Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglende respekt for andres meninger

xxx12345

Recommended Posts

Kanskje det er sånn at ikke alle trenger å skrive alt men tenker hele tiden. Er du redd for å få pepper, er det jo en mulighet for at dine påstander er bittelitt på jordet.

Hvis jeg f.eks hadde svart på en slik tråd: "Hunden min koser seg i buret sitt hele natten og mens jeg er på skolen. Når jeg kommer hjem og slipper han ut i hagen, stikker han av. Hvor høyt gjerde syns dere pappa skal snekre?", så hadde jeg nok svart på noe annet enn spørsmålet, både fordi jeg ikke har greie på gjerder og fordi all tilleggsinformasjone forteller at det nok ikke er mangel på gjerde som er problemet!

Dette er et tenkt eksempel, så hvis noen kjenner seg igjen er det helt tilfeldig!

det er akkuratt det som er problemet også da.. at folk ikke kan spørre om noe uten å få svar på ting som ikke er problemet.. greit nok å si noe annet men da holde en vennlig tone og ikke skyte piggene ut og gå mot at personen er en dårlig hunde-eier(eks. ditt)... alle gjør feil men det er jo tydeligvis dere med hund i alle år som er bedrevitere og aldri gjør en feil og de som gjør feil er jo selvfølgelig dårlige hunde-eiere(Ironi for dere som ikke kan forstå det, men var for å sette alt på spissen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Vis jeg hadde feks. blitt kalt dyremishandler (eller dum blondinne med liten selskapshund - som jeg har fått slengt i trynet her inne) Så gir jeg egentlig en lang F i om den personen som sier det er naboen min eller ei dame i Tromsø. Bare å dømme noen på den måten blir helt feil i mine øyne. Og det er jo blitt fortalt om folk her inne som ikke tør å skrive innlegg pga. dette. Er det så vanskelig å tenke seg om ett par ganger før man skriver?? Skal jo ikke mye til..

Og at du tilogmed har blitt truet? :shocked: Nei vett du hva.. Hadde dette vært blink eller nettby så greit. Men dette er en plass med folk med felles interesser og som vil det beste for sine dyr.. Som sagt det er flott å dele erfaringer, men man trenger ikke å ha tunnelsyn av den grunn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen ganger går det litt fort for seg i innleggene...

Jeg har blitt kontaktet på msn, blitt truet med bank osv, pga noen diskusjoner på sonen(og msn), jeg har blitt beskylt for å ha lyve, blitt beskyldt for å misshandlet hunden min, og slikt er ikke gøy!

Samme her... Har også opplevd det. IKKE GØY!

Og jeg syns det er veldig bra at det er så mange forskjellige folk her, for da kan alle komme med sine meninger og sine synspunkter. MEN, jeg syns ikke det skal mye til før man har et "stempel"! Skriver du om en episode er det noen som ikke nøler med å kutte av deg hånda og kalle deg "dyremisshandler", "dårlig hundeeier" osv. Det syns jeg er veldig trist :D Man skriver jo inn her for å få råd og støtte! Det er jo mulig å si i fra til en person at det h*n gjør kanskje ikke er så lurt uten å såre personen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg har blitt kontaktet på msn, blitt truet med bank osv, pga noen diskusjoner på sonen(og msn), jeg har blitt beskylt for å ha lyve, blitt beskyldt for å misshandlet hunden min, og slikt er ikke gøy!

......og har du rapportert det til moderatorteamet? At du er truet med bank? For jeg tror faktisk at det garantert vil kunne medføre ekskludering fra sonen - i alle fall dersom du har vært smart nok til å logge den meldingen.

Jeg synes imidlertid det er forkastelig å dra dette inn i en tråd hvor hensikten helt klart er å dukke helt andre enn fjortiser med for mye fritid - for de som i denne tråden har blitt kalt middelaldrende sure kjærringer og medlemmer av den indre sirkel er garantert ikke på din msn - eller har noen som helst interesse av å oppspore din msn og sende meldinger - eller tar jeg feil?

