Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man få CK og Cert på samme dagen?

Jeampi

Recommended Posts

Så på www.sjarmtrollene.com nå at shaylee hadde fått seg cert (gratulerer forresten! :hmm: )

men så at hun hadde fått CK OG Cert, er dette noe nytt? For før var vel CK enten "andreplass til cert,tredjeplass til cert osv" eller at championer fikk CK for å gå videre...

Eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke på bærtur :hmm: Nå må man få CK for å få konkurrere i btk/bhk. Det plasseres fire i hvert kjønn, og den beste av disse, som ikke er champion fra før, får CERTet.

...hvis ikke jeg har misforstått sjøl, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :hmm:

Ble litt forvirra selv kan du si ;)

Får man f.eks. rødt, rødt og lilla er man ferdige i ringen, siden vinnerklassen er borte. Så man kan få HP, men da som en slags "trøstepremie" ;) For å komme videre nå må man få ck i junior, unghund osv. Så blir certet delt ut i beste tispe/hann hundklassen. Så på en måte er vel HPen byttet ut med CKen...

Får ikke håpe at det er sånn at champ. og kan få cert for da kan det blir vanskelig! I Ølen ble ikke dette praktisert iallefall...

Men en ting jeg synes er litt rart er at på di nye kritikskjemane står ck etter certet, der nede hvor de krysser av for premiering. Er jo bare en liten filleting, men trodde de skulle stå i den rekkefølgen det ble delt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke at vinnerklassen er borte, men forandret slik at det er en "vinnerklasse" i hver klasse, som nå kalles konkurranseklasse, i konk. blir CK eller HP delt ut og plasseringer gjort, de som får HP er ferdige for dagen, de som får CK går videre til BHK/BTK for å konkurrere om plassering og cert der. beste hund i bhk/btk som ikke er nuch fra før får certet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så CK'en er en slags "bilett" videre i klassene? Kan man gå hjem med tre Ck'er da?

CK vil si at du går videre til bhk/btk, du får ingen ny ck i bhk/btk du blir bare plassert, men cert må deles ut om ck er delt ut til hunder uten ch.tittel i norge, så da blir det et cert i bhk/btk men ikke flere ck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CK vil si at du går videre til bhk/btk, du får ingen ny ck i bhk/btk du blir bare plassert, men cert må deles ut om ck er delt ut til hunder uten ch.tittel i norge, så da blir det et cert i bhk/btk men ikke flere ck.

ah okei :icon_redface: takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...