Gå til innhold
Hundesonen.no

Klotang


ellish

Recommended Posts

Nå trenger vi ny klotang! En som gjerne varer ei god stund (i forskjell til denne vi har nå.) Noen som vet om noen gode? Jeg er også skeivhendt, så kan ikke klippe klørna til Tassen (de vil rett å slett ikke knekkes og kloa ser ikke pen ut etterpå!) Det finnes vel ikke noe skeivhendt klotang? :D hadde vært noe ialfall.. :D Takker for råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker en slik men uten å ta hensyn til stoppeplaten. Den er hverken for høyre eller venstrehendte såvidt jeg kan forstå. Funker bra på dvergschnauzerklør i alle fall :wub:

Jeg har denne, men liker den ikke fordi jeg synes den har utrolig vondt håndtak og er på en måte ikke så bra. Bikkja er mer stresset når jeg bruker den også, av en eller annen merkelig grunn. Jeg bruker en med mye kraftigere håndtak i plast som jeg har kjøpt i dyrebutikken her jeg bor. Den er behagelig å klippe med i motsetning til den andre. Men det er vel en smaksak vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har både vært borti den første, en som ligner den andre og en tredje som klipper likt med første men av annet merke.

Millers er veldig bra(dette er altså første forslaget), tror det er første klotanga som kom inn i huset (22 år siden vi fikk oss første hund) og den funker som gull fortsatt. Virkelig å anbefale. tror det er noen garantier på den også.

Men klotenger er litt smak og behag tror jeg, iallefall på hvordan de er å bruke. Viktig er det iallefall å klippe bestemt, da funker de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker giliotin klotang og er strålende fornøyd. Den kutter bedre enn den med stopper, synes jeg. Har et inntrykk av den med stopper klemmer kloen fremfor å kutte den rett av.

post-653-1171905268_thumb.jpg

Denne bruker eg og, og kan anbefale den på det varmeste! Brukte den andre før, men synes denne er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bruker eg og, og kan anbefale den på det varmeste! Brukte den andre før, men synes denne er mye bedre.

Bruker også denne :wub: . Den gir et rent pent kutt. En annen ting er at man kan "skrelle" av litt om gangen. Brukte den med stopp for mange år siden, og synes også at giljotinen er mye bedre. Så kan man jo bare kjøpe ny kniv når den gamle er utslitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker giliotin klotang og er strålende fornøyd. Den kutter bedre enn den med stopper, synes jeg. Har et inntrykk av den med stopper klemmer kloen fremfor å kutte den rett av.

post-653-1171905268_thumb.jpg

Bruker samme type, og er kjempefornøyd. Eneste er at bladet er litt løst. Noen som veit om jeg kan stramme det? Går det an å skifte blad på den forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...