Gå til innhold
Hundesonen.no

Grådige utstillingsarrangører!


Lotta

Recommended Posts

Hei folkens,

Nå er jeg mektig forbannet! Da papirene kom (dvs IKKE kom) til Ølen-utstillingen så sto det at betalingen ikke var mottatt eller var mottatt for sent... Joda, jeg betalte 580 kr (2 påmeldte) 23. januar, uka etter påmeldingsfristen - og altså hele 3 uker før utstillingen går av stabelen...

I alle år (dvs de foregående 30) har regelen (uskreven OG skreven) vært at betaler man innen 14 dager før utstillingen avholdes så slipper man "gebyr" - og jada, jeg VET at utstillingsreglementet TILLATER at arrangøren å ta gebyr eller returnere påmeldingene om betaling ikke er mottatt innen fristen - men det er da ingen andre klubber i hele verden bortsett fra Ølen, Etne og Vindafjord hundeklubb og NKK som praktiserer dette? Spesialklubben min tar med et smil imot avgiften på utstillingsdagen - det samme vet jeg at de nærmeste assosierte gjør... Jeg pleier normalt å betale til fristen, eller en dag eller to etterpå - og ALLTID i god tid før utstillingen, makan til dette har jeg ALDRI opplevd! Og det fra en klubb som ikke engang har nettbankbetaling når man melder på, eller redusert avgift for nettpåmelding?!

Det er dyrt å stille hund, og jeg skjønner ikke at småklubber landet rundt har råd til å være så vrange, jeg? Hvem gidder å kjøre i timevis på dårlige veier, betale formuer i bom og ferjebilletter for å stille hund i en bitteliten gymsal med parkettgulv og vanvittig akustikk, når arrangørklubben attpåtil behandler deg som en dust? Eller?

Jeg vet at jeg ikke er den første som blir behandlet slik av ØEVHK - og kommer neppe noensinne til å sette mine ben i utstillingsringene deres igjen - sant å si vil jeg tipse spesialklubben min om at vi har nok småutstillinger i distriktet, og kan klare oss uten alle, og hvis de vil begynne å stryke noen så er Ølen stedet å starte!

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Helt enig.Dette med nettpåmeldingen til klubben forundret meg da jeg ikke fikk betale.

Jeg satt klar med Visakortet mitt jeg og skulle betale,men nå må jeg betale masse ekstra til dem.

Det skal ikke være lett.De vet hva de vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere er flinke til å legge skylden på andre altså. I ca. alle annonser i Norge står det betalingsfrist, og at betaling etter dette vil medfløre 50 % tillegg. at dere ikke greier å dra dere inn i nettbanken før en uke etter påmeldingsfristen er 1 ting, men å så bli sinna på utstillingsarrangørene for at dere må betale gebyr fordi "ingen" andre har krevd det hittil - det er sprøtt! Betalingen er deres ansvar - ikke Ølens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet jeg. Frister, er de bare til pynt de da?

Selv måtte jeg betale 50% tillegg på en utstilling i Letohallen i fjor høst (rottisklubben?), og jeg klandrer da virkelig ingen andre en meg selv for at jeg har betalt for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere er flinke til å legge skylden på andre altså. I ca. alle annonser i Norge står det betalingsfrist, og at betaling etter dette vil medfløre 50 % tillegg. at dere ikke greier å dra dere inn i nettbanken før en uke etter påmeldingsfristen er 1 ting, men å så bli sinna på utstillingsarrangørene for at dere må betale gebyr fordi "ingen" andre har krevd det hittil - det er sprøtt! Betalingen er deres ansvar - ikke Ølens...

Helt enig... Det står i reglene at de kan gjøre det, og jeg er sikker på at det er flere enn denne klubben som praktiserer dette.

( Åja, det er min lokale hundeklubb, men jeg mener ikke å forsvare den på noe vis :P ).

