Gå til innhold
Hundesonen.no

Klage på forsikringsvedtak..?


Marianne

Recommended Posts

Agria har vært skikkelig sjarmerende og valgt å ikke dekke kiropraktorbehandlingen Lita har fått. Er det noen som har erfaring med å klage på et vedtak fra Agria..? Jeg har optimal.

Det er snakk om ganske mange penger så jeg er ganske fortvilet her nå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Agria har vært skikkelig sjarmerende og valgt å ikke dekke kiropraktorbehandlingen Lita har fått. Er det noen som har erfaring med å klage på et vedtak fra Agria..? Jeg har optimal.

Det er snakk om ganske mange penger så jeg er ganske fortvilet her nå.. ;)

Jeg tror ikke det nytter å klage, men det kommer jo litt an på ordlyden i vedtaket om avslag. Dersom du kan "motbevise" det så burde det jo være greit å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått det enda, bare fått penger inn på kontoen min. Har fått igjen for det dyrlegen har gjort men ikke kiropraktoren.. Får se hva som står der..

Det enkleste er selvsagt å sjekke forsikringsvilkårene dine - her står det hvilke typer behandling som blir dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står i forsikringsvilkårene for Agria Optimal under rehabilitering:

Rehabilitering erstattes med maks 5000 kroner av det totale erstatningsbeløpet per forsikringsår. Rehabilitering i form av fysioterapi og svømming dekkes etter kirurgisk behandling av leddsykdommer, leddskader, frakturer eller skivebrokk. Forsikringen dekker behandlingskostnader under forutsetning av at det er en hovedansvarlig veterinær, og at de som utfører behandlingen, har relevant utdanning og erfaring med rehabilitering av dyr. Rehabiliteringen skal utføres på dyreklinikk. Rehabiliteringen skal skje innen tre måneder etter at det kirurgiske inngrepet ble utført.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lest vilkårene ;)

Kiropraktoren min sier at det er flere pasienter av henne (eller eierene deres da..) fra Agria som har fått igjen etter at de har vært hos henne.. Det var en av grunnene til at jeg valgte Agria, at de liksom skulle være greie på sånne ting, i tilfellerottefelle...... *hrmpf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lest vilkårene :P

Kiropraktoren min sier at det er flere pasienter av henne (eller eierene deres da..) fra Agria som har fått igjen etter at de har vært hos henne.. Det var en av grunnene til at jeg valgte Agria, at de liksom skulle være greie på sånne ting, i tilfellerottefelle...... *hrmpf*

Hm...få ut epikrisen til Lita hos både vetrinær og kiropraktor også ber du om et møte hos Agira ;)

kanskje det hjelper med et face to face møte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt! Jeg har heller ikke fått igjen alt for Felix sin HD, fordi de mente han ikke var registrert i NKK. Noe han jo er. Prøv å få til et møte med de, da.. Eller bare ring og hør grunnen i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne.. ring Agria direkte og sjekk med dem. Når jeg måtte sterilisere katten min grunnet livmorbetennelse, så klarte de å "mistolke" kvitteringene fra dyrlegen.

Nå sendte jeg ikke inn noen forklaring til kvitteringene da jeg fikk beskjed om at dette ikke var nødvendig. MEN, det de hadde fattet vedtaket på var at "analkjertel tømming" ikke var innbefattet i dekningen. Hehe, de overså altså glatt utgiftene på 2000,- og tenkte (eh,, hvis man kan kalle det det) at jeg krevde å få dekket den ene summen på 200 og noe.. særlig..

Så, det er altså mennesker på andre siden av telefonen og gjett om de gjør feil. Så sjekk med dem om det ikke fremgår godt nok fra papirene at kiropraktoren behandler i samråd med veterinær og at behandlingen skjer på dyreklinikk..

De har nok helt sikkert gjort en feil siden andre som har vært hos henne har fått dette dekket. Det er jo tross alt (som jeg forstår deg) rehabilitering i samråd med veterinær..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! :D Jeg har forstatt ikke fått noe brev fra Agria, men det kommer vel i dag eller imorgen.. Får vente å se hva de sier der. Snakket også med vetrinæren min og hun mumlet noe om at Agria hadde sakt at Lita var såpass nyforsikret når dette skjedde så de visste ikke helt om de hvisomattedersomatte osv... :D Ja, hun var nyforsikret, men karenstiden var over og sånn sett så har de ikke noe de skulle ha sagt.. <_<

