Gå til innhold
Hundesonen.no

hva slags algespiser er dette?

softis

Recommended Posts

Jeg har fått en algesuger av ei veninne som jeg har i akvariet. Har ikke før nå tenkt over hva slags algesuger det er eller om den i det hele tatt passer i mitt akvarium med gullfisker..

Hva slags "rase" er det?

Passer den i mitt akvarium? I så fall kommer jeg til å kjøpe meg minst en til.

Hvor stor blir den, andre fakta?

Var ikke så lett å ta bilder av den da den er skvetten av seg og liker seg best gjemt.

Den er ca. 7 cm til halespissen.

bilder_kamera122.jpg

bilder_kamera123-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kan hende det er en sånn hunne ja.. Men, det eneste som ikke passer er at de egentlig ikke spiser vanlig fòr og at den har overlevd i det kalde vannet i akvariet som er ca. 20 grader.

Han har tross alt levd i ca. 3 mnd..

Takk for tips :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall hos meg klarer ikke agurken å bli dårlig før den blir borte, men nå har jeg masse snegler da :innocent: Men potet kan bli litt ekkle etterhvert så da er det bare å ta den ut igjen.

Agurken flyter med en gang, men den synker etterhvert så bare ha tålmodighet! :)

Ansictrusen kan også ha store ryggfinner! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en helt vanlig Ancistrus sp. du har der og hever du temperaturen din til 22 C vil det gå å ha den sammen med gullfisken.

Stikk en gaffel gjennom agurken så flyter den ikke opp, den bør jo ikke ligge der i flere dager uansett. Rosenkål er også veldig fint å gi dem og gullfisker er som regel helt ville etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en hunn du har og kjøper en hann er du på god tur til å få bebiser, men det er utrolig vanskelig å skille kjønnene før de er oppe i 7-8 cm., og enda da kan det være vanskelig siden hanner som blir dominert av andre hanner ikke slipper ut bartene sine. Og for å gjøre det hele ytterligere komplisert så er det noen hunner som får barter men da bare på siden av munnen og ikke oppe på selve nesa.

Det "letteste" er å se på kroppsfasongen, men det må et trent øye til det.

Kan hende karet ditt blir for kjølig til at de vil yngle, men får du et par matched in heaven kan jo alt skje. :hmm:

Et lite tips for å plukke ut riktig kjønn: spør han sjefen selv på Tropehagen på Mart'nsentert - han har relativt god peil på fisk og akvarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken "din" i dag og kjøpte med en algesuger til jeg ;) Kjøpte også noen andre fisker av noe slag (jada, hu dama sa navnet, men har jeg god hukommelse? :icon:redface: ) Så nå har jeg hevd temperaturen til 24 grader som dama i butikken anbefalte meg selv om jeg hadde gull fisker.

Så jeg satser heller på barn av de nye fiskene jeg :hmm: De føder til og med levede barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
    • Ikke bare du som var syk i jula. Det var også han med den andre hunden, som jeg ikke vil at min hund skal omgås. Så da fikk junior være med på juleselskap. Herlig 🎄❤️
    • Min første hund ble angrepet av naboens store aggressive hund. De betalte veterinæren, og jeg valgte å ikke anmelde. Tror bare det å få en ekstra-regning på denne måten, fikk de til å passe bedre på hunden sin. For det gjorde de 👍 Jeg tenker at en anmeldelse vil bli henlagt uansett. De har kanskje tatt lærdom av denne hendelsen?
    • For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...