Gå til innhold
Hundesonen.no

Regndress til wheaten

Recommended Posts

Jeg blir nødt til å kjøpe "regndress" til Pippin. Når det er sølete ute må han rett i dusjen når vi kommer hjem fra tur, og det er en smule slitsomt, for å si det sånn.

Er det noen som har forslag på gode dresser som ikke koster en formue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt disse på salg for 100kr. pr. stykk på vikingskipet, husker ikke helt hva butikken heter men kanskje noen kjenner igjen dressene, disse:

nenaregndress.jpg

oscarregndress.jpg

Hundene er ikke så stor fan av de, og de er vel 5cm. for lange i ryggen, hvertfall på Oscar, men men, før utstillinger er de greie å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lik som oscar har til vanilla, men den er i str. small.. Så ble vanilla litt større en forventet og den passer ikke lenger.. Du kan få min om bikkja di er litt mindre enn vanilla som er 49 høy og veier 18 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt regndress til Mira her http://petsupply.no/storefront.php?c1=122&c2=250

De var kjempekjappe på levering. Jeg hadde bestilt for liten strl (tror kanskje de er litt små?) sendte den tilbake og fikk en ny like etterpå ;)

Mira med dressen på; http://glefs.net/regndress.jpg

Kjekt med refeleks på hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har en Hurtta dress til Lotta; betalte vel 599kr... I helgen var vi på hyttetur på fjellet og fikk virkelig testet den ut.

Problemet med dressen var at "frambeina" gled opp og hun fikk store snøballer der, pluss at kanten nede på bena gnisset på pelsen og lagde store floker (ble skikkelig tupert).

snball.jpg

Etter at snøballene var tint var pelsen fullstendig tovet sammen <_< og umulig å få greidd ut. Man kan se det litt her:

Lottadress.jpg

Til tross for iherdige forsøk med kammen ble jeg nødt til å klippe ganske mye av pelsen på frambeina, noe som gjør at hun ser skikkelig skabbete ut :rolleyes:

lottadress2.jpg

Ellers beskyttet dressen godt mot snø og vann og jeg vil likevel anbefale denne. Man kan jo eventuelt sy på noen ekstra bånd rundt framlabbene slik at disse blir strammere. Da hadde den fungert supert :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den der har jeg vurdert Gojjo, den er vel ganske billig også. Men hvordan er den under magen, helt åpen?

Den er åpen bakerst, om du ser på bildet så ser du pelsen til Mira stikker ut :ahappy: Der den ikke gjør det mere, er den lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Opprett ny...