Uansett så ønsker jeg deg lykke til Lotta :P Håper du bli fornøyd med resultatene i hvert fall. Ikke umulig at du ser meg ved mynderingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som de andre sier en grunn til at man har en betalingsfrist, da det er mer til å arrangere en utstilling enn å steke vafler... Det er sikkert en bråte med folk som melder på og ikke betaler, og da de skal ferdigstille kataloger, sørge for at dommerne ikke har for mange hunder etc. så MÅ de ha frister... Ellers kunne vi jo bare betalt på stedet da, og ikke hatt noe system what-so-ever... Nei, klandre deg selv for at du ikke klarer å overholde en betalingsfrist. Den var satt for LENGE siden, så du kunne ha betalt i GOD TID innen fristen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er klart at det er ekstremt sure penger å betale - særlig når man tenker på at hundeklubbene faktisk tjener godt på utstillingene sine (eller hadde de selvsagt aldri giddet å arrangere dem)..

Men selvsagt er den eneste som har skylden er jo en selv.. Man vet om utstillingene i god tid før fristen, nettbanken (sin egen) kan man gå inn på å betale "anytime", og påmeldings- og betalingsfristen er nettopp det - siste frist. Det ER faktisk mulig å melde på en uke før fristen også...

Når så det er sagt - jeg er forsåvidt ganske enig med deg, Lotta. Jeg melder også på for sent til det meste, og betaler minst like sent. Det finnes ingen god grunn på hvorfor det alltid blir slik - men sånn er det altså. Har ennå aldri måttet betale dette gebyret fordet.

De uskrevne reglene tilsier at det er greit om arrangøren får gebyret på forhånd - og tar kun dette 50% tillegget om de ikke har reg. betalingen før på selve utstillingen. Flere gjør ikke engang dèt.

Selv har jeg også kommet til det stadiet at hvis man ikke kan melde på over nettet (enten via påmeldingsskjema på en hjemmeside, eller sende en mail med påm.skjema vedlagt) så gidder jeg faktisk ikke å melde på.

Å printe ut skjemaet, fylle det i manuelt, finne fram konvolutter og frimerker - nei, da kan det faktisk være det samme med hele utstillingen... (Bortsett fra til utlandet - da gjør jeg dette på "gamle-måten" - OG faktisk overholder fristen mye bedre også)

Appropos dèt - lurer på om det ikke var en eller annen påmeldingsfrist jeg skulle vite om i dag, eller i går eller no...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... Det står i reglene at de kan gjøre det, og jeg er sikker på at det er flere enn denne klubben som praktiserer dette.

( Åja, det er min lokale hundeklubb, men jeg mener ikke å forsvare den på noe vis :P ).

Uansett så ønsker jeg deg lykke til Lotta :P Håper du bli fornøyd med resultatene i hvert fall. Ikke umulig at du ser meg ved mynderingen :P

Jeg skylder ikke på "andre" - jeg påpeker at Ølen, Etne og Vindafjord hundeklubb er den første jeg har kommet over i min 30 år lange karriære som hundeutstiller som tar seg den retten de har med å kreve inn 50% gebyr for en tjeneste de har fått FORHÅNDSBETALT 3 uker FØR LEVERING. Det irriterer meg grenseløst fordi det er dårlig service, det er grådig (de har alså ikke prisavslag for nettbetaling engang) - og de gjør det til tross for at den velkjente og innarbeidede 14-dagersregelen er overholdt med VELDIG GOD MARGIN.

Når de i tillegg ligger på det helt øverste sjiktet mht pris så får ikke jeg noen lyst til å støtte denne klubben igjen - for det er jo det vi gjør, vi som stiller på små lokalklubbdsutstillinger uten hverken prestisje eller pondus. For min del er det altså siste tur til Ølen, om hundene kommer i ringen denne helga eller ei vil tiden vise.

Jeg melder også på for sent til det meste, og betaler minst like sent. Det finnes ingen god grunn på hvorfor det alltid blir slik - men sånn er det altså. Har ennå aldri måttet betale dette gebyret fordet.

De uskrevne reglene tilsier at det er greit om arrangøren får gebyret på forhånd - og tar kun dette 50% tillegget om de ikke har reg. betalingen før på selve utstillingen. Flere gjør ikke engang dèt.

