Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsline


Guest Vicky

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om noen kan gi meg et godt råd om utstillingsline til Vicky. Hadde vært kjempefint om noen kunne gi direkte link til en nettbutikk som har det jeg trenger ;)

Hun ser da sånn ut, for dem som ikke har sett henne :P

vickystrliten0fhse1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg ville nok hatt et svatr band til henne, hvit hadde sikket vært fint det også men det måte vørt knallhvit også og de skitnes jo alltid ut! Vet ikke hva som er vanlig på aussie men lærband hadde sikkert gåt fint vil jeg tro. Det er ikke lett å finne et kort, svart lærband, men jeg fant på en dyrebutikk i Bergen. Vet ikke om noe adresse, men butikken heter Midtun zoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en skikkelig i lær skal jeg høre med Jon Andrè, de får tak i sånne flotte, som ser skikkelig proffe ut, i mykt lær fra england, i brunt og sort tror jeg. Skal ha en selv snart! ;)

Når det gjelder hvitfarge tror jeg at Vicky sin farge ikke kommer fram på sin beste måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med en liten kommentar jeg også.. Hihi:) Var på et lite utstillingskurs i høst og der fikk jeg beskjed om at en gullenke med naturbrunt lærbånd i "toppen" var penest på en red merle, mens sølvlenke med sort lærbånd (eller annet bånd..) i toppen var best på blue merle. Har ikke studert linene til de andre på de stakkars få utstillingene vi har vært på, forutenom at jeg vet at noen bare har sort vanlig utstillingsbånd på sine... Jeg fikk lånt gullenke til klompen (red merle), og det passet fint:)

Men, forutenom det så har jeg ikke peiling! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være fint med sort, tynt lærbånd og sølvkjetting. Hvitt vil bli veldig "skarpt" mot Vickys hvite pels, og få den til å se litt skitten og brun ut.

Noe sånt, men i svart og ikke rødt (nei jeg er ikke fargeblind, jeg er klar over at båndet på bildet er svart, hihi): http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=467

sånn kan også være fint: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...svare&ID=11

Av sølvkjetting fins det forskjellige typer alt etter hvor mye du vil betale. Det er noen som er veldig fine og som har pris deretter, men jeg tror egentlig det er greiest med bare et helt vanlig tynt et. Fant ikke bilde akkurat nå, men de har det sikkert i en dyrebutikk der du bor. Kjøp så tynt så mulig så det synes minst mulig.

Vanlig utstillingsbånd i svart tror jeg også kan fungere bra, men jeg tror kombinasjonen sølvkjetting og svart bånd vil bli finest: http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være fint med sort, tynt lærbånd og sølvkjetting. Hvitt vil bli veldig "skarpt" mot Vickys hvite pels, og få den til å se litt skitten og brun ut.

Noe sånt, men i svart og ikke rødt (nei jeg er ikke fargeblind, jeg er klar over at båndet på bildet er svart, hihi): http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=467

sånn kan også være fint: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...svare&ID=11

Av sølvkjetting fins det forskjellige typer alt etter hvor mye du vil betale. Det er noen som er veldig fine og som har pris deretter, men jeg tror egentlig det er greiest med bare et helt vanlig tynt et. Fant ikke bilde akkurat nå, men de har det sikkert i en dyrebutikk der du bor. Kjøp så tynt så mulig så det synes minst mulig.

Vanlig utstillingsbånd i svart tror jeg også kan fungere bra, men jeg tror kombinasjonen sølvkjetting og svart bånd vil bli finest: http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=288

Kan nok stemme, for det er det peneste på flat også, svarte i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode råd!

En tin gjeg hørte er at retrieverkobbel vil være best på henne? Hva med sort retrieverkobbel med sort lenke? eller syns dere sølv blir best?

Ikke lett det her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Vil ikke svart "kutte" halsen veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Vil ikke svart "kutte" halsen veldig?

sorry hvis jeg ødelegger tråden men må bare spørre :D burde jeg gjøre dette med linen til dalmatineren jeg skal stille også? ikke vaske den? la den være gulhvit som den er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort vil nok kutte halsen ja som IW skrev.

Tynt, sølvfaget band med sort line til hadde jeg gått for. (Og hatt den hengene litt ned på hundekroppen og stilt henne opp fritt).

Turbogutten: Trur nok jeg hadde droppa å vaske den og la den være litt gulhvit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Vil ikke svart "kutte" halsen veldig?

Steinar Balken anbefalte meg et tynt,sort retrieverkobbel med sort lenke. Har flere hvite utstillingsbånd, men vet ikke hva jeg burde bruke. Leter etter et sånt helt sort retrieverkobbel, men det finnes jo ingen steder. <_<

Det kan nok stemme at sort kutter halsen, så hvitt vil nok være ok. Men hva slags hvitt? Altfor mange valgmuligheter.

Hvis noen kan gi meg en link til det jeg burde bruke hadde det vært supert! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...