil :)

Du tenker ikke på unger som gjerne krabber og går i grøfta da, og som blir tilklint av bikkja di sin dritt?

Du er med andre ord en person som driter i loven og andre rundt deg. Det er jo kjekt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Binder henne sjeldent utenfor butikken. Hun ligger løs utenfor butikken vanligvis...! Så Blæ, nå kan dere bli så sinte dere bare vil :twitch:

Om Amira ikke ligger der en dag du kommer ut igjen, og du ikke får henne tilbake, tviler jeg på at du tenker "blæh"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg bryter loven og er en dårlig hundeeier. Nå har det seg slik at jeg har med meg hunden min så og si overalt. Hun følger med meg uten bånd året rundt, hvor som helst. Jeg plukker sjeldent opp etter hunden min(kun på konkuranseområder og der det er MYE folk), jeg ber den heller om å drite i grøfta (hun gjør det på kommando!). Jeg er ikke den som går rundt og bryr meg om hva folk mener om meg eller mitt hundehold. Jeg vet at jeg og hunden min har det supert sammen! :twitch:

ps. Ang at jeg bryter båndtvangen OGSÅ: Jeg har fått fritak fra båndtvang i Sande, Tøsnberg og Stokke kommune (sendte søknad).

EDIT: Binder henne sjeldent utenfor butikken. Hun ligger løs utenfor butikken vanligvis...! Så Blæ, nå kan dere bli så sinte dere bare vil :)

Kalte deg aldri en dårlig hundeeier.

Men du bør ikke ta ting som en selvfølge, en dag blir kanskje hunden din kidnappe fordi DU har den med til butikken. Hva har en hund ved en butikk å gjøre?`La den bli hjemme da.. den lider ikke av å være hjemme i tjue minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du BcAmira ikke bryr deg om å ta opp møkka etter deg, og ikke holder regler, ødelegger for oss hundeeiere, det blir strengere regler, kanskje strengere båndtvang. men det bryr du deg kanskje ikke om fordi du er et unntak. Fy jeg blir så forbanna, trodde du visste bedre.

Skal vi alle bare la bæsjen ligge, ja tenk deg sjøl: en varm men fuktig sommerdag.! tenk for en herlig duft da dere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på distriktsnyhetene i sted, og der viser de frem de nye flotte burene som man kan parkere hunder i. De stilles to oppå hverandre, og de har flotte luftehull - ikke så store at barn kan putte inn saker og ting til hundene. dere kan se burene her: Hundeparkering

Min personlige mening om dette: Ikke pokker om jeg setter noen hund i et slikt bur uten oppsyn (nå tar jeg ikke med hunden i butikken heller da ...). Folk kan kaste ting på buret, de kan slå og sparke på det.

En annen ting er hva med hunder som ikke er vant til å være i bur? Eller som er vant til åpne bur, så blir de plassert i en mørk tett kasse?

Så har vi hygienen da? Hva om en hund tisser i buret - hvem rengjør det? Og hva med smittefaren?

Ville du plassert hunden din i et slikt?

Nope, jeg ville ikke satt hunden min i et bur utenfor butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bor på landet da. Liker å provosere litt. Hundeeiere er så veldig hissige! :twitch:

Ang. møkk, som er helt OT: Hunden min driter en gang om dagen - på morran, og da ber jeg henne gå ut på jordet hjemme. Hele veien opp til butikken (et par km) er gårdens private vei, så er vel egentlig ikke så farlig. Jeg påpekte også at jeg plukker opp der det er mye folk (f.eks stevner, der det er fortau og det er meningen at folk skal gå o.l.), så så veldig ille er det vel ikke....!

Ville bare påpeke at jeg synes mange hundeeiere her inne er litt vel hysteriske!

Selvsagt kan det skje at noen stjeler hunden min og jeg aner ikke hvor jeg skulle gjort av meg om det hadde skjedd, men jeg kan ikke isolere meg av den grunn! Folk bli stukket ned på gata i norge, men jeg går da ikke i sjul for det! Her er det mange som har med seg hunder og de står ulovlig bundet rundt omkring. Det er aldri blitt meldt stjålet eller plaget hund har, så jeg håper at dette ikke skjer, på samme måte som jeg håper jeg ikke blir knivstukket imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke ha satt hunden min i ett slikt bur. Tenk hvor "kult" det kan bli å stå å skremme, banke på buret? Tar aldri med meg Tassen på butikken heller. For det er ikke første gang den gjengen som står der har stjålet! Gjor det en gang. Plutselig hørte jeg bjeffing og der sto de og terget elsklingen min! Kan trygt si at de fikk seg en skyllebøtte!

