Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglende respekt for andres meninger

xxx12345

Recommended Posts

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Jeg merker jeg blir provosert av noen innlegg i denne tråden også..

De som ikke har lagt merke til favorisering og til tider drittslenging, kan umulig ha fulgt godt med. Syns det dukker opp noe stadig vekk! Jeg reagerte faktisk på det første gang jeg var her inne.. Jeg husker jeg skrev at jeg syns det var en del hakking på enkeltpersoner (i en spesifikk tråd), men jeg nevnte ingen navn/nick. Og da fikk jeg så hatten passet..! Hadde skrevet 4-5 innlegg, og blir plutselig møtt med en gjeng illsinte jenter.. Må innrømme at jeg ble vettskremt og bestemte meg for å holde meg unna! Etter å ha lest en del tråder uten å skrive, så bestemte jeg meg for å prøve igjen.. og det gikk veldig bra :D Jeg tilbringer jo tid på sonen den dag i dag så :D

Poenget er.. NOEN har det med å slenge noe veldig med leppa før de tenker seg om! Det er lurt å tenke ordentlig etter om man er saklig, om man støter noen osv osv. Noen sjeler ER sartere enn andre. Man skal være forsiktig med å snakke om personen som har skrevet innlegget.. Hvorfor ikke heller konsentrere seg om HVA som står der?

Syns det var veldig godt gjort av trådstarter :D Syns ALLE skal tenke igjennom adskillig nøyere før de skriver noe. Jeg blant dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overasket over at "den indre sirkel" ikke selv er klar over hvem de er...

Har vel vært samme personene i over? 1år...

jeg veit ikke hvem den indrekrets er...

men jeg syntes det er veldig forskjellsbehandlig til tider her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur kanskje man skal slutte ¨å skrive jeg.. så slipper man alt bråket.. enkelte tråder tar jo så av at halvparten kunne vært nok..

Det er vell ikke rart du får bråk sånn som du skriver, er jo et godt eksempel på det i Borzoi tråden min, heldigvis quota jeg det før du redigerte da. Sånne som oppfører seg som deg skulle vært kasta på ræva og ut herfra. Dere som lager dårlig stemmning og hakker ned på folk uansett hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell ikke rart du får bråk sånn som du skriver, er jo et godt eksempel på det i Borzoi tråden min, heldigvis quota jeg det før du redigerte da. Sånne som oppfører seg som deg skulle vært kasta på ræva og ut herfra. Dere som lager dårlig stemmning og hakker ned på folk uansett hva!

Dette er vel et godt eksempel på den type innlegg som ikke er ønsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var helt ny her ble jeg hoppet på, og attpåtil moderert og advart fordi jeg svarte tilbake med samme tone. Sa i fra om dette, men fikk til svar noe sånn som at 'det som burde bli moderert i tråden har blitt det' - og ferdig med det. Synes det er synd når flere føler de har blitt forskjellsbehandlet til fordel for de som skriker mest og høyest her på forumet.

Ellers synes jeg flere av de som kranglet mest tidligere har blitt mindre kranglete siden jeg først begynte å vanke på forumet, så det er jo bra. :D

Hvis det ikke bare er jeg som har blitt mindre 'følsom' for det. :D

Litt overasket over at "den indre sirkel" ikke selv er klar over hvem de er...

Har vel vært samme personene i over? 1år...

Okay, kan ikke dere som veit hvem "den indre sirkel"/"den indre kretsen" er, fortelle oss uinnvidde hvem det er da? Så veit alle det, liksom.. Ikke bare noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... oida - og noen kaster tydeligvis kampestein i glasshus !!

Psssst.... er det lov til å melde seg som groupie til "The Inner Circle of Evil" ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp.. så ikke skrive sånn til andre, som du ikke vil bli skrevet til selv...

du er da ikke blandt englene her...

du er da ikke noe bedre enn de du klager på sånn som du skriver nå?

neida...

Ikke påstått det heller, men du blir aldri kastet ut likevell, det sier du jo til meg fordi du kjenner Espen. Om ikke det er forskjells behandling så veit ikke jeg. Dessuten så har jeg aldri skrevet noe så frekt her inne som du skrev i Borzoi tråden bare fordi jeg sa du skulle blitt kastet ut sånn som du oppfører deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke påstått det heller, men du blir aldri kastet ut likevell, det sier du jo til meg fordi du kjenner Espen. Om ikke det er forskjells behandling så veit ikke jeg. Dessuten så har jeg aldri skrevet noe så frekt her inne som du skrev i Borzoi tråden bare fordi jeg sa du skulle blitt kastet ut sånn som du oppfører deg.

Nå skal jeg være den voksne her og avslutte det hele med å ønske deg lykke til videre. Så håper jeg at du kan være like voksen å slutte denne skitslenginen.

Og hvor du har det fra at jeg kjenner espen det vet jeg ikke.. men det gjør jeg ikke.. så der tok du temmelig feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være den voksne her og avslutte det hele med å ønske deg lykke til videre. Så håper jeg at du kan være like voksen å slutte denne skitslenginen.

Og hvor du har det fra at jeg kjenner espen det vet jeg ikke.. men det gjør jeg ikke.. så der tok du temmelig feil :D

Det var nå det du sa til meg over Msn i stad. Hva du lyver om aner ikke jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men jeg har fulgt med litt på den borzoi-tråden jeg, og veit du hva som hadde vært voksent? Å ikke begynne med den "skitslengingen" du ønsker å avslutte her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Lotta pleier å si: Fei for din egen dør først... Synes da at det er skittkasting i begge retninger her...

Snakker om å oppføre seg?

Skal dere(hvem det er er jo fortsatt egentlig uvisst) begynne med The Inner Circle-fanclub? Kanskje det er noe for meg, eller, jeg må visst være en hissig middelaldrende dame først! :rolleyes:

Skjønner forresten ikke hvor alt maset om forskjellsbehandling har kommet fra jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt usikker på hvem den indre sirkel er..spesiellt med tanke på at "alle" krangler med "alle" her.. Jeg mener: jeg er ofte enig med feks 2ne i en tråd fordi vi har mye av de samme erfaringene innen hund, men samtidig kan vi være skikkelig uenig i en annen tråd. Det ser ut til å gjelde de fleste her inne... Men at enkelte har en tendens til å bli en smule for personlige og virker som de er mer ute etter å henge ut enkeltpersoner enn å diskutere sak er det etter min mening ingen tvil om. Det har til tider vært mye latterligjøring av enkeltpersoner som har sluppet altfor lett igjennom sensuren til tross for at moddiser og admin har blitt gjort oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i alle dager er det du snakker om? :D

har ikke deg på msn og har ingen interesse av å ha det heller.. :D

Oj det var rart, du la meg jo til igår kveld. Og var så hyggelig fram til jeg skrev i Borzoi tråden igjen om Tassen og Ace. Det som hadde vært voksent av deg hadde vært å slutte å juge.

Unnskyld, men jeg har fulgt med litt på den borzoi-tråden jeg, og veit du hva som hadde vært voksent? Å ikke begynne med den "skitslengingen" du ønsker å avslutte her :D

Takk. :D

EDIT: Er faktisk en del forskjells behandling her, ikke så mye, men noe jeg har lagt merke til opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjort er gjort... fortiden kan jeg ikke endre... men prøver her å ta ansvar og være den voksne og stoppe det hele. Det har sklidd for langt ut, og jeg ønsker en stopp på det hele her og nu. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er jo såre enkel..

Vi Brukere

Ikke nøl med Tips-knappen..

Moderatorer

Gi advarsel (på advaskelskalaen) uten å blunke (uten forskjellsbehandling)...

Får noen 5? advasler å fortsatt ikke har sjønt poenget så SKAL de da bli kastet ut...

Det er vel derfor Advaselskalaen er der.......? BRUK DEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjort er gjort... fortiden kan jeg ikke endre... men prøver her å ta ansvar og være den voksne og stoppe det hele. Det har sklidd for langt ut, og jeg ønsker en stopp på det hele her og nu. :D

Så hvorfor lyve at du kjenner Espen eller han som eier forumet som du sier. Eller det blir vell sa. Men altså, lykke til på din vei til et "voksent" liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er en del personangrep her inne, og flere har det blitt den siste tiden. Jeg har fått mange negative tilbakemeldinger på mine meninger, både i forumet og på PM/mail. I begynnelsen så ble jeg helt sjokkert. Men etter hvert så har i hvert fall jeg lært å overse det. I tillegg så føler jeg at det er noen personer her inne som bare må slenge usaklig dritt til andre. Dette kommer det heller ikke til å bli slutt på, så man må lære seg å tåle en del av det. Blir det for gale, så send en PM til en av de mange moderatorene.

Selv prøver jeg så godt jeg kan å ikke skrive/svare i tråder hvor jeg ikke kjenner til hele saken. Slik som i "Sonja Alexandra og Hundene" sin tråd om Borzoi, så mener jeg at jeg ikke har rett til å uttale meg. For jeg var usikker på om det var hun som eide disse 4 (?) hundene som står på profilen hennes (håper det er greit at jeg bruker deg som eksempel). Derfor ville jeg heller ikke skrive "hva skal du egentlig med en til hund?". Greit nok, man skal ikke trenge vite hver eneste lille detalj når man diskuterer på nettet, men noe må man ha med seg, før man går rett på en sak (som man tror man vet alt om).

Sonja Alexandra kunne kanskje tatt vekk de hundene som ikke var hennes, slik at det ikke er så lett å missforstå, men det skal ikke være nødvendig.

Som jeg har fått høre; Du har kun hatt 2 Border collier i hus og så skal du gå på en så krevende rase osv osv. Hvem vet hvilke hunder jeg har vokst opp med? Jeg har 2 border collier som er mine. Hvilke hunder jeg har vokst opp med som f.eks. min far har trenger ikke jeg å skrive her. Om han har 2 grå schäfere eller 2 maller, det har ingen her inne noen ting med. Dette var kun et eksempel... Det jeg vil ha frem er at de som tror de har alt rett i alle diskusjoner her inne, kan faktisk ha gjort seg opp masse meninger om en sak som er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...