Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglende respekt for andres meninger

xxx12345

Recommended Posts

Jeg skulle likt å se hvordan statistikken er for nye medlemmer her på sonen jeg. Hvor mange har blitt jaget vekk av formaninger, kjeft og frekkheter? Bør jo være ganske greit å se hvor mange som ikke har skrevet noe særlig mer enn 10-15 innlegg etter innmelding. Flere brukere skriver at de vet om folk som ikke vil til sonen fordi de har fått hard motvind osv. der. Jeg skjønner ikke at det ikke lyser flere alarmlamper da jeg, men det er tydeligvis en vedtatt sannhet i sonenteamet at dette ikke er noe problem - uansett hvor mange brukere som måtte mene det...

Tror ikke du får en nøyaktig statistikk på det.... Ikke så lenge folk registrerer seg og står som "passive" medlemmer. (kjenner flere selv som har registrert seg her kun for å lese div. innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

*rister på hodet*

I rest my case

ville vært ett fint tidspunkt for moderatorteamet å komme inn å forklare forskjellen på barnslig furten drittslening - også definert som lavmåls personangrep grunnet manglende evne til å argumentere - og innlegg som går på sak og ikke person - som kanskje tidvis er litt på grensen - men som stort sett holder seg til saken og kun den........ - for DET er tydeligvis svært vanskelig for den yngre garde å forstå........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett resultat av forskjellsbehandling? Vel - noen synes å mene det. Jeg mener ikke det - hvilket selvsagt på alle de snille ikke kommer som noen overraskelse sant? Tross alt - en av moderatorene er jo valpekjøperen min - og da må det jo bli sånn - mener "de snille" sant? Det er selvsagt uvesentlig at jeg, og flere av de "slemme", registrerte oss på sonen og var brukere lenge før disse ble moderatorer.

Jeg har faktisk aldri tenkt på at ene admin er en av dine valpekjøpere, men det siste du nevner kan jo faktisk være en årsak. At mange av dere har vært her så lenge og har så mye hundeerfaring, at unge moderatorer gjerne har for stor respekt til å redigere deres innlegg. Ikke vet jeg hvorfor, vet bare at forskjellsmoderering har skjedd.

Nå har sikkert mange allerede falt av lasset - erfaringsmessig slutter nå veldig mange av de "snille" å lese videre fordi man er intenst opptatt av å ta det tidligere skrevne som ett personlig angrep - ergo kommer mange av dem ikke til å få med seg forklaringen på hvorfor de "snille" får advarsler og ikke de "slemme" - men forhåpentligvis så får noen det med seg...........

Tro det eller ei, jeg skipper ofte masse innlegg (meningsløst pjatt) for å komme til feks dine, fordi jeg faktisk finner mye fornuftig i det du skriver. Synes bare av og til du har vært litt kjapt ute med å dømme, noe som kunne vært avverget dersom man stiller et ekstra spørsmål FØR en eventuelt gir trådstarter 'hua' full - istedet for å anta og fylle inn resten selv.

Det ER forskjell på å si at jeg synes du behandler hunden din feil når du knøvler den og legger den i bakken - og på å kalle folk DIREKTE for idioter, ondskapsfulle kjærringer, slemme, teite osv.

Jeg og mange med meg kan nok være krasse i våre svar - men forskjellen på oss slemminger som da ikke får advarsler og de snillinger som får det - er at vi holder oss til saken - at de snille tar det som ett personlig angrep og attackerer med barnslig og usakelige innlegg som fører til advarsler er ikke vår feil - sorry.

Det er og forskjell på å si at noen behandler hunden sin feil hvis man knøvler den og legger den i bakken, og på å 'kalle folk' åndssvake fordi de av og til tar hunden i nakkeskinnet - sant vel?

Og Pointerguri - jeg har overhodet ikke moderert meg i min måte å svare på og hva jeg svarer på osv. - jeg er akkurat den samme nå som jeg alltid har vært og har fortsatt de samme sterke meningene som jeg alltid har hatt - forskjellen er antagelig at DU har lært deg å lese HVA som står istedet for å trekke egne slutninger (som garantert mange har gjort lenger opp og er i ferd med å svare på lenge før de har lest ferdig) (...)

Jeg må si at jeg fortsatt mener at du gikk for hardt ut den gangen, og at i ditt svar ble det lagt på EN GOD DEL i forhold til hva jeg hadde skrevet i tidligere innlegg. Det gikk fra at jeg sa at jeg tok hunden i nakkeskinnet av og til at jeg banket den, med påfølgende åndssvakhet. Men jeg skal være den første til å innrømme at ting ble dårlig formulert i den tråden. Det er dette jeg mener er litt av problemet her på sonen, noen formulerer seg dårlig, og istedet for å stille oppfølgingsspørsmål går en ut fra det verste og formulerer seg etter det. Og det ble trukket slutninger hos andre enn meg selv i den tråden, det tror jeg man kan være enig i.

(...)samt at du antagelig også har erfart at det er lurt å uttrykke ALT man ønsker skriftlig før man trykker post innlegg - og ikke regne med at folk automatisk forstår hva du mener når du skriver bare halvparten...........

Det kalles å ta lærdom *flir*

Whaaat? Whatever do you mean..? :Laugh:

.......og jeg føler heller ikke noen trang til å bli satt i bås bare så det er sagt, jeg trenger ingen meningsfeller for å mene det jeg gjør - jeg klarer fint å forsvare mine standpunkt helt alene.

Det har jeg aldri tvilt på, og det er jo selvsagt positivt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri tenkt på at ene admin er en av dine valpekjøpere, men det siste du nevner kan jo faktisk være en årsak. At mange av dere har vært her så lenge og har så mye hundeerfaring, at unge moderatorer gjerne har for stor respekt til å redigere deres innlegg. Ikke vet jeg hvorfor, vet bare at forskjellsmoderering har skjedd.

Okay, det her blir bare for teit - beklager!

Jeg har søsteren og moren til hunden til denne ene admin jeg, og guess what? Den eneste som har advart meg på PM OG moderert innleggene mine, er nettopp denne admin.. Så at hun er partisk, tviler jeg sterk på..

En kjekk unnskyldning å ha da, for da slipper man å tenke over hva man selv skriver.. Det er mye greiere å bli "forskjellsbehandlet", sant?

Jeg regner forøvrig at det er dette innlegget fra Belgerpia du syns var så ille? Jeg siterer innlegget hennes her jeg, så kan du jo fortelle meg hvor hun påstår at du er åndsvak fordi du tar hunden din i nakkeskinnet en gang i blant:

Jøsses........

Nå er jeg så heldig å ha hatt både beagler, drever, retrievere, dunkere, mange elghunder, MANGE strihårsdachs og nesten 10 vorstere på kurs i min karriere som instruktør............... ja, og tre engelsk settere.........

SAMTLIGE av disse hundene har vært fjerde, femte eller sjette hunden til eier - felles for samtlige unntatt EN har vært at de ALDRI har gått på kurs med noen av sine hunder tidligere og de har ALLE unntatt en vært skeptisk til hva dette greiene her er...........

Vi snakker da om valpekurs faktisk - og på mine valpekurs er det dødssynd å røske, rive, brøle eller ta nakkegrep - man får ikke engang si ordet nei..........

Og jøsses - SAMTLIGE valper har lært kommandoer på plass, sitt, dekk, bli og kom i løpet av kurset bare ved hjelp av å forsterke ønsket adferd med godbit eller en runde dralek med en tørket rypevinge, en rådyrklov eller harerompe................ juhu...

Det er direkte ÅNDSVAKT å påstå at en hund har det bedre med å få juling enn å ligge i sofaen.......... det er nemlig fullstendig unødvendig å gi en hund juling for å få den til funke.

Ett par av fuglehundeierne jeg har hatt på kurs har vært å "strømmet" bikkjene for å få de i dekk etter reisning fordi det ifølge forståsegpåere var ENESTE måten å få en ordentlig dekk på.............. man vil jo ikke risikere å skyte bikkja liksom......... og ENESTE måten å få de til å apportere var å bruke tvang.......