Men on jeg måtte velge så hadde jeg valgt buret. Kan ialfall ikke kidnappe hunden da (?) skal ialfall en god del til :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bor på landet da. Liker å provosere litt. Hundeeiere er så veldig hissige! :twitch:

Ang. møkk, som er helt OT: Hunden min driter en gang om dagen - på morran, og da ber jeg henne gå ut på jordet hjemme. Hele veien opp til butikken (et par km) er gårdens private vei, så er vel egentlig ikke så farlig. Jeg påpekte også at jeg plukker opp der det er mye folk (f.eks stevner, der det er fortau og det er meningen at folk skal gå o.l.), så så veldig ille er det vel ikke....!

Ville bare påpeke at jeg synes mange hundeeiere her inne er litt vel hysteriske!

Selvsagt kan det skje at noen stjeler hunden min og jeg aner ikke hvor jeg skulle gjort av meg om det hadde skjedd, men jeg kan ikke isolere meg av den grunn! Folk bli stukket ned på gata i norge, men jeg går da ikke i sjul for det! Her er det mange som har med seg hunder og de står ulovlig bundet rundt omkring. Det er aldri blitt meldt stjålet eller plaget hund har, så jeg håper at dette ikke skjer, på samme måte som jeg håper jeg ikke blir knivstukket imorgen :)

å unngå og ha med hunden til butikken er virkelig å isolere seg :rolleyes:

Men du trosser loven, og kan få følger av det. i værste fall så får alle hundeeiere en følge av det. Men du bryr deg kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer serriøst ikke skjønne at du mener at du skal putte bikkja i den blikkboksen. Blir rett OG slett sjokkert jeg! :twitch:

Hver gang jeg har med meg hundene på butikken står de utenfor med noen som passer på dem. Jeg kunne ikke klart å putta de inn i en boks!

Herlighet, det er vel hennes valg om hun vil putte hunden sin i "boksen" eller ikke?

For det første: Tror du virkelig det er LOV å binde hunden sin utenfor butikken? Du bryter loven, og det er slike som deg, som gjør at folk finner opp slike oppfinnelser som hundeparkering. Jeg personlig liker ikke disse. Jeg synes ikke noe om å ha med hundene til butikken heller, der har de ingenting å gjøre. Hunder som blir bindt utenfor er ulovlig, og er brudd mot regelverket. Nei, sett deg heller ned å les hundereglene!

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Kanskje det er du som burde lese litt bedre? Hvis hun plasserer hunden på baksiden av butikken f.eks så bryter hun ikke loven.

Og Jeampi: du sier at du ikke skjønner at folk er så negativt til det. Men du sier selv at du ikke ville brukt det. Kun om du virkelig måtte. så da spør jeg: HVORFOR ville ikke du hatt hunden din inne i det buret? eller skal jeg kalle det boksen?!

Jeg ville mest sannsynlig ikke putta Pito inni der pga jeg er redd hun vil bli skremt av å høre ting som foregår rundt henne men ikke kan se det. Dessuten er jeg redd for at buret skal bli overopphetet eller for kaldt. Men Hadde jeg skulle inn på butikken for å handle og hadde ingen plass å gjøre fra meg hunden så kunne jeg ha satt henne inni der i 5 minutter ja. Det hadde hun ikke tatt skade av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det er vel hennes valg om hun vil putte hunden sin i "boksen" eller ikke?

Kanskje det er du som burde lese litt bedre? Hvis hun plasserer hunden på baksiden av butikken f.eks så bryter hun ikke loven.

Jeg ville mest sannsynlig ikke putta Pito inni der pga jeg er redd hun vil bli skremt av å høre ting som foregår rundt henne men ikke kan se det. Dessuten er jeg redd for at buret skal bli overopphetet eller for kaldt. Men Hadde jeg skulle inn på butikken for å handle og hadde ingen plass å gjøre fra meg hunden så kunne jeg ha satt henne inni der i 5 minutter ja. Det hadde hun ikke tatt skade av...

da virker det ikke som om du er så positiv til det heller. Men men.