Nei, det er det som er så irriterende, smålig og forbasket - min klubb ville ALDRI ha kommet på tanken med prispåslag engang! At det kan skje om man betaler 14 dager eller senere, vel det skjønner jeg - da er det ikke sikkert klubben har registrert betalingen før de sender ut nummerlappene - men dette, nei det er bare en kjip og unødvendig måte for en småklubb å håve inn ekstra inntekter uten å måtte gjøre noenting for det, fordi "de kan". Vel, tiden vil vise om DET var noe sjakktrekk, ikke sant? De fleste andre som driver butikk synes gjerne det er greit å ha kundenes goodwill og mener DET lønner seg i det lange løp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, de burde kanskje snu litt på flisa og kalle det et "early bird"-avslag i prisen for de som betaler i god tid i forveien, og at de som betaler litt nærmere utstillingsdatoen betaler "vanlig" pris (det som i dag er vanlig pris + gebyr). Vips, er de blitt gavmilde i stedet for grådige.

Jeg vet ikke hvor "grådige" jeg uansett klarer å anse disse småklubbene for å være. Jeg regner med pengene går til aktiviteter til beste for hundeeiere og klubbmedlemmer i nærområdet, og det kan man da ikke si noe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg er treig men jeg har ikke forstått hva som er problemet enda...Er det det at du har betalt forsent og blir irritert fordi at du får 50% tillegg, eller fordi at du HAR betalt men det er ikke registrert og du må LIKEVEL betale 50% tilegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg det blir utrolig dumt når noen klager og syter for at de må betale et tillegg når det er DE som ikke har betalt innenfor fristen!

Det står klart og tydelig i utstillingsreglene, punkt 4.1 at de som ikke har baetalt hele beløpet innen fristen kan få et tillegg på 50%.

Kan dere ikke bare betale til rett tid så slipper dere alt dette tullet og slutt og klag når det er dere som gjøre en feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg det blir utrolig dumt når noen klager og syter for at de må betale et tillegg når det er DE som ikke har betalt innenfor fristen!

Det står klart og tydelig i utstillingsreglene, punkt 4.1 at de som ikke har baetalt hele beløpet innen fristen kan få et tillegg på 50%.

Kan dere ikke bare betale til rett tid så slipper dere alt dette tullet og slutt og klag når det er dere som gjøre en feil!

Kunne ikke vært mer enig. Men om man har betalt innen fristen og det likevel ikke er registrert, så må man ta med kvitteringen og da slipper man tillegget på 50 %.

Vil ikke beskylde klubben for å være grådig fordi den benytter en lovlig regel. (og det er ikke bare Ølen, Etne og Vindafjord hundeklubb som håndhever den)

Det går på utstillers eget ansvar å betale til rett tid, eller så får man bare finne seg i å betale mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også stilt hund i ganske mange år, og Ølen har alltid hatt en litt spesiell plass i mitt hjerte.

Når det gjelder ditt "sinne", kan jeg ikke helt forstå dette. Som flere av de andre svarene du har fått, så har vi en betalingsfrist vi skal forholde oss til. JA det er dyrt å stille hund, det er derfor jeg personlig alltid planlegger godt hvilke utstillinger og når. Føler jeg at jeg ikke har råd til å prioritere dette, så lar jeg være å stille.

Så har jeg et spørsmål til deg Lotta: Tok du kontakt med Ølen, da du så at du betalte for sent?

Det er ofte ting blir fort avklart og velviljen til arrangøren kommer frem.

Har man "piggene" ute i utgangspunktet, så blir som regel resultatet der etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hundeklubber praktiserer mhp gebyrer og slikt er jo opp til de, så lenge de holder seg innenfor utstillingsreglene. Betaler man etter fristen, og får 50% tillegg, så er det jo bare å betale litt før neste gang. De fleste her har vel nettbank, og tilgang til internett mesteparten av døgnet (dere er jo på sonen...), så da kan dere jo registrere betaling også. Mange nettbanker har en sånn fin funksjon at du kan legge inn dato på når regninga skal betales også, så da kan du jo registrere betalinga de mange uker i forveien før fristen... Så uansett hvordan man vrir og vender på det, så kan man vel ikke skylde på andre enn seg selv fordi man er treig ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også stilt hund i ganske mange år, og Ølen har alltid hatt en litt spesiell plass i mitt hjerte.

