Wanderlust Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2007 Jeg lagde en ny tråd, fordi den andre dreide seg bare om tisper. Men flere hunder gjør jo dette, både hanner og tisper. Jeg har hørt at da stoler de på deg, men hva er egentlig sant? F.eks om den skal kose, så vender den rompa til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terrier Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2007 Det brukes nok litt forskjellig i forskjellige situasjoner. I kossammenheng er det sikkert deilig å bli klødd på rompa, samt at hodet vender slik at det er lett å unnslippe hvis ønskelig samtidig som hunden har kontroll på hva som skjer rundt. I møte med andre hunder gjør min tispe dette ofte, men da for å signalisere overlegenhet. Spesielt mot valper. Hun vender dem rompa/vender seg bort for å signalisere at hun har kontrollen og bestemmer hva som er tillatt av lek fra valpen. Det er et tegn på at hunden viser sin dominans, men samtidig avventende lekatferd. hun snur seg igjen så fort valpen har roet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar