Rosin Skrevet 31. Januar 2007 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2007 Finnes det kangalhunder i skandinavia? Noen med erfaringer med rasen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jane Skrevet 1. Februar 2007 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2007 Det er en kennel på Lillehammer som har Kangalhunder, Kennel Kahraman - Miss H P Michaelsen, Gamlevn. 157, 2600 Lillehammer, Norway, Tel No: ++ 47 61 25 82 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rosin Skrevet 5. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2007 Beklager å måtte dra opp en gammel tråd, men jeg så ikke svaret før nå. Jeg fant ikke noe om Kennel Kahraman på nettet, men vet du om det er "ekte" kangal de avler på, eller er det "bare" anatolsk gjeterhund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Argyr Skrevet 5. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2007 Beklager å måtte dra opp en gammel tråd, men jeg så ikke svaret før nå. Jeg fant ikke noe om Kennel Kahraman på nettet, men vet du om det er "ekte" kangal de avler på, eller er det "bare" anatolsk gjeterhund? Anatolsk gjeterhund og Kangal er vel det samme. Kangal er vel bare "folkenavnet" og inkluderer diverse varianter av uregistrerte hunder. På SBHKs side er det oppført en kennel, men vet ikke om de er aktive lenger, siden er ihvertfall nede. www.attilakangals.se Og så fant jeg denne: http://www.kangalklubb.se/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rosin Skrevet 5. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2007 Takk for svar. Viste ikke at de hadde raseklubb i Sverige Ang. kangal vs anatolsk gjeterhund så er det mange som hevder at kangalen er en ren, gammel tyrkisk rase mens anatolsk gjeterhund er en moderne miks (produsert utenfor tyrkia) av forskjellige vokterhundtyper. Det er heller ikke alle kennelklubber som anser de som samme rase. På flere rasesider har anatolsk gjeterhund og kangal hver sin raseprofil, hvor de skiller seg fra hverandre i utsende, størrelse og gemytt. Jeg antar at kangalen etterhvert kommer til å bli anerkjent som egen rase, også i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar