Gå til innhold
Hundesonen.no

Chinese Crested


Eplefe

Recommended Posts

Jeg har jo tre collier, som dessverre ikke vil leve evig, og kjæresten min har en Cavalier King Charles. Jeg ville ha stor hund når vi flytter sammen om to års tid, han vil ha liten. Dette ble diskutert frem og tilbake, for det var klart at vi skulle HA hund, men vi var så uenige som man kunne bli. Jeg kom med alle forslag jeg var villig til å ha, trodde jeg. Jeg sa meg tilogmed villig til å ha Pomeranien, men jeg var så redd for denne lille hårdotten, da jeg ikke visste hvor mye pelsstell de krevde osv.. Kjæresten min foreslo Chihuahua, som en slags siste utvei for å få til et kompromiss, men jeg sa blankt nei, de er veldig søte, men bare ikke en hund for meg.

Så gikk vi til byen en helg da han var hos meg, og jeg så en mann som gikk og bar på en nudelig CC, og måtte selvfølgelig bort og knipe (med tillatelse for mannen), jeg hadde nevnt CC som et alternativ før, men kjæresten min syntes de var lite sjarmerende, ja, direkte stygge, og jeg sa at det ville han ikke syntes om han møtte en, men de er ikke så fotogene, du ser ikke hvordan en CC er på et bilde. Men jeg kjenner jo ingen som har CC akkurat nå, så det ble vanskelig for meg å få introdusert ham til en. Men da vi møtte denne mannen med hunden under armen som vi snakket med, falt kjæresten min for rasen, på samme måte jeg falt for den da jeg møtte min første.

Så vi ble enige om CC, og nå lurer jeg på om noen har tips/råd, da dette blir min første miniatyrhund (jeg har hatt Schäfer, Labrador, Flatcoated Retriever, Irsk Setter og Collie), og hans første hund som han har mer ansvar for enn å kose med når han en gang i blant stikker innom hjemme (han bor på internatskole).

Jeg prøver og å komme i kontakt med folk/oppdrettere med disse hundene så jeg kan bli bedre kjent med rasen, men vet kun om ett oppdrett i Hordaland, og det er på Voss. (mail sendt til dem rett før dette innlegget blir sendt inn). Noen som vet om flere oppdrettere enn det som jeg kan komme i kontakt med, uten å reise tvers over landet? Eventuelt bare folk som HAR CC, og kan gi oss tips og råd? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i Bergen, vet at flere oppdrettere har tenkt seg på NKK bergen 24.mars for å stille på Bønes, anbefaler deg å ta turen dit for å prate med oppdretterne rundt ringen der;) Jeg er selv å finne ved kineserringen for jeg skal stille cc=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så moro. CCene er helt nydelige skapninger. Søsteren min har en naken CC gutt på 8mnd, han er bare så nydelig og har den flotte personligheten her han løper rundt på gulvet. Anbefaler deg til å prate med forskjellige oppdrettere å finne den som passer deg best. Som f.eks utstillinger. Er sikkert en del oppdrettere som skal på NKK Bergen, jeg skal også. Anbefaler deg å ta en titt på http://www.chinesecrested.no. Der finner du masse info om CCen generelt og tips og info om stell av den nakne varianten og den hårete.

Ønsker deg lykke til med både valg av oppdretter og valp. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...