Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrere Malinois x Tervueren

Tyson

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen muligheter for å få registrere en Malle født i 01, hvis mor er Terv og far er Malle? ( Tjuvparring.. ) Begge foreldre er selvfølgelig registrert!

Skrevet

Jeg trodde begge foreldrene måtte være samme rase for å få godkjent valpene?

Den gang akita og GJD ble delt, kunne det teoretisk bli født begge raser i kull, men foreldrene måtte være SAMME rase for at valpene skulle kunne registreres.

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt så vil ikke de valpene bli registrert i Norge nei. I sverige har de litt andre regler så der kan blanding i mellom variantene bli registrert som den rasen de kommer ut som. Samtidig er det fullt mulig å registrere groen født i terv kull og malle født i laeken kull etc her i Norge, men parringer på tvers av variantene som ikke er blitt godkjent av rasens hjemland kan man bare glemme å få registrert her. Er de født og registrert i et annet land derimot så kan de fint registreres (og om ønskelig omregistreres til en annen variant) i Norge etter ankomst. Dette er slik jeg har forstått det uten at jeg er noen ekspert på området ;)

Men det har vært mye snakk om kryssninger etc i laekenverden i det siste så jeg trooor jeg har fortsått det riktig nå..*ler*

Guest Belgerpia
Skrevet

Svaret er enkelt og greit NEI - det går ikke.

...og faktum er at det ikke går i Sverige heller, men det er gitt disp. ved to eller tre tilfeller opp gjennom - sånn at det er ikke noen automatikk i at de blir registrert i Sverige. Man kan registrere de i ett x-register som automatisk gir avlsforbud - altså ikke en fullverdig registrering om jeg ikke har missforstått helt.

En terv/malle er en blanding uansett om den i prinsippet er en belgisk fårehund.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...