Gå til innhold
Hundesonen.no

"Guttehund, jentehund- enmannshund, familiehund"?

Aya

Recommended Posts

Enig med deg Akela, det er kjempemorsomt og interessant.. Bare se på utstilling, når harehundfolket kommer for å få en sløyfe på jakthunden sin.. Kommer gjerne i slitte turklær, flanellskjorte, grønne støvler. Og i ringen ved siden av: unge jenter i beige drakt og pene sko handler en afghansk mynde. Så kommer schæferringen (need I say more?). Kall meg overfladisk, men jeg synes det er kjempeinteressant å studere forskjellige grupper og deres mønstre- og gjerne fra et litt forutintatt synspunkt:p

Hehe synes det er gøy og studere jeg og, det er jo nesten fasinerende :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Ikke er jeg liten og tynn

Ikke er jeg blond

Og jeg tror ikke pr. definisjon noen ville plassere meg i kategorien "billig" liksom........

........men har rottweiler...........

og det er vel egentlig på dette tidspunktet jeg bør sette opp ett INNMARI fornærma uttrykk og kaste stygge blikk i retning 2ne............. og si takk skal du f..n meg ha liksom........

Jeg siterer:

Så sant det ikke er sånne butcherdamer med bart og Canadaskjorte da.. hehe

Butcherdame med canadaskjorte og bart faktisk............... hmfrrrr....... :unsure: jo takk for den........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt noe i dette altså - jeg merker forskjellen fra jeg hadde bare Mia & Minnie, og til nå. Man kan jo ikke mene å gjøre noe med disse små tydeligvis, sikkert fordi de i veldig mange hjem bare er sofagriser. Man kan liksom ikke bli tatt seriøst når man kommer tassende med to cavalierjenter.

En gruppe som dere dog har glemt å beskrive her er; disse krypende ullteppene. Som oftest akkompagnert av enten tydelig homofile unge menn, blekblonde berter i trange skjørt og rosa kjoler eller eldre damer i karrierekvinnedrakt med pent delt midtskill. Alltid med minst en hundebørste i baklomma..

Ellers tror jeg ikke jeg passer fryktelig inn i noen av eierbeskrivelsene til rasene jeg eier. Når folk spør meg om rasevalg pleier jeg å si at det viktigste for meg er at pelsfargen matcher mitt hår - ellers tror jeg ikke vi ligner så mye verken i væremåte eller utseende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er jeg liten og tynn

Ikke er jeg blond

Og jeg tror ikke pr. definisjon noen ville plassere meg i kategorien "billig" liksom........

........men har rottweiler...........

og det er vel egentlig på dette tidspunktet jeg bør sette opp ett INNMARI fornærma uttrykk og kaste stygge blikk i retning 2ne............. og si takk skal du f..n meg ha liksom........

Jeg siterer:

Så sant det ikke er sånne butcherdamer med bart og Canadaskjorte da.. hehe

Butcherdame med canadaskjorte og bart faktisk............... hmfrrrr....... :unsure: jo takk for den........

Hva er uttrykket igjen? Om skoen passer, bruk den? :wub:

Du passer egentlig ikke til noen av rasene dine du, kanskje du heller burde hatt noe annet? hehe :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen "kjennetegn" for meg :ahappy: :

Border collie - Eies ofte av unge jenter i slutten av tenårene som gjerne vil ha en fin og søt hund som de kan bruke i agillity et par ganger i uken, og ender opp med en overgira hund med tvangshandlinger og andre problemer de ikke hadde sett for seg.

Amstaff, etc - Eies ofte av gutter i 20 årene som ofte er litt stor og kraftige selv. Litt getto aktige. De ønsker seg en hund de kan kjekke seg med, og få respekt med, men samtidig ikke ha for mye hund å aktivisere.

Puddler - Eies ofte av kvinner i 30 årene som vil ha en hund de kan stusse litt på og ha som selskap.