Vel, jeg traff igjen en av vorstergutta (ordentlig jegerfyr som har hatt hund i 100 år), og han var så glad han hadde gått på kurs, for han behøvde ikke engang heve stemmen til hunden - han hadde bare fortsatt å jobbe som han hadde lært og han hadde en avstandskommando og en apportering som kompisene nesten begynte å grina av - og det hadde han klart UTEN at kjærringa hadde trua med skilsmisse fordi han banka bikkja (hun hadde truet med det noen ganger med de tidligere hundene)..... nå prediket han for andre om metoder så det holdt.............. (flinke mannen).

Det er tull og vas og gammel overtro å innbille seg at jakthunder trenger juling for å funke, det er kun dårlige hundetrenere som må ty til vold for å få til ting............... altså - ene og alene mangel på kunnskap

Når en elghund eiet av en 75 år gammel mann som har hatt hund i 100 år eller noe sånt og aldri har vært på kurs, kan klare bronsemerket med en 6 måneder gammel valp til 180 av 180 poeng - ja, da burde det for søren være mulig for alle å få til sine hunder uten å måtte ty til ufine metoder........

Hennes "krasse" svar til deg kommer av at DU skreiv i ett av dine innlegg - og jeg siterer igjen:

Min tro er uansett at en fuglehund som blir tatt i nakken når han ikke oppfører seg har det bedre enn en tibetansk teppetisser som ligger i sofaen hele dagen og spiser menneskemat.

Jeg håper du ser selv hvordan folk kan reagere på formuleringen din? Og at du kanskje har litt ansvar selv for hvordan svar du får? :D

Diskusjonen kan leses i sin helhet her, om man trenger en liten oppfrisker i hukommelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser igjennom denne tråden må man jo bare akseptere at mange mener at personangrep eksisterer i høyeste grad her på forumet. Da kan man jo velge å sette på seg skylapper og si "det har ikke jeg sett og derfor kan ikke dette være sant". Alternativt kan man akseptere at det finnes de som opplever det og se over sine innlegg en gang til før man poster dem.

Om en fersk valpekjøper sier han tenker å bruke bur så er det kanskje ikke det lureste å hoppe på vedkommende og rope dyremishandler! Det finnes jo ikke vanskelig å uttrykke sin mening om dette uten å kalle folk navn, og man fanger jo flere fluer med honning enn med eddik :D

Latterliggjøring fører også til at folk får piggene ute, og er ikke spesielt givende i en debattsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det her blir bare for teit - beklager!

Jeg har søsteren og moren til hunden til denne ene admin jeg, og guess what? Den eneste som har advart meg på PM OG moderert innleggene mine, er nettopp denne admin.. Så at hun er partisk, tviler jeg sterk på..

En kjekk unnskyldning å ha da, for da slipper man å tenke over hva man selv skriver.. Det er mye greiere å bli "forskjellsbehandlet", sant?

2ne, KAN DU LESE EN GANG TIL - NØYE - HVA JEG HAR SKREVET FØR DU KOMMENTERER VIDERE??? Her snakker man om å være forutinntatt og ikke faktisk lese det som står..

Jeg regner forøvrig at det er dette innlegget fra Belgerpia du syns var så ille? Jeg siterer innlegget hennes her jeg, så kan du jo fortelle meg hvor hun påstår at du er åndsvak fordi du tar hunden din i nakkeskinnet en gang i blant:

''Det er direkte ÅNDSVAKT å påstå at en hund har det bedre med å få juling enn å ligge i sofaen.......... ''

Selv om jeg faktisk aldri snakket om å jule hunden i det hele tatt.

Hennes "krasse" svar til deg kommer av at DU skreiv i ett av dine innlegg - og jeg siterer igjen:

Jeg håper du ser selv hvordan folk kan reagere på formuleringen din? Og at du kanskje har litt ansvar selv for hvordan svar du får? :D

Som jeg sa tidligere, jeg formulerte meg dårlig - det skrev jeg nettopp sant? Dermed har jeg tatt på meg en del av skylden for at det ble som det ble. Det er likevel UNØDVENDIG å fylle inn 'tomrommene' i mine innlegg med svada om banking av hunder osv! Et enkelt spørsmål; 'Mener du virkelig at du banker hunden din?' - så hadde saken vært løst! Eventuelt å lese enda litt bedre, i og med at jeg aldri nevnte å verken smekke eller på andre måter jule hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så - la oss nå se på hvorfor noen ikke får advarsler og andre får........ det er nemlig en vesentlig forskjell nemlig.

