Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsline

Guest Vicky

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om noen kan gi meg et godt råd om utstillingsline til Vicky. Hadde vært kjempefint om noen kunne gi direkte link til en nettbutikk som har det jeg trenger ;)

Hun ser da sånn ut, for dem som ikke har sett henne :P

vickystrliten0fhse1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg ville nok hatt et svatr band til henne, hvit hadde sikket vært fint det også men det måte vørt knallhvit også og de skitnes jo alltid ut! Vet ikke hva som er vanlig på aussie men lærband hadde sikkert gåt fint vil jeg tro. Det er ikke lett å finne et kort, svart lærband, men jeg fant på en dyrebutikk i Bergen. Vet ikke om noe adresse, men butikken heter Midtun zoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en skikkelig i lær skal jeg høre med Jon Andrè, de får tak i sånne flotte, som ser skikkelig proffe ut, i mykt lær fra england, i brunt og sort tror jeg. Skal ha en selv snart! ;)

Når det gjelder hvitfarge tror jeg at Vicky sin farge ikke kommer fram på sin beste måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med en liten kommentar jeg også.. Hihi:) Var på et lite utstillingskurs i høst og der fikk jeg beskjed om at en gullenke med naturbrunt lærbånd i "toppen" var penest på en red merle, mens sølvlenke med sort lærbånd (eller annet bånd..) i toppen var best på blue merle. Har ikke studert linene til de andre på de stakkars få utstillingene vi har vært på, forutenom at jeg vet at noen bare har sort vanlig utstillingsbånd på sine... Jeg fikk lånt gullenke til klompen (red merle), og det passet fint:)

Men, forutenom det så har jeg ikke peiling! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være fint med sort, tynt lærbånd og sølvkjetting. Hvitt vil bli veldig "skarpt" mot Vickys hvite pels, og få den til å se litt skitten og brun ut.

Noe sånt, men i svart og ikke rødt (nei jeg er ikke fargeblind, jeg er klar over at båndet på bildet er svart, hihi): http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=467

sånn kan også være fint: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...svare&ID=11

Av sølvkjetting fins det forskjellige typer alt etter hvor mye du vil betale. Det er noen som er veldig fine og som har pris deretter, men jeg tror egentlig det er greiest med bare et helt vanlig tynt et. Fant ikke bilde akkurat nå, men de har det sikkert i en dyrebutikk der du bor. Kjøp så tynt så mulig så det synes minst mulig.

Vanlig utstillingsbånd i svart tror jeg også kan fungere bra, men jeg tror kombinasjonen sølvkjetting og svart bånd vil bli finest: http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være fint med sort, tynt lærbånd og sølvkjetting. Hvitt vil bli veldig "skarpt" mot Vickys hvite pels, og få den til å se litt skitten og brun ut.

Noe sånt, men i svart og ikke rødt (nei jeg er ikke fargeblind, jeg er klar over at båndet på bildet er svart, hihi): http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=467

sånn kan også være fint: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...svare&ID=11

Av sølvkjetting fins det forskjellige typer alt etter hvor mye du vil betale. Det er noen som er veldig fine og som har pris deretter, men jeg tror egentlig det er greiest med bare et helt vanlig tynt et. Fant ikke bilde akkurat nå, men de har det sikkert i en dyrebutikk der du bor. Kjøp så tynt så mulig så det synes minst mulig.

Vanlig utstillingsbånd i svart tror jeg også kan fungere bra, men jeg tror kombinasjonen sølvkjetting og svart bånd vil bli finest: http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=288

Kan nok stemme, for det er det peneste på flat også, svarte i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode råd!

En tin gjeg hørte er at retrieverkobbel vil være best på henne? Hva med sort retrieverkobbel med sort lenke? eller syns dere sølv blir best?

Ikke lett det her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Vil ikke svart "kutte" halsen veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

sorry hvis jeg ødelegger tråden men må bare spørre :D burde jeg gjøre dette med linen til dalmatineren jeg skal stille også? ikke vaske den? la den være gulhvit som den er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort vil nok kutte halsen ja som IW skrev.

Tynt, sølvfaget band med sort line til hadde jeg gått for. (Og hatt den hengene litt ned på hundekroppen og stilt henne opp fritt).

Turbogutten: Trur nok jeg hadde droppa å vaske den og la den være litt gulhvit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar Balken anbefalte meg et tynt,sort retrieverkobbel med sort lenke. Har flere hvite utstillingsbånd, men vet ikke hva jeg burde bruke. Leter etter et sånt helt sort retrieverkobbel, men det finnes jo ingen steder. <_<

Det kan nok stemme at sort kutter halsen, så hvitt vil nok være ok. Men hva slags hvitt? Altfor mange valgmuligheter.

Hvis noen kan gi meg en link til det jeg burde bruke hadde det vært supert! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...