Nei dette er laget for menneskene sin skyld, ikke hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå slipper jeg egentlig denne problemstillingen, jeg går ikke innom butikken når jeg er på tur med hundene mine så sant vi ikke går sammen med noen som kan stå utenfor med de og passe på, men.. Vi har et par sånne utenfor senteret her borte, og jeg må innrømme etter å faktisk ha sett de, så ville det ikke falt meg inn å putte hundene inni de og gått i fra. Det er noe med hele utseendet og alt som byr meg i mot, det ser ut som sånne oppbevaringsbokser de har på stasjoner og flyplasser, og hundene mine er IKKE bagasje..

Ikke ville jeg stolt veldig på at vektere sjekket innom boksen med jevne mellomrom heller, jeg har jobbet på senteret i mange år jeg, og sett hvor "opptatt" vektere er med "viktigere" ting enn å faktisk gjøre jobben sin.. Så å sette min lit til at en eller annen skulle vimse innom og sjekke om det er noe action rundt disse boksene, er ikke veldig aktuelt..

Nå har jeg ikke prøvd å ha mine hunder inni heller, men de er ikke veldig store, disse kassene, så det er vel kanskje bare akkurat at mine frøkner hadde gått inni. Nå er de rett nok store belgere begge to, men i forhold til mange andre raser så er de jo små.. Da blir jo dette "fantastiske tilbudet til hundeeiere" noe begrensa uansett..

Og jeg ville heller bundet mine hunder utenfor enn å putte de i disse burene. Da har de ihvertfall mulighet til å gå unna eller forsvare seg, DET har de ikke i en sånn boks. Og nei, jeg mener ikke at de skal trenge å forsvare seg, men de sitter ikke mye tryggere bare fordi det er vegger rundt de, snarere tvert i mot, syns jeg.. Er det noen som er ute på faenskap, så må det da være mye enklere å hause opp ei bikkje i en sånn en, enn ei bikkje som står bundet og kan flytte på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ville heller bundet mine hunder utenfor enn å putte de i disse burene. Da har de ihvertfall mulighet til å gå unna eller forsvare seg, DET har de ikke i en sånn boks. Og nei, jeg mener ikke at de skal trenge å forsvare seg, men de sitter ikke mye tryggere bare fordi det er vegger rundt de, snarere tvert i mot, syns jeg.. Er det noen som er ute på faenskap, så må det da være mye enklere å hause opp ei bikkje i en sånn en, enn ei bikkje som står bundet og kan flytte på seg..

Ja, det har du helt rett i. Hadde aldri,aldri puttet Box inn i en slik boks.. He he, det ble jo litt morsomt :)

Og jeg forstår ikke all denne skrikinga om å ta bikkja med seg på butikken.. :unsure: Selvfølgelig er jeg også imot det, hvis man har tenkt å handle for hele uka, men 5 min inne i butikken er da ingen krise,herregud.. :rolleyes:

Jeg pleier ikke å ta med meg Box på butikken om vinteren, men om sommeren har vi to ruter vi går der det ligger butikker når vi kommer ned fra fjellet. Selvfølgelig går jeg inn og kjøper en is til oss slik at vi kan kjøle oss litt ned, det er jo bare kos å dele en is, vel :D

Og jada, jeg har med meg drikke på turen, men for både meg og Box er det blitt en koselig vane å ta en is før vi vender nesa hjemover. :twitch:

Og det er IKKE forbudt å binde bikkja ett stykke bortenfor inngangen til butikken, kun hvis du gjør det rett foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri satt Chica utenfor butikken og kommer aldri til å gjøre det - nettopp av den grunnen at da aner jeg ikke hva som skjer. Hun kan bli redd og bite noen, hun kan bli slått og sparket eller hun kan bli stjålet..

Jeg vil anta at disse burene gjør det noe tryggere(er det lås, eller er det bare for folk å stjele hundene ut fra buret?), men jeg vil aldri putte henne inni der for det.. Syntes burene så mer ut som kasser, og ble ganske overrasket at de var så tette. Jeg tror ikke Chica hadde følt seg trygg der inne, hun vil ha oversikten over alle lyder og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...