Det ER forskjell på å si at jeg synes du behandler hunden din feil når du knøvler den og legger den i bakken - og på å kalle folk DIREKTE for idioter, ondskapsfulle kjærringer, slemme, teite osv.

Jeg og mange med meg kan nok være krasse i våre svar - men forskjellen på oss slemminger som da ikke får advarsler og de snillinger som får det - er at vi holder oss til saken - at de snille tar det som ett personlig angrep og attackerer med barnslig og usakelige innlegg som fører til advarsler er ikke vår feil - sorry.

*klippet*

Det er ofte at de du mener holder seg til saken (hvertfall èn jeg har lagt merke til, og legger merke til støtt og stadig ,og også vet at MANGE andre reagerer på) sier mye vås. Må bare kommentere for å kverulere, og det på en barnslig måte. Etter det jeg vet er dette en voksen person, og burde kunne oppføre seg bedre...

DISKUSJONSFORUM = Sted for diskusjoner - i dette tilfellet hund og hundehold osv.

Nå behøver vi ikke diskutere direkte tråder her - men du nevner ett eksempel hvor vedkommede spurte "Har noen hatt besøk av en dyretolk"............... Er det da din oppriktige mening at kun de som mener at dette er fantastiske greier er de eneste som skal svare i den tråden? Er dere som tror på det de eneste som har lov til å ha en mening om saken? For i så fall så kan det sikkert opprettes ett forum som heter "Forum for de vilje- og meningsløse" Eller "FFFF" - og den forkortelsen kan man jo selv forsøke å finne ut av hva betyr.

*klippet*

men skal vi ta denne tråden som eksempel da: Greit ho spurte etter meninger rundt dette temaet, og ho deler det som skjedde med oss på sonen. OG da kommer det en og påstår at HO LYVER. hvor barnslig går det an å bli? (ja jeg tror de fleste vet hvem dette er). Det skal ikke være riktig at en som har meninger om noe skal påstå at en annen lyver fordi den personen fikk gode opplevelser...

Men jeg har også skjønt det at å bli kalt dyremishandler gir jeg f... i, rett og slett fordi et fåtall av de her inne vet hvordan jeg er utenfor forumet, og aldri sett bikkja mi, eller hvordan jeg trener. På et forum kan mye feiltolkes, og man får fort et stempel.

Og alle de evigvarene burdiskusjonene: De som mener bur er greit, godtar at de som mener det ikke er greit har den meningen. MEN omvendt? Nei glem det. DU ER DYREMISHANDLER får man nesten rett i trynet. Og hvor kult er det.? Nei jeg tar meg ikke nær av det lenger. Men det er store aldersforskjeller her på sonen. sikkert alt fra 12-100, og er man veldig ung, preges man av mye som skjer rundt deg, og tar mye til deg. Fordi man er ung og har ikke lært.

Jeg syns det er skremmendes at det oftes er de eldre som er værst(ja det finnes flere av de unge også).

Og ja dette er et diskusjonsforum, og man kan ikke forvente å høre kun det man ønsker å høre. Men noen grenser finnes det. Og de fleste vet innerst inne hvor denne ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tråden her etterhvert har utspilt sin rolle og kommer derfor til å stenge den, dette skulle sikkert vært gjort på et tidligere tidspunkt. Konkrete tips til forbedringer/endringer kan postes i Tilbakemeldinger, der kan dere også komme med synspunkt mtp moderering om dere har det. Dette kan også sendes pm til hvem som helst i forumledelsen.

La også ut en annonse etter nye moderatorer for et lite døgn siden - interessant nok har det ikke kommet én henvendelse - jeg håper og liker å tro det kommer, ellers viser det seg at det er mye enklere å kritisere enn å ta i et tak for å gjøre dette til et trivelig, fungerende og inkluderende forum - en oppfordring altså - har du tid, interesse og overskudd så ligger det mer informasjon i Driftsmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...