Gå til innhold
Hundesonen.no

Min hund har fått valper!

Tinka-jenta-mi

Recommended Posts

Den ene hunden min Dixi fikk valper Fredag 26 :) Hun fikk 8 små Jack Russel Terrier valper! To jenter og hele seks gutter :) Hun fikk 4 stykker hjemme, og det gikk to timer... Dixi måtte til dyrlegen å ta keisersnitt, slik at de fire siste også kom. Årsaken til at de 4 siste ikke kom av seg selv var at en av dem lå litt på tvers.. Både Dixi og valpene har det bra. Noen av dere som har opplevd at hunden deres har fått valper før? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer!

Det er nydelig rase, Jack Russel terrier!

Vi venter på en Irsk terrier nå. Peico skal han hete.

Da vi fikk vår første tispe, en Berner Sennen. Hun fikk sin første løpetid veldig stille. Sto i hagen da vett'u, på sommeren. Jeg var inne for å hente noe. Ante ikke at hun hadde løpetid, hadde ikke sett noe blod.

Men jaggu kom en hannhund, blanding å parret henne.

Jeg ringte ei som hadde Bernerhann, mamma og de var i syden. Jeg passet hus og hund.

Spurte om hun kan ha blitt drektig, men hun var ung, hadde ikke hatt løpetid før, så sjansene var små.

Men joda, 6 små bamser ble født utpå høsten!

To år senere ble hun parret med en Berner gutt. Men da ble bare 3 valper født, og den ene døde.

Det var jo kjedelig!

Hunden var en god mor, og alle valpene så søte! Små bamser, ordentlige hjerteknusere!

Var moro, men hektisk tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Så utrolig søt. Var det ikke forferdelig å skille seg med de??

Vi hadde et kull på vår Dachs når jeg var 11 år. Det kom to tisper, og vi beholdt den ene. Men var utrolig trist når den andre dro. Man knytter sterke bånd til de små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle valpene er solgt nå til sine nye hjem, savner de små nurkene :)

Skjønner deg godt. Lurte veldig på om jeg måtte gå til en psykolog å få bearbeidet sorgen, for det var fælt når alle valpene var borte ;)

Hadde et kull på min tispe i oktober. Helt herlig den valpetiden..

Det er planlagt enda et kull neste år *KanNestenIkkeVente* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...