Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine karakterer for dette halvåret

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

I dag fikk jeg karakterene :)

Helt sykt, og jeg er egentlig deppa nå...

Har du fått karakterene dine for i år?

Hvilke fag er du mest/minst fornøyd med?

Har du gått ned/opp i noen fag?

Hva ble gjennomsnittet?

Jess, here it goes:

- Ja, fikk de i dag

- Mest fornøyd med Mat & Helse, minst fornøyd med matikk og gym.

- Ja, jeg gikk så å ned si i omtrent alle, men gikk opp en karakter i Nami og S-fag

- Gjennomsnittet mitt ble 3.6 denne gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Æhh.. "godt" å se at andre har gått ned..

Hadde store forhåpninger, men neida..Laveste karakter var faktisk på 2-....I MATTE!

Æsj, det værste er at lærerne mine mener jeg bør sette av hver bidige ettermiddag til å lese lekser...Spurte om de hadde planer om å få meg til å bli nerd, men neida, da fåt jeg jo kjeft.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en blanding mellom 3ere og 4ere egentlig.

Har ikkje turt og reinet ut snittet i år.

Altså:; EG synst ikkje det er så ille, men foreldrene mine tar verre på det <_<

og eg får jo såååå mye mer lyst til å gjøre lekser når de maser...

mvh. meg som må jobbe meg gjennom 7 sider i matte i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
fikk en blanding mellom 3ere og 4ere egentlig.

Har ikkje turt og reinet ut snittet i år.

Altså:; EG synst ikkje det er så ille, men foreldrene mine tar verre på det <_<

og eg får jo såååå mye mer lyst til å gjøre lekser når de maser...

mvh. meg som må jobbe meg gjennom 7 sider i matte i kveld :)

Hehe, det beste med dette er at foreldrene mine syns det er greit... De sier at de vet jeg har gjort mitt beste, og dermed er de fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeh, er ikke særlig fornøyd. MEN jeg har klart å stå på syv eksamener, og dermed bestå det første halvåret av en sykt vanskelig bachelorgrad. Så sånnsett er jeg jo fornøyd. Men karakterene 3 X E, 3 X D og 1 X C er jo ikke så mye å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, helt middels fornøyd?

Noen 6ere, 5ere(kjemi! Hoho! :) ), og dessverre en 4er i matte :) (Men har 3MX da,vanssskelig ;))

Har kun fått 6 på alle prøver og innleveringer osv. i biologi denne høsten, og det er jeg fornøyd med. Skal jo studere biologi til høsten ;)

Neeeh, er ikke særlig fornøyd. MEN jeg har klart å stå på syv eksamener, og dermed bestå det første halvåret av en sykt vanskelig bachelorgrad. Så sånnsett er jeg jo fornøyd. Men karakterene 3 X E, 3 X D og 1 X C er jo ikke så mye å rope hurra for.

Hvilken bachelor tar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går ikke jeg skole lengre.. Men mitt snitt lå vel på 3 gjennom hele allmennfag. Var fornøyd jeg. Har aldri vært noe skolelys da.. Men på ungdomsskolen så lå snittet mitt på mellom 4 og 5. Der var det jo bare å smiske me lærerne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd. Fikk 5 i snitt. Fikk noen 6-ere(blant annet i norsk og kunst og håndverk + 6 i mat og helse - standpunkt fra i fjor). Ellers fikk jeg 5+ i flere fag(f.eks. engelsk og musikk). Flere 5-ere(Naturfag, samfunnsfag, fransk, osv.) Vet at jeg kunne fått et høyere snitt hvis ikke det hadde vært for mine 4- i både matte og gym. Matte er det verste faget jeg har, og det synes på karakteren. Har ikke gått så mye verken opp eller ned i karakterer. En pluss her og en minus der, men ikke noe som utgjør noen særlig forskjell på snittet. Jeg er veldig glad i språk, og føler jeg gjør det best i de fagene, men jeg liker i grunn de andre fagene godt også, bortsett fra matematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, helt middels fornøyd?

Noen 6ere, 5ere(kjemi! Hoho! :lol: ), og dessverre en 4er i matte :hyper: (Men har 3MX da,vanssskelig ;))

Har kun fått 6 på alle prøver og innleveringer osv. i biologi denne høsten, og det er jeg fornøyd med. Skal jo studere biologi til høsten :)

Hvilken bachelor tar du?

Grattis med flotte karakterer! Utrolig viktig å legge et grunnlag for studieteknikk og arbeidsteknikk nå, det blir myye tøffere på høyskole, og ENDA tøffere på universitet.. Jeg tar en bachelor i Nordisk Språk og Litteratur ved Universitetet i Stavanger. Er et utrolig krevende opplegg som stiller fryktelig høye krav til egen selvstendig tenking, og (stikk motsatt av hva jeg trodde) er det myye vanskeligere med fag som ikke har et eksakt svar, men åpne løsninger man må filosofere seg fram til. Grr. Men ganske morsomt og da, sånn innimellom:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått karakterene dine for i år? Ja.

Hvilke fag er du mest/minst fornøyd med? Mest fornøyd med seks i samf. og fem i matte (de fleste i klassen har fått to eller tre fra mattelæreren). Minst fornøyd med treeren i gym, men med en femmer eller noe deromkring på neste prøve, så får jeg den opp på fire.

Har du gått ned/opp i noen fag? Har gått ned fra seks til fem i naturfag og norsk skriftlig, og i KRL, men det har vi jo ikke lenger så.

Hva ble gjennomsnittet? 4,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke vite karakterer ved jul desverre..

