Gå til innhold
Hundesonen.no

hva slags algespiser er dette?

softis

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fått en algesuger av ei veninne som jeg har i akvariet. Har ikke før nå tenkt over hva slags algesuger det er eller om den i det hele tatt passer i mitt akvarium med gullfisker..

Hva slags "rase" er det?

Passer den i mitt akvarium? I så fall kommer jeg til å kjøpe meg minst en til.

Hvor stor blir den, andre fakta?

Var ikke så lett å ta bilder av den da den er skvetten av seg og liker seg best gjemt.

Den er ca. 7 cm til halespissen.

bilder_kamera122.jpg

bilder_kamera123-1.jpg

Skrevet

hmm, kan hende det er en sånn hunne ja.. Men, det eneste som ikke passer er at de egentlig ikke spiser vanlig fòr og at den har overlevd i det kalde vannet i akvariet som er ca. 20 grader.

Han har tross alt levd i ca. 3 mnd..

Takk for tips :innocent:

Skrevet

Det med mat tror jeg ikke du skal stresse sånn med. Mine 3 spiser vanlig mat, og agurk når jeg slenger oppi det. Noen ganger får de potet også, men de virker ikke så keene på det, det er agurk som er en slager! :innocent:

Skrevet

Hvertfall hos meg klarer ikke agurken å bli dårlig før den blir borte, men nå har jeg masse snegler da :innocent: Men potet kan bli litt ekkle etterhvert så da er det bare å ta den ut igjen.

Agurken flyter med en gang, men den synker etterhvert så bare ha tålmodighet! :)

Ansictrusen kan også ha store ryggfinner! :P

Skrevet

Det er nok en helt vanlig Ancistrus sp. du har der og hever du temperaturen din til 22 C vil det gå å ha den sammen med gullfisken.

Stikk en gaffel gjennom agurken så flyter den ikke opp, den bør jo ikke ligge der i flere dager uansett. Rosenkål er også veldig fint å gi dem og gullfisker er som regel helt ville etter det.

Skrevet

Unnskyld at jeg spør om så utrolig dumme spørsmål, men jeg har vist enda ett. Om jeg kjøper en Hanne nå, er det stor sjangs for at de får barn da?

Kan nesten ingenting om fisker som dere skjønner :innocent:

Skrevet

Hvis det er en hunn du har og kjøper en hann er du på god tur til å få bebiser, men det er utrolig vanskelig å skille kjønnene før de er oppe i 7-8 cm., og enda da kan det være vanskelig siden hanner som blir dominert av andre hanner ikke slipper ut bartene sine. Og for å gjøre det hele ytterligere komplisert så er det noen hunner som får barter men da bare på siden av munnen og ikke oppe på selve nesa.

Det "letteste" er å se på kroppsfasongen, men det må et trent øye til det.

Kan hende karet ditt blir for kjølig til at de vil yngle, men får du et par matched in heaven kan jo alt skje. :hmm:

Et lite tips for å plukke ut riktig kjønn: spør han sjefen selv på Tropehagen på Mart'nsentert - han har relativt god peil på fisk og akvarium.

Skrevet

Jeg var på butikken "din" i dag og kjøpte med en algesuger til jeg ;) Kjøpte også noen andre fisker av noe slag (jada, hu dama sa navnet, men har jeg god hukommelse? :icon:redface: ) Så nå har jeg hevd temperaturen til 24 grader som dama i butikken anbefalte meg selv om jeg hadde gull fisker.

Så jeg satser heller på barn av de nye fiskene jeg :hmm: De føder til og med levede barn ;)

• 1 month later...
Skrevet

Jeg syns også denne likner mest en Gibbiceps eller mulig en rød plecostomus som også får ganske høy ryggfinne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...