Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid


C.J

Recommended Posts

Jeg har hørt en del snakk om at ikke tispen med løpetid må bade pga faren for infeksjoner..stemer dette? Når oppstår infeksjoner i forbindelse med løpetid?

Jeg ble litt i tvil her nå :unsure: , når kan en tispe bli drektig? Når som helst? Under løpetid? Rett etter/før løpetid? :wub: Burde jo vite dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja fikk løpetid for en uke siden nå, og det er litt kjipt iogmed at vi startet ag kurs i går. Men vi har fått beskjed om å dusje henne fordi hun skal holdes ren bak! Men bading var ikke å tenke på. Men kan de ikke bli drektige, andre uken med løpetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tisper står i andre uke med løpetid, snittet sies å være mellom dag 10 og dag 15, men dette er veldig varierende. For å finne nøyaktig tidspunkt, s må man ta blodprøver.

Jeg har aldri dusjet mine tisper bak for å holde dem rene, dette har de klart selv.

For å være på den sikre siden - hold tispa unna hannhunder og hold henne under oppsikt hele løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer når hunden kan bli drektig. Normalt er tispen mest mottakelig i 1 uke mellom 12- 14 dag , men hos noen tisper er det vanskelig å oppdage når løpetiden starter! Det sikrester er å holde hunden borte fra hannhunder under løpetiden. Er lurt å observere adferden på hunden de første løpetidene slik du vet hvordan syklusen er og når hun er interresert i hannhundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vet vi egentlig når løpetiden er slutt? Vår tispe har løpetid for første gang. Vi er vel ca i andre uke, vanskelig å si akkurat når det startet......Så hvordan vet jeg når det er slutt? :D

En løpetid varer jo ca i 3 uker, men du merker på hunden når den er helt uinterresert i hannhunder og alt begynner å bli normalt igjen. At den slutter å markere så mye under turer, ikke er mer blod osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...