Ølen har hatt en meget spesiell plass i mitt hjerte også - kanskje fordi min hjemmestrikkede hund var den aller første BIS-vinneren der?

Jeg har derfor med glede hjulpet dem når de har henvendt seg til meg for å materiell som de savnet/hadde mistet (rotet bort? Glemt?) i anledning jubileet sitt, men DET blir jo noe annet, selvsagt...

Når det gjelder ditt "sinne", kan jeg ikke helt forstå dette. Som flere av de andre svarene du har fått, så har vi en betalingsfrist vi skal forholde oss til.
Det er da ingen som bestrider det? Det er heller ingen som sier at ØEVH ikke er i sin rett etter utstillingsreglementet - det jeg påpeker er at de (foruten NKK - som ihvertfall har klart å ordne seg med nettbetaling som en del av påmeldingsskjemaet på nettet - OG har lavere pris for webpåmeldinger...) - som faktisk TAR 50% gebyr når påmeldingsavgiften er dem i hende LENGE før den gode gamle 14 dagers fristen er gått ut. Dess mer jeg tenker på det dess mer forbannet blir jeg - og lurer faktisk på om det er lovlig å legge på 50% i gebyr på en regning for en vare man ikke har mottatt når man ikke engang får en purring først.... Selv ikke Statens Lånekasse for Utarming eller NRK tør å gjøre slikt - og de har jaggu fått på pukkelen for sine råe gebyrer til dem som ikke betaler innen fristen... Tro hva som hadde skjedd om de la på 50 % av lisensen hvis du ikke betalte innen 15. mars?...

Som SusanneL her bekrefter - det ER høyst uvanlig at klubbene gjør dette - og jeg tar meg den frihet å si hva jeg mener om praksisen...

JA det er dyrt å stille hund, det er derfor jeg personlig alltid planlegger godt hvilke utstillinger og når.

Så fint for deg - du rekker sikkert å pusse glorien også før du går i ringen :)!

Føler jeg at jeg ikke har råd til å prioritere dette, så lar jeg være å stille.
Flott med et hundemenneske som har orden i sysakene OG økonomien sin - jeg synes faktisk du skal spare deg insinuasjonene om at andre ikke gjør opp for seg eller overskuer sine økonomiske forpliktelser...

Så har jeg et spørsmål til deg Lotta: Tok du kontakt med Ølen, da du så at du betalte for sent?

Det er ofte ting blir fort avklart og velviljen til arrangøren kommer frem.

Har man "piggene" ute i utgangspunktet, så blir som regel resultatet der etter.

You tell me: Her er min henvendelse til Ølen, Etne og Vindafjord Hundeklubb, synes du den er egnet til å bringe piggene fram hos noen?

Hei XXXXX,

Håper alt er vel med deg og dine - og at det meste begynner å bli klart til årets store begivenhet i Ølen :innocent: Gleder oss veldig, det er blitt en tradisjonsrik "sesongstart" for mange her på disse kanter av landet!

Men - jeg fikk PM i posten i dag - uten nummerlapper og med beskjed om at jeg må betale 50% ekstra pga for sen/manglende betaling! Jeg har betalt for en god stund siden (giro er merket xxxxx og xxxxx om jeg husker rett) - og det er fryktelig dyrt som det er å stille hund allerede... Har du noen mulighet for å sjekke?

Jeg har forresten heller ikke hørt fra utstillingskomiteen om handlerkurset som var planlagt - er det avviklet eller ble det ingenting av det hele?

Ser fram til å høre fra deg,

xxxx xxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser det siste innlegget ditt Lotta, og blir ikke noe klokere av det... Står ikkje om du har betalt innen fristen, eller om du har betalt for seint...

Men som eg har nevnt tidligere, har d betalt innen fristen så får du ta med deg kvittering på dette så slipper du å betale dei 50 % i tillegg.