For da - når det kommer til ett stykke så er det kanskje ikke de middelaldrende sure kjærringene som er problemet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkuratt det som er problemet også da.. at folk ikke kan spørre om noe uten å få svar på ting som ikke er problemet.. greit nok å si noe annet men da holde en vennlig tone og ikke skyte piggene ut og gå mot at personen er en dårlig hunde-eier(eks. ditt)... alle gjør feil men det er jo tydeligvis dere med hund i alle år som er bedrevitere og aldri gjør en feil og de som gjør feil er jo selvfølgelig dårlige hunde-eiere(Ironi for dere som ikke kan forstå det, men var for å sette alt på spissen)

Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe denne innstillingen, og den er helt klart dobbeltmoralsk i og med at det graderes, hvis en selv synes det er verdt å kommentere så er det greit, men når noen kommenterer noe en selv ikke har noe problem med, så er det galt.

Eksempel: Noen spurte i en tråd om det var noe de hadde glemt å kjøpe til valpen sin, og la ved en liste over innkjøpte ting, deriblant bur. Jeg svarte, og kommenterte at med mindre buret var til bilen, kunne døra tas av eller buret kastes eller noe slikt. Da fikk jeg kjeft, fordi vedkommende ikke hadde spurt om det.

Hadde "bur" vært erstattet med "strømhalsbånd", "pigghalsbånd", "kjepp til å slå med" eller tilogmed "helstrup i valpestørrelse" skal jeg vedde mye på at DET hadde blitt kommentert som unødvendig, og tilogmed som mishandling, og de som mente MIN kommentar var gal, ville ikke mene det om disse kommentarene.

Altså er det fritt frem å kommentere det en selv vil, men ingen andre får lov. :rolleyes:

Tenk om det er en fersk eller uvitende eier som skriver innlegget, og ikke er klar over det vedkommende får beskjed om? Tenk om vedkommende ville være glad for kommentarene, men de kommer ikke fordi gud og hverman skal bli furtne fordi noen kommenterer "feil ting"?

Uansett:

Det er nå engang slik at dette er et diskusjonsforum, og hvis det fremkommer ting i et innlegg som noen reagerer på, så vil man få svar på det, uavhengig om man ba om det eller ei. Det er ingen regel her på sonen at det er strengt ulovlig å si et kvekk som ikke er blitt direkte spurt om (det hadde tatt seg ut!), og da må man faktisk godta at det er slik. Da får man heller la være å inkludere informasjon man ikke vil ha kommentarer til, eller la være å skrive innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli kalt dyremishandler og få trussler på livet, det er ikke bra. Men si meg, hvorfor er dette mer forståelig på steder som Blink og Nettby? Det skal da ikke foregå der heller!

Såklart er det galt på chatte steder også. Men på et dyreforum? Trodde liksom alle var her for å dele erfaringer, råd og historier jeg. Ikke for baksnakking, stygge kommentarer og det som verre er! Jeg kan ikke forstå at noen kan true andre her på sonen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallooo... at folk er virkelig redde for å skrive ett innlegg.. er ikke dette en tankevekker at folk her inne tar for hardt i innleggene??? eller påstår dere at de som ikke våger dette lenger er noen som ikke tåler å få kritikk og ikke kan forsvare seg?

jeg leste det om valpekjøperen og ja greit du sa buret kunne de droppe men å komme me strømhalsbånd og slikt til sammenligning var virkelig overstreken, for diskusjonen gikk ut på noe helt annet enn det den stakkars hundeeieren lurte på..

Hundetolk tråden er ett godt eksempel på at folk ikke respekterer andre sine meninger eller valg! jeg syns det er ufattelig respektløst og umodent gjort! Hold dere heller unna tråder som det viss det ikke går ann å ha andre meninger og ta andre valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallooo... at folk er virkelig redde for å skrive ett innlegg.. er ikke dette en tankevekker at folk her inne tar for hardt i innleggene??? eller påstår dere at de som ikke våger dette lenger er noen som ikke tåler å få kritikk og ikke kan forsvare seg?

jeg leste det om valpekjøperen og ja greit du sa buret kunne de droppe men å komme me strømhalsbånd og slikt til sammenligning var virkelig overstreken, for diskusjonen gikk ut på noe helt annet enn det den stakkars hundeeieren lurte på..

Hundetolk tråden er ett godt eksempel på at folk ikke respekterer andre sine meninger eller valg! jeg syns det er ufattelig respektløst og umodent gjort! Hold dere heller unna tråder som det viss det ikke går ann å ha andre meninger og ta andre valg!

Må si meg enig i det. Vis noen er redd for å skrive her så kan man jo for all del prøve å ikke skrive så "skremmende" innlegg. Trenger jo uansett ikke bli en BIG diskusjon av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hadde vel egentlig bestemt meg for å ikke svare mer i tråden, men det her blir litt sammenblanding av ting, gjør det ikke?

