Gå til innhold
Hundesonen.no

Corso Søsken.Genie og Igor


Inustaff

Recommended Posts

hehe..jeg vet jeg er gal..jeg sitter og gliser over det akkurat nå.

Det går mer og mer opp for meg hva jeg har i vente,og hvordan jeg kommer til og få det på godt og vondt.Kjenner glede som sprudler inni meg.

Se på tassen da..kan jeg motstå ham..og se på henne.Går ikke an.

Mer bilder av HAN:

Mer av HUN:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Åååå, hun er fiiiin!

nydelig!

Kjenner ikke rasen, men å så bedårende!

Hm, navn.

Oda passer til Obelix. Men det har vel ikke noe med tegneserie å gjøre...

trixi er jentenavn, hun finner sikker på noe triks...

Pixie synes jeg er fint.

Men du finner helt sikkert på et fint navn:)

2 uker til vi henter valp, ååå, lang ventetid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! likte Oda...takk til deg..ska ta det med i vurdering..eg glemmer at man kan ta menneskenavn på hunder...det må eg se nærmere på...

hvilken rase skal du ha?

har du bilde noe sted?

har nettopp kommet tilbake hit..har ikke pløyet trådene..hehe

Nå får jeg ikke sove..det nærmer seg..typisk meg og glede meg over hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nååååmin :D Så skjønn da! Du gleder deg nok masse nå :D Lykke til i morgen, må få se flere bilder i morgen ;)

Hmm, forslag til navn, vet ikke om de passer til navnet til den andre hunden din da men :P

Oda var jo veldig fint egentlig da

Cindy

Fibi eller Phoebe

Chania

Tessa

Chili

Ackela

Amy

Aqua

Chiva

Aida

Er ikke sikkert du liker noen av de da men kom bare med noen forslag :P

Og igjen lykke til i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhr..tidlig..men..det er verdt det..lite søvn inatt,sovnet over 5,nåknet 9(!)

Nå er tiden inne!Yahoo!

God tur! :D Valpen var N*Y*D*E*L*I*G! Legg ut masse bilder når du kommer hjem igjen!

EDIT: Fant dette bildet på nettet:

Så SKJØNN! Utrolig pen rase :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg misunner deg, corsoene er så flotte dyr, jeg har sansen for de litt store og tunge hundene da:) Siden den andre hunden din heter Obelix kan vel denne hete noe ala Astrix, for eksempel Astrixa :Laugh: Kanskje litt vanskeli men jeg synde set var flott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grå. Canen har ikke blått som farge.

Ok... Blå er jo også en gråfarge, stålgrå kalles det vel, men det kommer jo av andre årsaker enn den "vanlige" gråfargen. Spørsmålet var vel om "blå" farge kalles grå på CC... Synes det så ut som den hadde blå øyne, og det har jo ofte disse hundene. Blå dobermann og blå schäfer er jo også grå mener jeg, men de kalles blå. Og det skyldes et "dilute"-gen, slik at hunden egentlig har en annen farge.

Men er det det du mener, at dilute ikke forekommer på CC, og at hunden er "normalgrå"?

Vanskelig å se det på bilder til tider...

Eksempel på blå (grå) dobermann:

Blaa%20vanlig%20Dobbisvalp%20-%20Kriegerhof.jpg

Hentet fra: http://student.umb.no/~hhelge/graa_lys/dilute.htm

Der kan man også lese om dilute-genet om man vil.

Nå skal jeg slutte å kuppe tråden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at fargen kalles grå hos Canen.

Da forstår jeg. :D

Har du bilde av en Cane med blå øyne? Har ikke sett det hos rasen faktisk. Og om de har det så regnes dette som feil, for i følge standarden skal øynene være så mørke som mulig.

Nei, jeg sa at valpens øyne (den trådstarter har bilde av) så blå ut, men det kan jo skyldes bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Nå har jeg kommet i hus med lille grå...aner ikke hva hun skal hete,men jeg finner det aldri ut før jeg får det plutselig inn i hodet pga personligheten.

Nå koser hun på gulvet med Obelix,og jeg har kjøpt et knall rødt halsbånd og bånd til henne,i tillegg til et fleezepledd som er grått med røde hjerter..og masse småsnacks.

Hun kom inn dørene for 10 minutt siden og spretter allerede rundt og kjekker seg for Wilma(pus)som også er grå..(liker grå dyr)og Obelix som tygger griseøre...Hun skal få snuse litt og kose seg her.Sikkert tisse litt og sånn.Heh...jeg får trappetrim da jeg bor i 2 etg foreløpig.

Om 2 mndr får jeg heldigvis stor tomt som er innegjerdet.Der kan vi kose oss mot våren,sommeren.

Mye kjekkere,her er bare tørkestativ på en hageflekk,men er velsignet med gode turområder ,en barnehage som blir tom etter 16-17 og en stor mark.Så kose oss skal vi likevel.

Lille grå ,som egentlig heter Chantico`s Allegra A Rainy Night kommer fra samme far som valpen din Alucinor:) og moren er Mangnuslunds Julia.Oppdretter er herlige Solgunn.

Kjempefornøyd med dette kjøpet.Dette var gøy!

Neste helg er det jo utstilling i Ølen,så for dem som skal der kommer hun til å være sammen med oss slik at de som vil får hilst på henne.Obelix vil bort og vise hvor flott han er.

Legger inn et bilde av han også her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest om dilute i linken du la ut, så vil jeg si at DD'n da er grå. Hvor vidt dilute forekommer hos rasn, det vte jeg ikke. Men den grå fargen de har er ikke pga. dette genet, for de er ikke sykere enn de andre standardfargene.

At valpen på bildet har blå øyne vil jeg tro kommer av alderen. For det tar tid før fagen på øynene er ferdig utviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...