Gå til innhold
Hundesonen.no

pissa på meg


maiko

Recommended Posts

Idag har jeg blitt pissa på av 2 hanner i pubertet. Har tidligere hørt diverse forklaringer på hvorfor de gjør det, men vil høre deres meninger om det. Vil ha mange gode og logiske forklaringer om det så bare er tanker dere har om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det vel heller litt at det er hunder som er stresset av en eller annen grunn, og som bare "kobler ut" vettet og letter på beinet. Men det ER gjerne hannhunder som jeg synes eier kanskje ikke har helt koll på, eller som er litt masete, etc, ingen av mine hannhunder har noensinne forsøkt - eller hannhunder vi omgås mye med, verken på andre hunder eller på folk (vi hadde et tvilstilfelle med en barnevogn en gang... men de hjulene der var nok velduftende etter å ha blitt trillet rundt blant hundene).

Ser det ofte når det blir endel hunder, og disse masegutta blir litt intense - for intense, kanskje; kanskje det er noe med at hunden de er opptatt av - enten det er hann eller tispe - søker litt nærmere folk, og så stryker denne hannen seg bort til dem og letter på beinet?

Jeg skyver vel relativt konsekvent fremmede hannhunder LANGT unna meg når de begynner å dytte inntil slik eller flytter meg raskt; jeg synes dette er noe eierne bør være mye mer obs på (har det skjedd én gang, så følger man godt med i tiden fremover, ikke sant) og kalle vekk hunden. Nå er jeg ikke noe begeistret for hunder som dytter på meg heller, og som prøver å "dra meg" inn i deres greie med andre hunder, så jeg er kanskje litt ekstra obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhunden min har faktisk pissa på meg en gang.Men at det har noe med dominans å gjøre tviler jeg sterkt på,hvertfall i den situasjonen vi var. Jeg tror det skyldtes stress den gangen,for det var på ei utstilling,og plutselig bare løfta han på beinet og det kom en skvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde som Tonje - at hunden skvettet på meg på utstilling. Det var utstilling to dager på rad. Dette var andre dagen, og det var litt kaotisk og trangt rundt ringen. Vi sto og ventet på vår tur inn i ringen, sammen med flere andre, og plutselig løftet han på foten og skvettet på skoen min. Jeg var ikke forberedt og ble litt sjokkert med det samme. En annen eier av en hannhund fikk med seg hva som skjedde og lo godt. Mest fordi jeg var så forundret. Han sa at hvis det var første gang det skjedde, så var det ihvertfall garantert ikke siste gang! Nå har det ikke gjentatt seg, men jeg kommer nok til å være obs i en lignende situasjon.

Jeg er også usikker på hvorfor det skjedde. Det jeg har lagt merke til i andre stress-situasjoner er at hunden blir roligere av å få skvettet litt, så kanskje ble skoen min helt tilfeldig utvalgt. Jeg er i grunnen glad det var min sko og ingen andres - det hadde blitt pinlig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er rart er at ingen av disse hundene hadde visst nok aldri gjort dette før, så lurer egentlig på hvorfor hannhunder tisser på enkelte mennesker? Dette med at enkelte gjør det av dominans over valper, har jeg ingen tro på, jeg er oppvokst med oppdrett av 3 forskjellige raser og har aldri sett at en eldre hund pisser på en valp. At den andre hunden pissa på meg kan jeg jo forsrå da det luktet av den første, men jeg har fått inntrykk av at hannhunder pisser kun på enkelte mennesker, hva er det med disse menneskene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett på dette med å tisse på folk som en domians ting, men nå har jeg fått ett litt annet syn på det. Min hund er ikke i tvil hvem som er 'sjef ', men likvel i fjord sommer lå jeg på stranden og kjente en varm stråle på leggen min. Tror ikke det hadde noe med dominans å gjøre.. At han skulle "klatre" på rangen eller whatever.. Tror bare han markerte hva som var hans. Men min reaksjon var likvel at jeg ble sint. Han har i senere tid tisset på en dame som sto helt stille. Han hadde nettopp herjet med en hormonell hanne og måtte vel få utløp for noe tror jeg..

Hva som gjør at hunder tisser på ett enkelt mennske kan nok være så mangt. En fremmed lukt, tispe lukter.. Mye.

Kjenner en hund som tisset på en fyr i rullestol.. Så det har vel noe med at ting er fremmed?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...