Og ang Tv lisensen, så skal den være betalt innen 1 mars, blir ikke det gjort så får man tillegsavgift og den blir fastsett av Stortinget. (står på baksiden av regningen) I fjor så var den på 10 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd flere ganger å bli avkrevd gebyr, selv om jeg har betalt innen fristen de har satt opp. Så at man får gebyr når man ikke overholder fristen var ikke noe sjokk for min del. Jeg har alltid med kvittering og får det hele avklart i sekreteriatet på utstillingsdagen. Men jeg boikotter ingen av den grunn.

Men er det en ting som irriterer meg, så er det at friten på NKK.no aldri stemmer med det som står i programmet i Hundesport, og det stemmer heller aldri med klubbenes PM på hjemmesidene! Ofte har jeg tre ulike frister å forholde meg til, og DA kan det bli rot! Jeg forholder meg da til den siste, hvis jeg ikke er ute i god tid.

Hvis ikke hundeklubben har skrevet klausulen i sitt PM (at fristen er 14 dager før) så må man regne med gebyr hvis man ikke overholder det som er satt, mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser det siste innlegget ditt Lotta, og blir ikke noe klokere av det...Står ikkje om du har betalt innen fristen, eller om du har betalt for seint...
Joda, det står ganske tydelig (opptil flere ganger i flere innlegg) at ØEVH etter utstillingsreglene har rett. Poenget mitt er, fortsatt, at de er den eneste hundeklubben (bortsett fra NKK) som jeg noensinne på 30 år har hørt om som har PRAKTISERT denne regelen. Altså så er det SEDVANE at dersom man betaler i god tid før utstillingen (det har i praksis betydd 14 dager FØR utstilligen går av stabelen) så blir det ALDRI krevd gebyr - bortsett fra da altså hos Ølen, Etne og Vindafjord Hundeklubb. De fleste jeg har vært med å arrangere utstillinger for har ikke engang krevd gebyr når utstillerne har betalt PÅ UTSTILLINGEN, fordi det er bedre kundebehandling og hyggeligere for alle parter med fornøyde utstillere som melder på 3 hunder neste år, enn dem som ikke har råd (eller som glemmer!) å betale akkurat på dagen og aldri viser seg igjen fordi de blir avkrevd et latterlig høyt (og det skulle ikke forundre meg ULOVLIG høyt) gebyr.

En frist er en frist.. Betaler man innen den og får tillegg går det som regel i orden.

Dersom man ikke gjør det, tar man konsekvensene!

Jada - rett i skammekroken med meg... Vet du Flatjenta, hundeklubber består av folk som du og jeg - det er bare en sjelden gang i blant så blir en og annen som vestnorske billetører på fergekaien - da bruker de den vesle makten de får for alt den er verdt... (og glemmer at "what goes around comes around"...) :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er noe å rope ut om. Betaler man ikke innen fristen, da får man ta konsekvensene. Om det er kun en hundeklubb eller alle hundeklubbene som legger til gebyr når folk ikke overholder fristen har egentlig ikke så mye å si. Det er du som ikke har overholdt fristen, med andre ord er det din feil. En frist er en frist som folk skal overholde, hva ellers skulle vi gjort med frister? Det er faktisk veldig fustrerende at folk ikke overholder fristene som er satt, og da ikke bare betalingsfrister til utstillinger.

Altså så er det SEDVANE at dersom man betaler i god tid før utstillingen (det har i praksis betydd 14 dager FØR utstilligen går av stabelen) så blir det ALDRI krevd gebyr - bortsett fra da altså hos Ølen, Etne og Vindafjord Hundeklubb.

I god tid er veldig relativt. For noen er god tid 14 dager, for andre er den 4 uker.

Hvorfor ikke begynne å betale innen fristen, så slipper du dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er et tema det er noen "vits å rope ut om" eller ikke er jo en smakssak..

Det er ganske mye jeg personlig synes er totalt uinteressant å spørre om på slike diskusjonssgrupper også, men man prøver likevel å forholde seg til "problemet" som blir fremlagt. I alle fall hvis man tenker å svare..

Tenk om man skulle svart på andre temaer på denne måten:

* renslighetsproblemer - svar: "Jamen det er jo bare å LÆRE den å tisse ute - så.."

