Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsline

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen kan gi meg et godt råd om utstillingsline til Vicky. Hadde vært kjempefint om noen kunne gi direkte link til en nettbutikk som har det jeg trenger ;)

Hun ser da sånn ut, for dem som ikke har sett henne :P

vickystrliten0fhse1.jpg

Skrevet

Heisann! Jeg ville nok hatt et svatr band til henne, hvit hadde sikket vært fint det også men det måte vørt knallhvit også og de skitnes jo alltid ut! Vet ikke hva som er vanlig på aussie men lærband hadde sikkert gåt fint vil jeg tro. Det er ikke lett å finne et kort, svart lærband, men jeg fant på en dyrebutikk i Bergen. Vet ikke om noe adresse, men butikken heter Midtun zoo.

Skrevet

Skal du ha en skikkelig i lær skal jeg høre med Jon Andrè, de får tak i sånne flotte, som ser skikkelig proffe ut, i mykt lær fra england, i brunt og sort tror jeg. Skal ha en selv snart! ;)

Når det gjelder hvitfarge tror jeg at Vicky sin farge ikke kommer fram på sin beste måte!

Skrevet

Må komme med en liten kommentar jeg også.. Hihi:) Var på et lite utstillingskurs i høst og der fikk jeg beskjed om at en gullenke med naturbrunt lærbånd i "toppen" var penest på en red merle, mens sølvlenke med sort lærbånd (eller annet bånd..) i toppen var best på blue merle. Har ikke studert linene til de andre på de stakkars få utstillingene vi har vært på, forutenom at jeg vet at noen bare har sort vanlig utstillingsbånd på sine... Jeg fikk lånt gullenke til klompen (red merle), og det passet fint:)

Men, forutenom det så har jeg ikke peiling! *ler*

Skrevet

Jeg tror det vil være fint med sort, tynt lærbånd og sølvkjetting. Hvitt vil bli veldig "skarpt" mot Vickys hvite pels, og få den til å se litt skitten og brun ut.

Noe sånt, men i svart og ikke rødt (nei jeg er ikke fargeblind, jeg er klar over at båndet på bildet er svart, hihi): http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=467

sånn kan også være fint: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...svare&ID=11

Av sølvkjetting fins det forskjellige typer alt etter hvor mye du vil betale. Det er noen som er veldig fine og som har pris deretter, men jeg tror egentlig det er greiest med bare et helt vanlig tynt et. Fant ikke bilde akkurat nå, men de har det sikkert i en dyrebutikk der du bor. Kjøp så tynt så mulig så det synes minst mulig.

Vanlig utstillingsbånd i svart tror jeg også kan fungere bra, men jeg tror kombinasjonen sølvkjetting og svart bånd vil bli finest: http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=288

Skrevet
Jeg tror det vil være fint med sort, tynt lærbånd og sølvkjetting. Hvitt vil bli veldig "skarpt" mot Vickys hvite pels, og få den til å se litt skitten og brun ut.

Noe sånt, men i svart og ikke rødt (nei jeg er ikke fargeblind, jeg er klar over at båndet på bildet er svart, hihi): http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=467

sånn kan også være fint: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...svare&ID=11

Av sølvkjetting fins det forskjellige typer alt etter hvor mye du vil betale. Det er noen som er veldig fine og som har pris deretter, men jeg tror egentlig det er greiest med bare et helt vanlig tynt et. Fant ikke bilde akkurat nå, men de har det sikkert i en dyrebutikk der du bor. Kjøp så tynt så mulig så det synes minst mulig.

Vanlig utstillingsbånd i svart tror jeg også kan fungere bra, men jeg tror kombinasjonen sølvkjetting og svart bånd vil bli finest: http://www.barehund.no/shopexd.asp?id=288

Kan nok stemme, for det er det peneste på flat også, svarte i hvertfall ;)

Skrevet

Takk for masse gode råd!

En tin gjeg hørte er at retrieverkobbel vil være best på henne? Hva med sort retrieverkobbel med sort lenke? eller syns dere sølv blir best?

Ikke lett det her! ;)

Skrevet

Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Vil ikke svart "kutte" halsen veldig?

Skrevet
Hva med det vi lærte på handlerkurset da, ta en hvit line og gjøre den litt møkkete? For da vil den hvite linen se grå ut, og hunden virke hvitere? Altså, ikke rulle den i gjørme da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

sorry hvis jeg ødelegger tråden men må bare spørre :D burde jeg gjøre dette med linen til dalmatineren jeg skal stille også? ikke vaske den? la den være gulhvit som den er nå?

Skrevet

Vi fikk hvertfall det tipset på handlerkurset. Legg den inntil hunden din og se da, vel :D Se ser du vel fort om fargen på lina fremhever hvitfargen eller ei.

Skrevet

Sort vil nok kutte halsen ja som IW skrev.

Tynt, sølvfaget band med sort line til hadde jeg gått for. (Og hatt den hengene litt ned på hundekroppen og stilt henne opp fritt).

Turbogutten: Trur nok jeg hadde droppa å vaske den og la den være litt gulhvit...

Skrevet

Steinar Balken anbefalte meg et tynt,sort retrieverkobbel med sort lenke. Har flere hvite utstillingsbånd, men vet ikke hva jeg burde bruke. Leter etter et sånt helt sort retrieverkobbel, men det finnes jo ingen steder. <_<

Det kan nok stemme at sort kutter halsen, så hvitt vil nok være ok. Men hva slags hvitt? Altfor mange valgmuligheter.

Hvis noen kan gi meg en link til det jeg burde bruke hadde det vært supert! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...