Schæfer - Eies gjerne av middelaldrene menn som vil ha en kjekk hund de kan skryte av. Og de har en spesiell god tålmodighet og evne til å overhøre bjeffing og annen uøsnket adferd.

St. bernard, nuffe etc. - Eies av voksne kvinner, gjerne litt lubbne selv som vil ha en stor kosehund de kan kose seg på små tusle turer. Også barnefamilier med 3-4 unger i 5-10 års alderen.

Pekineser, Mops, Dachs etc - Eies av skrukkete godt voksne damer, gjerne med en sneip i munnen, som gjerne har 4-5 stykker i samme slengen. De bryr seg ikke om alle bjeffer på en gang eller tar over huset, det er bare sjarmerende.

Chihuaua- dverg pincher, pommer - Eies ofte av jålete jenter i tenårene som vil ha en liten skjønn sak de kan bære med seg overalt og pynte med bling, søte skjørt og sko. De tenker ofte stili tilbehør enn hund.

Dobermann - Eies ofte av gutter i 20 årene som vil gå rundt med en tøff hund, men ender opp med å omplassere den etter 1-2 år fordi de ikke har nok tid og føler ikke de de gi hunden nok........

Rottweiler - se over (og da gjerne ha gjort hunden til et problem før den sendes videre).

Settere - Eies ofte av eldre par, og som gjerne har to stykker. Kjekk å ha med på hytta iblandt. Også rike par /enslige menn i villa har et par stykker de har med seg når de går tur i nabolaget.

Whippet, afganger, borzoi etc. - Eies av unge velstående kvinner som vil ha en elegant hund som de kan ha med seg langs gaten der de går.

Labrador, golden retriver etc. - Eies av helt vanlige folk som ikke skiller seg ut.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniatyrhund eiere: Gamle par som elsker å ha hunden med overalt. Tror ikke den lille hunden klarer å gå så langt så den må bæres meste parten av turen. Må også holdes borte fra barn for da blir hunden så "frustrert"

Eller..

Snille kjekke mennesker som elsker den lille dotten og tar den gjerne med i veska og styler den opp med luer, rosa klær og blingbling klær uansett hvor tykk pels den har :ahappy:

(Tror ikke det passer til noen av miniatyrhund eierne på dyresonen, men det er en god del av dem der ute.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobermann - Eies ofte av gutter i 20 årene som vil gå rundt med en tøff hund, men ender opp med å omplassere den etter 1-2 år fordi de ikke har nok tid og føler ikke de de gi hunden nok........

Er det bare her nord at alle dobermenn (for det heter vel ikke dobermanner?) har en ung, lys og fager dame i andre enden av snøret?

Whippet, afganger, borzoi etc. - Eies av unge velstående kvinner som vil ha en elegant hund som de kan ha med seg langs gaten der de går.

Hmmm... det har nok vært flere bohemer enn rikfolk blant de jeg har kjent med mynder, ja - men det er virkelig ingen enhetlig gruppe.

Kan forresten ikke dy meg - hva er en afganger? En slags langhåret hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg skreiv visst feil. Mente afghaner :closedeyes:

Her i nord hvor jeg er, er det aller mest unge menn som trasker rundt med en dobermann, men det er vel forskjellig fra sted til sted. Husk at denne tråden utviklet seg til å bli en ikke så høytidelig tråd, og jeg bare slang meg på ironien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, rolig tråd...

Hade varit roligt att prova på att para ihop hund och ägare "på riktigt". Typ att man tillbringar en stund med lite olika hundar var för sig och sen får man alla dess ägare uppradade å så ska man para ihop dem..jag tror nog man hade kunnat få en hel del fullträffar. :wub:

Till vilken grupp räknas GD?? Macho-hundarna?? Tycker kanske dem är för lugna och snälla för den gruppen men med storleken så... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nysjerrigheten; Hva forbinder dere med flat-eiere? :):wub:

JEG forbinner dem litt med sånne jaktgutter som går mye turer i skogene (sånn vil de at det skal virke hvertfall). Og man går gjerne med "jaktklær". Litt av den yngre generasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...