* valpebiting - svar: "Det er DIN feil, så her du får faktisk bare skylde deg selv",

* utidig bjeffing - svar: "Dette skulle valpen ha lært fra første dag hos deg - så skjerp deg..."

Nei - man kan diskutere hva man vil (innenfor visse grenser), og her er det vel også lov til å uttrykke frustrasjon for ting som kanskje andre synes er fullstendig tåpelig og mins like uinteressant?

Å få 15 "skyld deg selv!" svar hadde neppe tatt seg ut ved andre spørsmål, kanskje..?

Jeg synes det er kjempefint at dette kommer opp som et tema for oss som har stilt ut "for lenge", som har innarbeidede (riktignok dårlige) vaner med å meldte på og betale både en og tre og fem dager etter fristen..

Men da vet man i alle fall hvilke utstillinger man IKKE skal melde på til i fremtiden (såfremt man ikke melder på til fristen, da).

Jeg har i alle fall ikke ennå truffet på denne holdningen hos noen utstillingsarrangører her "sørpå" - og jeg melder vel på til rundt 20 utstillinger i året ..

Så ja, det er en "sær" holdning av ØEVHK - og hvis dette blir kjent utad i utst.miljøet vil de i alle fall få "slippe" den gjengen utstillere som er litt trege av seg.. Men det er kanskje akkurat DET de ønsker - hvem vet.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ganske fersk, og har holdt meg i nærmiljøet på østlandet, men som jeg skrev så har jeg flere ganger fått mangellapp selv om jeg har overholdt fristen. Jeg synes derfor det er rart at man skriker opp når dette skjer når man vet man ikke har brydd seg om fristen... Jeg visste faktisk ikke at det var sånn det foregikk jeg.... Trodde fristen var nettopp siste frist, ellers får man gebyr. Det er jo helt vanlig praksis på alle andre forfall (men det kan kanskje ikke sammenliknes?). Jeg synes ikke det er særlig hyggelig å boikotte en liten klubb fordi de følger de reglene som egentlig gjelder for alle? Jeg visste ikke om disse "14-dagers"-reglene, men for å være sikker på at de gjelder, bør man kanskje undersøke med arrangøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada - rett i skammekroken med meg... Vet du Flatjenta, hundeklubber består av folk som du og jeg - det er bare en sjelden gang i blant så blir en og annen som vestnorske billetører på fergekaien - da bruker de den vesle makten de får for alt den er verdt... (og glemmer at "what goes around comes around"...) :)

Du er merkverdig heldig da, jeg har heldigvis overholt fristen alle gangene med untak av SKK My Dog nå i januar, og jeg slapp unna.. Heldigvis...

Men det er da som du sier, men frister er til for og overholdes! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er et tema det er noen "vits å rope ut om" eller ikke er jo en smakssak..

Det er ganske mye jeg personlig synes er totalt uinteressant å spørre om på slike diskusjonssgrupper også, men man prøver likevel å forholde seg til "problemet" som blir fremlagt. I alle fall hvis man tenker å svare..

Tenk om man skulle svart på andre temaer på denne måten:

* renslighetsproblemer - svar: "Jamen det er jo bare å LÆRE den å tisse ute - så.."

* valpebiting - svar: "Det er DIN feil, så her du får faktisk bare skylde deg selv",

* utidig bjeffing - svar: "Dette skulle valpen ha lært fra første dag hos deg - så skjerp deg..."

Er ikke akkurat dette de svarene de uerfarene stort sett får av de som har "hengt med en stund?". :innocent:

Enig med de andre jeg... har man betalt etter fristen så får man ta konsekvensene og ikke boikotte og henge ut en klubb fordi en eller annen i klubben faktisk følger retningslinjene (les:gjør jobben sin). Det blir for dumt... Mulig er de møkk lei av folk som ikke betaler i tide ja..noe sier meg nemlig at de største utgiftene er før stevne. Jeg synes det er respektløst å ikke overholde fristen for så å klage på tileggsavgiften når folk jobber ræva av seg frivellig for å lage et arangement for hundeeiere..

Dette er for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...