Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeskue


Lazita

Recommended Posts

Askøy Hundeklubb arr. valpeskue og blandingshundskue lørdag 17. mars!Pris kr 155 pr hund, betales til kontonummer 3624.52.20477

For påmelding bruk elektronisk skjema eller bruk gammelt skjema og send til

Askøy Hundeklubb, Pb 296, 5323 KLEPPESTØ.

Info: tlf. 99435135 Ronny.

Påmeldings og betalingsfrist 28 Februar!

Husk å merke betalingen med hundens, eiers navn og event reg. nr. på hund!

Utstillingen vil være utendørs!

Elektronisk påmelding finnes her: http://home.no.net/askoyhk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Trodde rett og slett ikke det var lov jeg........ - men mulig jeg har tatt feil............. de kan muigens arrangere match-show - men jeg mener bestemt at det finnes regler for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde rett og slett ikke det var lov jeg........ - men mulig jeg har tatt feil............. de kan muigens arrangere match-show - men jeg mener bestemt at det finnes regler for sånt.

Det tror ikke jeg heller det er, nemlig! (Det BURDE ikke være lov, ihvertfall...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen god ide for en klubb som er i NKK-systemet å arrangere utstilling for blandingshunder...

(men penger blir det jo, kanskje?) :rolleyes:

Trodde rett og slett ikke det var lov jeg........ - men mulig jeg har tatt feil............. de kan muigens arrangere match-show - men jeg mener bestemt at det finnes regler for sånt.

Det tror ikke jeg heller det er, nemlig! (Det BURDE ikke være lov, ihvertfall...)

Er det virkelig et problem om de gjør det? Det er uoffisielt, både valpe- og blandinghundskue.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kastrerte blandingshunder lov å delta? fikk ikke vite om såkalte match show og sånn før etter at han ble kastrert jeg:(

Jeg stilte schäferhannen min på matchshow et par ganger, og han hadde kun en testikkel. Uten at det hadde noe å si. Men sikkert litt forskjell fra sted til sted.

Ehm. Hva er i veien med å ha skue/matchow for blandingshunder? Det arrangeres matchow i flere hundeklubber, på familiedager o.l., der blandingshunder får være med. Det er jo uoffisielt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askøy Hundeklubb arr. valpeskue og blandingshundskue lørdag 17. mars!Pris kr 155 pr hund, betales til kontonummer 3624.52.20477

For påmelding bruk elektronisk skjema eller bruk gammelt skjema og send til

Askøy Hundeklubb, Pb 296, 5323 KLEPPESTØ.

Info: tlf. 99435135 Ronny.

Påmeldings og betalingsfrist 28 Februar!

Husk å merke betalingen med hundens, eiers navn og event reg. nr. på hund!

Utstillingen vil være utendørs!

Elektronisk påmelding finnes her: http://home.no.net/askoyhk/

Det er ingen god ide for en klubb som er i NKK-systemet å arrangere utstilling for blandingshunder...

(men penger blir det jo, kanskje?) :rolleyes:

Trodde rett og slett ikke det var lov jeg........ - men mulig jeg har tatt feil............. de kan muigens arrangere match-show - men jeg mener bestemt at det finnes regler for sånt.

Ja men dette var da VIRKELIG noe å HENGE seg opp i da.

Et valpeskue er uoffisiellt og det samme er det for blandingshunder, og det vil si det samme som at de resultater som kommer etter dette ikke er offisielle.

Skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i dette, dere har vell ikke planer om å melde på hundene deres alikavell, hvis dere ikke kan noe annet enn å kritisere så finn noe annet å gjøre på.

Er det noe dere vil henge dere opp i så får dere ta kontakt med Ronny(nr står lengre oppe) som er leder for klubben.

Det var ikke meg som bestemte hva annet vi skulle ha med på skuet enn valpeskue.

Det blir vell heller ikke en utstillingsdommer som dømmer blandingshundene om jeg husker rett, for det er ingen godkjente dommere som vil dømme blandingshunder for de er redde for å ødlegge ryktet sitt, men det er folk som har peiling på hund og som har drevet lenge med hund som dømmer da(jeg var ikke med på siste styremøte så aner ikke helt hva som ble bestemt der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men dette var da VIRKELIG noe å HENGE seg opp i da.

Du vet jo det at enkelte mennesker er NØDT til å kicke på NOE....

Syns det er flott at man arrangererer noe sånt, nye hundeeiere og blandiseiere

får sjansen til å bli med på noe og kanskje bli litt aktiv. Og få en fin premie...

Hvorfor ikke!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bare lurer litt, men å avhold blandingsskue, vil ikke det være med på å støtte blandingsavl?

Noen meninger?

Jovisst er det det - og jeg kan ikke forstå at en klubb som er under NKK-systemet i det hele tatt får lov til slikt. Absurd, rett og slett (men igjen et stjerneeksempel på hva hundeklubber er villige til å gjøre for å tjene penger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst er det det - og jeg kan ikke forstå at en klubb som er under NKK-systemet i det hele tatt får lov til slikt. Absurd, rett og slett (men igjen et stjerneeksempel på hva hundeklubber er villige til å gjøre for å tjene penger...)

Ikke ofte du hører dette fra meg, men Lotta, jeg er faktisk enig med deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, er det ikke bare kjekt for folk som har bl hunder å kunne få stille én gang i året!?

Hvis noen avler på bl. hunder pga det finnes EN utst i hordaland i året å stille på så får de heller bare avle *ler høyt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...