For det første - blir man trakassert og truet på msn, så er det fullt mulig å blokkere vedkommende.. Og det er lov å være litt kresen med hvem man legger til - man er ikke nødt til å ha hele hundesonen på msn, liksom..

For det andre - får man ufine PM'er, så er det så vidt jeg veit fullt mulig å rapportere disse til moderatorer, det er vel også en blokkeringsmulighet her - det aner jeg virkelig ikke noe om, for jeg har aldri fått trusler verken her eller der - man er ikke nødt til å ta i mot drit man ikke ønsker å få, nemlig..

For det tredje - jeg legger jo merke til HVEM som har sånne problemer her, eller kanskje mer hvem som IKKE har det.. Og det er vel her problemet ligger? At folk tar diskusjoner som i utgangspunktet er generelle på et hundeforum, og mugger videre på dette privat.. DA blir det vanskelig å skille sak fra person.. Tydeligvis..

For det fjerde - og dette benytter jeg meg av ofte selv - det er fullt mulig å scrolle over innlegg man ikke gidder å lese.. Og etterhvert veit man av erfaring hvem som skriver innlegg man ikke gidder å lese..

Nå lurer jeg da, på sammenhengen mellom de 3 første punktene mine, og denne "indre sirkelen" så mange har lagt merke til.. Noen som gidder å opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

DISKUSJONSFORUM = Sted for diskusjoner - i dette tilfellet hund og hundehold osv.

Nå behøver vi ikke diskutere direkte tråder her - men du nevner ett eksempel hvor vedkommede spurte "Har noen hatt besøk av en dyretolk"............... Er det da din oppriktige mening at kun de som mener at dette er fantastiske greier er de eneste som skal svare i den tråden? Er dere som tror på det de eneste som har lov til å ha en mening om saken? For i så fall så kan det sikkert opprettes ett forum som heter "Forum for de vilje- og meningsløse" Eller "FFFF" - og den forkortelsen kan man jo selv forsøke å finne ut av hva betyr.

Jeg personlig NEKTER å mene noe annet fordi noen kan bli såret av at jeg har en annen mening - dersom jeg mener at ting er tull så mener jeg at ting er tull - og jeg forbeholder meg retten til å uttrykke akkurat det i diskusjonsfora. At min og andres meninger - treffer enkelte som sårende - det får stå for mottakerens regning - da får man enten forsvare sine synspunkter eller velge å overse min mening. For det er min oppriktige mening at kan man ikke forsvare sine meninger med vettuge argumenter - uten å kaste seg i skyttergrava å hyle om hvor slemme og dumme og idiotiske folk er - så får man 1. Velge å holde munn (hendene fra tastaturet) og tenke at vel, det mener de og ferdig med det 2. La være å dele sine meninger på internett.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var ikke å sammenlikne strømhalsbånd med bur, poenget var at OM det var DET vedkommende hadde sagt, så ville ingen kjeftet på meg om jeg kommenterte det, fordi de ville være enige. Jeg fikk altså ikke kjeft fordi jeg kommenterte noe jeg ikke hadde blitt spurt om, men fordi noen ikke er enige i mine meninger om burbruk, det var DET det dreide seg om, at de var "lei" av å lese det. Dobbeltmoral av ypperste klasse.

Ikke skjønner jeg hvorfor du sier "stakkars" om hundeeieren heller, jeg var da virkelig ikke krass mot vedkommende (muligens mot den/de jeg fikk "kjeft" av, men ikke trådstarter)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, tråden om dyretolk startet faktisk med et spørsmål om hva andre mente om dette. Hvorfor kan ikke de som tror, respektere at andre IKKE tror?? Men hva med alle kommentarer som kom til ikke-troende da?

Ja, dette er et forum der vi har felles interesser, nemlig HUND. Det er hundens ve og vel som blir tatt hensyn til, ikke en fintfølende hunde-EIER... Hvis bakenforliggende informasjon kan fortelle noe om "problemet" er det klart at det blir diskutert. Burtrådene er et eksempel på tråder med mye temperatur og hissige innlegg. Men fra BEGGE sider, ikke bare fra burmotstanderene. Hvis du er kjempehappy med buret, og synes motstandere er tullinger, hva spiller det da for rolle om de kaller deg en dyremishandler? Hvis du ikke har ørlite dårlig samvittighet for din burbruk, tar du jo ikke dette til deg....?

