Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hører dere på


ellish

Recommended Posts

Som topicen sier, hva hører dere på når du lufter hunden/e? Håper nå det er flere en meg, som har med seg mp3 spilleren da? :hmm: Trenger noen nye låter å høre på når jeg står opp og må ut å lufte Tassen i mørket!

Selv hører jeg vel mest på HIM ( har vel hatt det på mp3 spilleren siden jeg var 13 ;) ) Også litt Groove coverage for å komme i litt godt humør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har mp3 mobil jeg:D

Hører på det meste av rap/hiphop :hmm:

Egentlig så liker jeg ikke å gå med musikk på øret når jeg og Milo er ute i naturen. Vil heller ha kontroll over hunden, og være i samme verden som han..(vare farer, løshunder osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å høre på musikk, fordi jeg føler jeg må ha kontroll på hundene og når jeg hører på musikk føler jeg liksom at jeg ikke har den kontrollen! jeg går jo med tre hunder da så..

Men om jeg går med en og en og skal gå ned til byen eller noe kan det hende at jeg har med meg mp3 spilleren og har en propp i øret, hva jeg hører på.. alt mulig egentlig :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på musikk når jeg ikke går i skogen. Da hører jeg på masse rart :hmm: Mest rock da. Men jeg har somregel bare en sånn propp i. Syns det er mest behagelig når jeg går tur, så hører jeg det meste rundt med og litt musikk, spiller heller ikke så veldig høyt akkurat ;)

Men når jeg går i skogen liker jeg best å ikke ha musikk, vil ha full kontroll når Elwira er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller for det meste tecno/trance og sånn fordi det er den musikken jeg liker ;) har bare på musikk når jeg går alene i skogen fordi da føler jeg meg tryggere (vet ikke hvorfor) og har da musikk på mobilen høyt og ikke på ørene sånn at jeg har kontroll på turbo samtidig som jeg hører på musikk + at jeg aldri klarer å holde orden på ledninger :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også å snakker med hunden, tenker og dagdrømmer. Synes det er det som er kjekkest med å gå tur i skog og fjell, la tankene vandre. Går jeg på mindre fredelige plasser synes jeg det er viktig å ha ørene med seg, plutselig kommer det en sykkel eller moped bakfra, det skjer hvertfall ofte her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å få med meg det som skjer når jeg er på tur med bisken, og derfor har jeg heller ikke musikk på ørene. Dessuten er det deilig å kunne gå ute og få litt fred fra alt annet mas i hverdagen :icon_redface: Er spesielt feil å gå med musikk på ørene på tur i skogen og på fjellet!

Når jeg løper med bisken har jeg derimot alltid musikk på. Hører på mye rart;counting crows osv., bare ikke hiphop og rap. Æsj. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Når jeg løper med bisken har jeg derimot alltid musikk på. Hører på mye rart;counting crows osv., bare ikke hiphop og rap. Æsj. :icon_redface:

Hihi, jeg hører på høøøy musikk når jeg løper! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører bare på musikk når jeg har han i 1meters båndet :lol: vil ikke at folk skal få intrykket av at jeg har volumet på det høyeste, og lar hunden springe fritt rundt, det håper jeg det er ingen som gjør :)

Men må inrømme, at turen blir mye livligere med musikk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører aldri på musikk når jeg går tur med hundene. Syns det er en stor fordel å f.eks høre syklister og joggere som kommer bakfra før vi blir rent i senk. Jeg går også mye og prater med hundene og hvis jeg har på musikk får vi heller ikke den beste kontakten. Går vi i skogen er det jo ikke noe bedre enn å høre på stillheten og skogslydene :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en propp i öret når jeg går turer om kvelden. Er ikke gatelys her, og jeg går på en landevei hvor det ikke kjörer bilder eller er folk, og da syns jeg det er betryggende emd litt lyd i öret. Så jeg kan synge og skråle ivei, så blir ikke mörket og stillheten så skummel.

Men går jeg mer traffikerte steder bruker jeg ikke ha musikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...