Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man få CK og Cert på samme dagen?

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Så på www.sjarmtrollene.com nå at shaylee hadde fått seg cert (gratulerer forresten! :hmm: )

men så at hun hadde fått CK OG Cert, er dette noe nytt? For før var vel CK enten "andreplass til cert,tredjeplass til cert osv" eller at championer fikk CK for å gå videre...

Eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet

Du er ikke på bærtur :hmm: Nå må man få CK for å få konkurrere i btk/bhk. Det plasseres fire i hvert kjønn, og den beste av disse, som ikke er champion fra før, får CERTet.

...hvis ikke jeg har misforstått sjøl, da...

Skrevet

Jeg hørte nylig at champion også kan ta certet ! Så da blir det vanskeligere å få nok cert på en stakkar...

Skrevet

Takker :hmm:

Ble litt forvirra selv kan du si ;)

Får man f.eks. rødt, rødt og lilla er man ferdige i ringen, siden vinnerklassen er borte. Så man kan få HP, men da som en slags "trøstepremie" ;) For å komme videre nå må man få ck i junior, unghund osv. Så blir certet delt ut i beste tispe/hann hundklassen. Så på en måte er vel HPen byttet ut med CKen...

Får ikke håpe at det er sånn at champ. og kan få cert for da kan det blir vanskelig! I Ølen ble ikke dette praktisert iallefall...

Men en ting jeg synes er litt rart er at på di nye kritikskjemane står ck etter certet, der nede hvor de krysser av for premiering. Er jo bare en liten filleting, men trodde de skulle stå i den rekkefølgen det ble delt ut...

Skrevet

Certet gis til beste hund med CK i btk/bhk som ikke er ch.

HP viser fortsatt til en hund av meget god kvalitet, men som ikke kom helt opp den respektive dagen.

Skrevet

Det er vel ikke at vinnerklassen er borte, men forandret slik at det er en "vinnerklasse" i hver klasse, som nå kalles konkurranseklasse, i konk. blir CK eller HP delt ut og plasseringer gjort, de som får HP er ferdige for dagen, de som får CK går videre til BHK/BTK for å konkurrere om plassering og cert der. beste hund i bhk/btk som ikke er nuch fra før får certet.

Skrevet
Så CK'en er en slags "bilett" videre i klassene? Kan man gå hjem med tre Ck'er da?

CK vil si at du går videre til bhk/btk, du får ingen ny ck i bhk/btk du blir bare plassert, men cert må deles ut om ck er delt ut til hunder uten ch.tittel i norge, så da blir det et cert i bhk/btk men ikke flere ck.

Skrevet
Når det gjelder championer, så kan utenlandske championer stille i championklasse i Norge, og fortsatt få cert. Norske championer kan ikke ta certet.

Aha :hmm: Da lærte jeg noe idag og. Før måtte de stille i de andre klassene stemmer ikke det?

Skrevet

Og om det er championer som kommer først i rekka ved utdeling av cert så er det neste i rekka som får certet. :hmm:

Skrevet
Jepp, tidligere måtte de stille i åpen klasse..

mnja.... utenlandske champions kunne stille i CHK tidligere, men fikk da ikke konkurrere om cert'et..

Skrevet
CK vil si at du går videre til bhk/btk, du får ingen ny ck i bhk/btk du blir bare plassert, men cert må deles ut om ck er delt ut til hunder uten ch.tittel i norge, så da blir det et cert i bhk/btk men ikke flere ck.

ah okei :icon_redface: takker!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...