Presiserer at jeg ikke sikter til noen spesiell, selv om jeg skriver "du".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og har du rapportert det til moderatorteamet? At du er truet med bank? For jeg tror faktisk at det garantert vil kunne medføre ekskludering fra sonen - i alle fall dersom du har vært smart nok til å logge den meldingen.

For da - når det kommer til ett stykke så er det kanskje ikke de middelaldrende sure kjærringene som er problemet kanskje?

Jeg har ikke "meldt" i fra om trusler.. Fordi det har skjedd utenom "sonens område", altså på msn.

Syns heller ikke det er middelaldrene sure kjerringer som er problemet.. Syns generelt ikke dette problemet er aldersbestemt! Det er mer det at folk blir så HIMLA mye tøffere forran pc'en enn de er i virkeligheten! Jeg er sikker på at 99% av de som slenger med leppa ikke ville sagt det samme i virkeligheten!

For det første - blir man trakassert og truet på msn, så er det fullt mulig å blokkere vedkommende.. Og det er lov å være litt kresen med hvem man legger til - man er ikke nødt til å ha hele hundesonen på msn, liksom..

Jo.. selvsagt er det mulig å blokke, rapportere osv osv. Men syns man skal prøve å forebygge sånt. Slik atferd skal jo overhode ikke forekomme! Selv har jeg brukt blokke-knappen på visse personer, når jeg syns det har vært nok! Det kommer ofte så forferdelig usaklige kommentarer. Nå har dette bare skjedd en gang med meg.. men syns en gang er en gang for mye!

Så.. oppsumert: Syns vi skal prøve å forebygge krangler, og det er en smart ting å rapportere, blokke osv. om det skulle komme noe ufint! Det beste er jo å prøve å være moden og ikke reagere.. vanskelig, men sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at 99% av de som slenger med leppa ikke ville sagt det samme i virkeligheten!

1) Folk som har hundene sine i bur i timevis i døgnet mishandler dem

2) Folk som bruker penger på "hundetolker" utnytter ikke sine kognitive evner til fulle

3) Folk som tror de ikke ville fått samme beskjed face to face av meg er desinformert om DET også

4) Folk som sier de plages av "personangrep" på Hundesonen burde kjøpe seg en ordbok og bruke den (siden ingen av dem tydeligvis vet hva ordet betyr...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forebygge ja...denne diskusjonen får i alle fall det å trene hunden sin til å virke lekende lett :D

Er mange som har prøvd å komme med "positive forsterkninger" her, men de har blitt oversett...

Ikke at jeg er veldig involvert i dette, for jeg har aldri blitt såret her inne. Men jeg er av den oppfatning at alle her inne er herre over seg selv (forhåpentligvis), og er i stand til å ta imot råd og filtrere hva som passer best for seg. Det er INGEN vits i å stille et spørsmål dersom man allerde vet "sitt eget svar".

ALLE er enige i at personangrep er usselt, så hvorfor diskutere det mer?

Kan ikke alle bare ta ansvar selv, rapportere eventuelle personangrep og ellers ta imot gode råd med takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DISKUSJONSFORUM = Sted for diskusjoner - i dette tilfellet hund og hundehold osv.

Nå behøver vi ikke diskutere direkte tråder her - men du nevner ett eksempel hvor vedkommede spurte "Har noen hatt besøk av en dyretolk"............... Er det da din oppriktige mening at kun de som mener at dette er fantastiske greier er de eneste som skal svare i den tråden? Er dere som tror på det de eneste som har lov til å ha en mening om saken? For i så fall så kan det sikkert opprettes ett forum som heter "Forum for de vilje- og meningsløse" Eller "FFFF" - og den forkortelsen kan man jo selv forsøke å finne ut av hva betyr.

