Gå til innhold
Hundesonen.no

Sport?

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Drevet med islandshest i flere år, men for tiden mangles det hest og ri på;) Konkurrert en del der tidligere.

Ellers sykler jeg fra snø og is forsvinner til dem kommer tilbake igjen, står slalom på vinteren og driver sånn delvis med triathlon (dvs at jeg i periodevis trener, men på et eller annet merkelig vis så tar det slutt igjen:P)

klatrer om jeg får anledning:) (treklatring er å anbefale... men alt er gøy)

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Drevet med islandshest i flere år, men for tiden mangles det hest og ri på;) Konkurrert en del der tidligere.

Ellers sykler jeg hele sommeren, står slalom på vinteren og driver sånn delvis med triathlon (dvs at jeg i periodevis trener, men på et eller annet merkelig vis så tar det slutt igjen:P)

klatrer om jeg får anledning:) (treklatring er å anbefale... men alt er gøy)

Haha treklatring er moro!

Skrevet

I "mine yngre dager", så var jeg innom både fotball, handball og volleyball. Gikk på turn (det egner jeg meg adeles ikke til :Laugh: ). Red i mange år, men gav meg med det etter at jeg jobbet med hester. Da gikk jeg rett og slett lei alt som knegget... Kjørt slalom noen år og.

Siste årene har det blitt sykling og trening med vekter. Trente aktiv på Sats en periode, men etter at jeg ble nekta å være med på en del treninger fordi jeg er mann, så meldte jeg meg ut (det stod ikke noe om at treningene var kun for jenter...). Så det blir for det meste på egenhand. Akkurat nå så er jobben min såpass hard fysisk, at den går under kategori trening til tider. Friukene blir liksom ikke brukt til så voldsomt med trening nå da...

Skrevet

Jeg har ridd i fem år, gått på håndball i et år, klatret i 1/2 år og spilt fotball i tre år.

Men har slutta med alt det der :P

Står på slalåm så ofte jeg kan, også er jeg med i gymmen på skolen :icon_redface:

Skrevet

jeg glemte jo helt min glitrende dansekarriere.. gikk på ballett i 2 år på barneskolen, hver enste gang vi skulle ha forestilling stilte jeg meg vakkert opp i rosasturtseskjørt før jeg iløpet av 30 sek løp inn i fanget til mamma eller ut for å spy... sceneskrekk?

går forresten mye på tur, med og uten ski... med og uten hund...

Skrevet

VOLLEYBALL & SNOWBOARD! ;) Elsker de tingene der altså! :getlost:

Har spilt fotball, danset Hip Hop, danset Freestyle og spilt Hockey ( :Laugh: ) før.

Er det fler som spiller volleyball her? :wub:

Skrevet
VOLLEYBALL & SNOWBOARD! ;) Elsker de tingene der altså! :getlost:

Har spilt fotball, danset Hip Hop, danset Freestyle og spilt Hockey ( :Laugh: ) før.

Er det fler som spiller volleyball her? :wub:

Jeg spilte i kanskje 2 mnd. Men klarte ikke være der mer. For mange bærter (sorry, men når man er mer redd for å knekke en negl, enn å knekke beinet da gidder jeg ikke). ;)

Skrevet

Prøvd meg på håndball og klatring, men det var ikke min greie. Så begynte jeg å kjøre trial som jeg holdt på med i ca 5,5 år, hatt en for lang pause nå. Men håper å få starta opp igjen til våren:D Har også ridd en del før.

Skrevet

Jeg hater jo fotball å alt slikt! men min bedre halvdel elsker fotball! Han prøvde å få meg med, men det funka jo ikke! Løp mere av banen en det jeg løp etter ballen...

tidligere har jeg ridd endel, men ingentting nå lenger...

Sport er ikke helt min ting, men hund! det er gøy!

Skrevet

Ønsk meg lykke til imorgen! :P Har en viktig cup foran meg som vi burde vinne. Rykker kanskje opp hvis vi vinner. Så kryss litt fingre og labber for meg nå da. :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...