Jeg venter til jeg får brev fra dem også tar jeg med meg alt ned til faren min, han er god på sånne ting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! :wub: Jeg har forstatt ikke fått noe brev fra Agria, men det kommer vel i dag eller imorgen.. Får vente å se hva de sier der. Snakket også med vetrinæren min og hun mumlet noe om at Agria hadde sakt at Lita var såpass nyforsikret når dette skjedde så de visste ikke helt om de hvisomattedersomatte osv... :wub: Ja, hun var nyforsikret, men karenstiden var over og sånn sett så har de ikke noe de skulle ha sagt.. <_<

Jeg venter til jeg får brev fra dem også tar jeg med meg alt ned til faren min, han er god på sånne ting! :P

Hvis det er snakk om nyoppstått skade etter at karenstiden var over skal de dekke det (om det står i vilkårene at den spesifikke typen behandling dekkes).

Men de er jo flinke til å påstå at nye skader er gamle. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om nyoppstått skade etter at karenstiden var over skal de dekke det (om det står i vilkårene at den spesifikke typen behandling dekkes).

Men de er jo flinke til å påstå at nye skader er gamle. <_<

Jepp, jeg har mitt på både tørre og rene...! Men det ser ut som om de prøver intenst å snike seg unna denne. Har fått brevet fra de nå og det er et standard brev. De har skrevet inn vilkårene og summene og alt som de ikke har dekket i minus.. Bla bla bla... De har ikke spesifiser i villkårene at de dekker kiropraktor, men det står jo heller ikke at de ikke dekker det....! :wub: Det må da være lov å prøve seg tenker nå jeg da... :wub:

Får ringe de imorgen for å høre om de har skjønt hele greia.. <_< Hva F er poenget med forsikring hvis de ikke dekker............ *surmule*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Marianne-nevnte ikke du at denne kiropraktoren før hadde blitt dekket av Agria? Så da kan de verken si at de ikke dekker kiroprakti eller denne spesifikke behandleren slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Marianne-nevnte ikke du at denne kiropraktoren før hadde blitt dekket av Agria? Så da kan de verken si at de ikke dekker kiroprakti eller denne spesifikke behandleren slik jeg ser det.

:wub: Det var det kiropraktoren sa ihvertfall! Tror jeg skal dobbel sjekke det før jeg peser Agria på det.. Men hvis det viser seg at de har dekket andre så har de bare å dekke Litas behandlinger også! Tenk! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Dersom skaden har oppstått ETTER at hun ble forsikret og behandlingen er legende og ikke forebyggende - så skal de jo dekke det.

Forsikring dekker ikke forebyggende fysioterapi eller kiropraktor - så mye er sikkert, men de skal jo dekke inntil 5000 som behandling for å hele skade.

Oppstod skaden til Lita etter karenstidens utløp? Eller har du vært hos veterinæren med samme problem før du forsikret i Agria?

For dersom forsikringsselskapet har bedt om epikrise fra din veterinær og de ser at du har vært hos veterinæren for samme problemet før du forsikret henne i Agria eller før utløpet av karenstiden så vil du mest sannsynlig ikke få det dekket. På en annen side så det jo helt vittig at de dekker noe og ikke alt da........... Sånt skjønner ikke jeg.

De burde jo ikke refundert noe om de mente at du ikke hadde krav på noe liksom.

Nei - ring Agria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom skaden har oppstått ETTER at hun ble forsikret og behandlingen er legende og ikke forebyggende - så skal de jo dekke det.

Forsikring dekker ikke forebyggende fysioterapi eller kiropraktor - så mye er sikkert, men de skal jo dekke inntil 5000 som behandling for å hele skade.

Oppstod skaden til Lita etter karenstidens utløp? Eller har du vært hos veterinæren med samme problem før du forsikret i Agria?

For dersom forsikringsselskapet har bedt om epikrise fra din veterinær og de ser at du har vært hos veterinæren for samme problemet før du forsikret henne i Agria eller før utløpet av karenstiden så vil du mest sannsynlig ikke få det dekket. På en annen side så det jo helt vittig at de dekker noe og ikke alt da........... Sånt skjønner ikke jeg.

De burde jo ikke refundert noe om de mente at du ikke hadde krav på noe liksom.

Nei - ring Agria

Ja enig, det er merksnodig at de dekker noe men ikke alt.. Men det er vel ikke færste gang forsikringsselskaper prøver å snike seg unna ting.... :rolleyes:

Litas skade oppstod etter at hun ble forsikret, så sånn sett så skal de dekke det. Greit, det var vel en drøy uke etter at karenstiden var over, så jeg skjønner jo at de lurer...! Og ja de har bedt om en epikrise fra vetrinæren og hun har sendt de den.

Skal prøve å ringe de imorgen, hvis jeg får tid..... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...