Jeg personlig NEKTER å mene noe annet fordi noen kan bli såret av at jeg har en annen mening - dersom jeg mener at ting er tull så mener jeg at ting er tull - og jeg forbeholder meg retten til å uttrykke akkurat det i diskusjonsfora. At min og andres meninger - treffer enkelte som sårende - det får stå for mottakerens regning - da får man enten forsvare sine synspunkter eller velge å overse min mening. For det er min oppriktige mening at kan man ikke forsvare sine meninger med vettuge argumenter - uten å kaste seg i skyttergrava å hyle om hvor slemme og dumme og idiotiske folk er - så får man 1. Velge å holde munn (hendene fra tastaturet) og tenke at vel, det mener de og ferdig med det 2. La være å dele sine meninger på internett.......

okey du må roe fingrene litt her nå... ang. dyretolk.. hun som jeg da sa i eksempelet hadde selvfølgelig en mening, greit det.. men leser du hele tråden slenger hun med leppa hele tiden om at hun aldri kan omvendes om det hun tror på osv... noe ingen har villet heller.. altså.. det er jo tåpelig mildt sagt..

greit det er et diskusjonsforum men respekt bør da alle vise og tenke seg om for ingen kjenner ingen med mindre de virkelig kjenner hverandre da.. :D så ord og setninger kan virkelig misstolkes og jeg har av den oppfattningen av mangen rett og slett driter i om de sårer noen ved å spytte ut meningen dems... jeg har også meninger om ting og tang men av og til ser jeg selv at det er bedre å holde kjeft og la en tråd gå forbi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
okey du må roe fingrene litt her nå... ang. dyretolk.. hun som jeg da sa i eksempelet hadde selvfølgelig en mening, greit det.. men leser du hele tråden slenger hun med leppa hele tiden om at hun aldri kan omvendes om det hun tror på osv... noe ingen har villet heller.. altså.. det er jo tåpelig mildt sagt..

Nå blir jeg kanskje en smule ufin.... men enlighten me please (for uinvidde - vær så snill å opplys meg).

Hva er problemet?

Og hvordan kan du skrive "noe ingen har villet heller"?

En gang til - diskusjonsforum - altså, man diskuterer ting sant? Poenget med en diskusjon er for eksempel å komme til enighet eller gjensidig forståelse - eller rett og slett bli enige om at man er uenig.

Når så noen er uenig og motparten mener vedkommede tar feil - ja, da må man faktisk finne vettuge (vettuge=fornuftige troverdige) argumenter for sitt syn. Så argumenterer man for og imot - og det sier seg selv at hvis den ene parten bare står å tramper med foten i bakken og sier "du er dum, du er slem, du forstår meg ikke, du er enda dummere" og ikke klarer å komme med ett eneste argument for hvorfor man bør være enig i at en ting er spennende - ja, så blir man overkjørt da - av den personen i diskusjonen som faktisk har argumenter for hvorfor man IKKE bør tro på en ting eller mene det samme som trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer det at folk blir så HIMLA mye tøffere forran pc'en enn de er i virkeligheten! Jeg er sikker på at 99% av de som slenger med leppa ikke ville sagt det samme i virkeligheten!

Jeg kan garantere deg at jeg står for akkurat de samme meningene face2face som jeg gjør her.. Faktisk..

Jo.. selvsagt er det mulig å blokke, rapportere osv osv. Men syns man skal prøve å forebygge sånt. Slik atferd skal jo overhode ikke forekomme! Selv har jeg brukt blokke-knappen på visse personer, når jeg syns det har vært nok! Det kommer ofte så forferdelig usaklige kommentarer. Nå har dette bare skjedd en gang med meg.. men syns en gang er en gang for mye!

Og hvordan syns du at strengere moderering på Dyresonen skal forhindre trakassering og trusler på msn?

For å være helt ærlig - og dette så jeg ifjor og, med mine yngre klassekamerater - så virker det innimellom som om det er om å gjøre å ha flest mulig på msn, og da snakker vi om kvantitet fremfor kvalitet.. Det er ikke om å gjøre å ha flest mulig å prate med, men å kunne prate mye med de man HAR å prate med, selv på msn..

Så.. oppsumert: Syns vi skal prøve å forebygge krangler, og det er en smart ting å rapportere, blokke osv. om det skulle komme noe ufint! Det beste er jo å prøve å være moden og ikke reagere.. vanskelig, men sant!

Det beste er å prøve å ikke bli personlig fornærma over at en totalt ukjent mener noe om det (forhåpentligvis) lille du skriver om deg sjøl på sånne forum - for det og er en greie folk har lett for å gjøre, legge ut i det vide og brede om seg sjøl, og MATE de som trakasserer og truer en med ammo..

Og å stole på at det man selv mener er rett, faktisk ER det.. Og ikke overføre sin egen usikkerhet på resten av verden, og forvente at alle skal ta hensyn og dulle med en når de mener du tar feil..