Men må skryte litt siden dette er en skole tråd da! Jeg fikk tilbake en matte prøve vi hadde like etter jul. Gikk over 2 dager, 2 timer hver dag. Fikk 100% på begge to :hyper: Hurra! Det var den viktigste prøven i år, så jeg ligger ganske bra ann! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke vite karakterer ved jul desverre..

Men må skryte litt siden dette er en skole tråd da! Jeg fikk tilbake en matte prøve vi hadde like etter jul. Gikk over 2 dager, 2 timer hver dag. Fikk 100% på begge to :lol: Hurra! Det var den viktigste prøven i år, så jeg ligger ganske bra ann! :)

Hvilken linje går du? Knallbra resultater på matteprøven forresten! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn passe fornøyd med karakterene, verken bra eller dårlig. Hadde et snitt på 4,5 i år, regner med å få det opp til våren. Hadde vel 5 5'ere og 4 4'ere(kan det stemme da?). Vel, til våren skal jeg ha 6 i rettslære, norsk skriftlig(bokmål) og norsk muntlig. Skal også klare å få 5 i både 3 fy og 3 mx, får håpe det går. Ellers så vil jeg også gå opp i både gym, religion og nynorsk.

Minst fornøyd er jeg med gymkarakteren. Hadde fortjent mer enn en firer. Mest fornøyd er jeg med rettslære- og norskkarakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flotte karakterer! Utrolig viktig å legge et grunnlag for studieteknikk og arbeidsteknikk nå, det blir myye tøffere på høyskole, og ENDA tøffere på universitet.. Jeg tar en bachelor i Nordisk Språk og Litteratur ved Universitetet i Stavanger. Er et utrolig krevende opplegg som stiller fryktelig høye krav til egen selvstendig tenking, og (stikk motsatt av hva jeg trodde) er det myye vanskeligere med fag som ikke har et eksakt svar, men åpne løsninger man må filosofere seg fram til. Grr. Men ganske morsomt og da, sånn innimellom:p

Takk skal du ha! Gleder meg til å begynne å studere, for selv om det er vanskelig, så tror jeg at jeg vil bli mer inspirert til å jobbe med noe jeg interesserer meg for, enn nynorsk og religion for å si det slik, hehe. NTNU neste :lol:

Høres veldig vanskelig ut, så jeg er imponert! Glad jeg velger noe som i hvert fall er litt mer konkret, hehe :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått karakterene dine for i år? Ja, eller ihvertfall for forrige semester.

Hvilke fag er du mest/minst fornøyd med? Er egentlig lite fornøyd med alle karakterene mine.

Har du gått ned/opp i noen fag? Har gått ned i stort sett alle fagene pga. stort fravær. Fikk 3 i engelsk pga. lite muntlig aktivitet, til tross for 2 seksere og ellers 5/4 i det meste. IV i gym var også litt kjedelig. Var også skuffet over at jeg fikk 4 i norsk skriftlig, siden jeg ikke har fått noe dårligere enn 5 på innleveringer og prøver(eller jeg fikk 1/2 på en prøve i noe vi ikke hadde lært noe om, men den telte ikke...) Tror jeg til sammen fikk 2 femmere, 3 firere og 2 treere(har aldri fått tre på kortet før).

Hva ble gjennomsnittet? Huff, det har jeg ikke lyst til å regne ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått karakterene dine for i år?Joda, fikk de 19jan

Hvilke fag er du mest/minst fornøyd med?Klarte å få 3 i nynorsk :hyper: Men fikk min første 6er! :lol:

Har du gått ned/opp i noen fag?Opp i norsk skriftlig og muntlig (fikk 5 i begge ;D) Opp i musikk (fra 5 til 6) Klarte 5 i matte! :shocked: Ellers var det omtrent som forventa..

Hva ble gjennomsnittet? Tror det endte på 4,5 jeg... Så litt skuffa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk karakterene mine for en uke siden, men så hadde de glemt en karakter, så vi fikk nye ark i dag. Ikke veeeldig fornøyd nei. Engelsken gikk jeg ned, ennå jeg gjorde det bedre nå enn på forrige gk (går nytt gk, og måtte ta igjen engelsken fordi det nå har blitt 3timers-kurs). Matte og norsk har jeg fritak. Naturfag fikk jeg 5. Gym er jeg ganske fornøyd med en 3`er etter bare å hatt gym 3-5 ganger :rolleyes: naturbasert produksjon og naturbasert aktivitet fikk jeg 4 i begge. Og prosjekt til fordypning, landbruk fikk jeg 3 (men jeg var ikke ute på praksis). Men kan vel være ærlig å si at jeg "driter" i hva jeg får i år. for om linja jeg skal søke på til nest år blir noe av så kommer jeg vel "garantert" inn (håper jeg da) :lol:

Men kan nok si at gk helse og sosial var det året jeg var mest fornøyd (jaja, jeg har gått TO gk fra før av :hyper: )

Nå nevnte jeg alle karakterene jeg, men det får gå. Er ikke så farlig om folk veit det.

(har 5 i matte fra før av og 3 eller 4 i norsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått karakterene mine for i år, men for i fjor og der fikk jeg:

Krl - 4 Sterk

Norsk hovedmål - 4 Sterk

Norsk sidemål - 5

Norsk muntlig - 4 Svak

Matte - 3 Svak

Samfunnsfag - 4 Sterk

Kunst og håndverk - 4 Sterk

Natur og Miljø - 4

Engelsk skriftlig - 4 Sterk

Engelsk muntlig - 4 Svak

Musikk - 3 Sterk

Heimkunnskap - 5 Sterk

Gym - 5

Så ja, jeg er ganske fornøyd. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...