Ang. dette med dyretolken, så syns jeg folk skal lese Akelas siste innlegg der.. Den diskusjonen kunne også vært stoppet veldig kjapt, ved å fortelle HVA som feilte hunden, og hva slags behandling den fikk.. Men se, DET gikk ikke an, for da hadde man allerede vært "for personlig og åpen" da.. Sorry folkens.. Men jeg har ikke hørt om noen leversykdom som diagnostiseres ved hjelp av en blodprøve alene og behandles av piller alene.. Og jeg kan gjerne innrømme at jeg neppe veit alt om leversykdommer, men som sagt, den diskusjonen kunne vært stoppet veldig kjapt.. Rart man er skeptisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt å se hvordan statistikken er for nye medlemmer her på sonen jeg. Hvor mange har blitt jaget vekk av formaninger, kjeft og frekkheter? Bør jo være ganske greit å se hvor mange som ikke har skrevet noe særlig mer enn 10-15 innlegg etter innmelding. Flere brukere skriver at de vet om folk som ikke vil til sonen fordi de har fått hard motvind osv. der. Jeg skjønner ikke at det ikke lyser flere alarmlamper da jeg, men det er tydeligvis en vedtatt sannhet i sonenteamet at dette ikke er noe problem - uansett hvor mange brukere som måtte mene det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke skremt vekk og vil aldri bli det! Men på nett (og egentlig overalt i den store verden) må man som voksent menneske regne med å treffe alle slags folk. Problemet med internett er at folk kan skjule seg bak et anonymt nick, og det fins også barn som mottar kritikk som kanskje er beregnet på en moden mottaker...

Jeg mener selvfølgelig ikke at folk har "rett" til å behandle andre dårlig, men jeg mener at mottaker selv må ta ansvar, for det er faktisk slik verden fungerer...ikke ta imot dritt! Men ta ansvar for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har mennesker en hang til å henge seg på "mobben", noe som jeg synes gjenspeiler seg i flere tråder. Man skulle nesten tro at enkelte følte de fikk status her inne av å mene det samme som "halshuggerne". "Followers" er min definisjon av slike...

Når det er sagt så er det faktisk moderatorer her på forumet, men det ser nå ut som om de enten ikke våger å røre Den Innerste Krets, eller ikke evner å se når man ikke lenger diskuterer sak, men person.

Nå er det fremdeles ingen som vet hvem du snakker om, så da vil det kanskje være en idè å la være å kalle noen "halshuggerne", Den Innerste Krets og Followers. Dette er jo virkelig å snakke nedsettende om personer. Det er jo i samme setning et poeng for deg å diskutere sak og ikke person, ikke sant?

Hvem er den inneste krets, forresten? Jeg har tydeligvis gått glipp av noe? :D

Det var nok en misforståelse. Tror ingen her ønsker å snakke nedsettende om andre sonemedlemmer.

De "små tilløpene" til personangrep vi ser her inne er som regel sinte middelaldrende damer som har hatt hund meget lenge

Så det mener du. Det er de middelaldrende damene som har hatt hund svært lenge som står for tilløpene til personangrep, altså!

Det er vell ikke rart du får bråk sånn som du skriver, er jo et godt eksempel på det i Borzoi tråden min, heldigvis quota jeg det før du redigerte da. Sånne som oppfører seg som deg skulle vært kasta på ræva og ut herfra. Dere som lager dårlig stemmning og hakker ned på folk uansett hva!

Jada! Jeg regner med at du er middelaldrende og har hatt hund svært lenge....

Ikke påstått det heller, men du blir aldri kastet ut likevell, det sier du jo til meg fordi du kjenner Espen. Om ikke det er forskjells behandling så veit ikke jeg. Dessuten så har jeg aldri skrevet noe så frekt her inne som du skrev i Borzoi tråden bare fordi jeg sa du skulle blitt kastet ut sånn som du oppfører deg.

Trenger jeg gjenta meg selv?

jeg sier bare en ting.. jeg kommer til å nøle skikkelig med å lage tråder her hvis jeg skal forvente at folk skal gå på meg som person eller diskutere ting i tråden som ikke er spørsmålet.. så hvis jeg skal lage en tråd om en genser jeg vil kjøpe til Timon så skal jeg liksom forvente at folk skal spør hvorfor bruker du klær på hunden og slike ting som ikke har noe med tråden å gjøre og i heletatt noe folk ikke har noe med..

på dette forumet har det alltid vært forskjellsbehandling og vil antagelig alltid være det også!

hei hå!

Selvfølgelig vil du kunne risikere å få svar på noe annet enn det du spør om, hvis noen syns det er på sin plass. De fleste her inne er genuint opptatt av hunder og hundens beste og kanskje ikke fullt så opptatt av andres forventninger!

Forskjellsbehandling av hvem da? Hvordan kan man bli forskjellsbehandlet på et internettforum?

Jeg føler at spesielt tenåringer er utsatte her, de skal liksom være de "useriøse" som vil ha hunden opp i veska og har bleika håret og er slanke..

Så ungdommen er utsatt. For hva da?

I dag kan dere bake fastelavensboller og drikke kokekaffe -er det ikke det gamle kjærringer liker? hehehe

Hadde mine barn kalt meg gammel kjærring (selv på tull), hadde de fått en liten forklaring om hvorfor man ikke sier sånt! Trenger du en forklaring på hva som er greit å si og hva som ikke er greit, eller vil du for framtiden la vær å bruke nedsettende betegnelser på mennesker du ikke identifiserer deg med?

Kvier = gruer seg til å skrive innlegg på sonen. Det er det flere som har sagt i denne tråden og det skal jo ikke være sånt?

Nei, sånt skal det ikke være. Men noen trenger å lære seg litt debatt - teknikk. Hvis noen bare ønsker å tulle fram og tilbake med hverandre (som de kanskje sitter med på msn samtidig), går det jo an å begrense sine innlegg på hundesonen noe. Det bør kanskje ha en viss interesse for noen fler enn en selv, det man skriver.

Jeg har også opplevd dette. Ha faktisk hvert noen som har spurt om jeg vil spørre om noe for dem. Og DA er det ille. De er redd for å uttale seg feil, eller få et "stempel" o.l.

Eh, blir det mer velformulert og mindre feil, hvis du sier det enn noen andre? Bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! Jeg regner med at du er middelaldrende og har hatt hund svært lenge....

Trenger jeg gjenta meg selv?

Ja, jeg er "middelaldrene" og har hatt hund svæært lenge, blir fort sur gjør jeg også, sånn som mange påstår "tantene" blir.

Neida, du trenger ikke gjenta deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg kanskje en smule ufin.... men enlighten me please (for uinvidde - vær så snill å opplys meg).

Hva er problemet?

Og hvordan kan du skrive "noe ingen har villet heller"?

En gang til - diskusjonsforum - altså, man diskuterer ting sant? Poenget med en diskusjon er for eksempel å komme til enighet eller gjensidig forståelse - eller rett og slett bli enige om at man er uenig.

Når så noen er uenig og motparten mener vedkommede tar feil - ja, da må man faktisk finne vettuge (vettuge=fornuftige troverdige) argumenter for sitt syn. Så argumenterer man for og imot - og det sier seg selv at hvis den ene parten bare står å tramper med foten i bakken og sier "du er dum, du er slem, du forstår meg ikke, du er enda dummere" og ikke klarer å komme med ett eneste argument for hvorfor man bør være enig i at en ting er spennende - ja, så blir man overkjørt da - av den personen i diskusjonen som faktisk har argumenter for hvorfor man IKKE bør tro på en ting eller mene det samme som trådstarter.

beklager jeg er utrolig dårlig med eksempler og forumlere skrivingen min.. poenget var at hun var bare ute etter å skrike høyest i tråden hva hun mener noe som merkes veldig godt, og var temmelig irriterende.. :D

Ida: jada jeg kan jo forvente annet svar hvis jeg gjør noe hunden vil lide over eller ikke har godt av eller i den retningen. altså at hundeholdet er dårlig.. men som å spør om en enkel sak som ikke skader hunden så bør da vel jeg kunne forvente ett enkelt greit svar uten å bli overkjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså mitt poeng hele veien har bare vært det at folk skal tenke seg litt mer om før de svarer. Såklart skal man diskutere og si hva man mener! Men man trenger ikke å gå til person angrep. Har man så utrolig lyst å gi trusler, baksnakke og vær frekk i kjeften så gjør det et annet sted!

Det er ikke alle som er like rappkjefta her i verden! Og de burde nå få lov å være her på dyresonen uten å være redd for å få trussler og bli kalt dyremishandler!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...