Gå til innhold
Hundesonen.no

Frustrert over naboen

ellish

Recommended Posts

Skrevet

Vi har en nabo familie. Med en flott rotweiler hann. Kjempekjekke folk, men når det kommer til hunden er de rett å slett late og ufordragelige spør du meg! Han blir aldri luftet.. han bor ute i ett "skjul" er blitt svært feit stakkaren... og da nabo ungene skulle selge lodd så sprang han mot dem glefsende. er redd når jeg tenker på hva som kunne ha skjedd dersom de ikke hadde kommet seg unna.. er det ingenting vi kan gjøre?

viste ikke helt hvor jeg skulle poste denne men, prøver her!

Skrevet

Naboen vår ha en Schweizerstøver og han lufter den ALDRI. Hunden er så sky og så redd alt og alle, og er ca. 5-6 år gammel. Jeg har foret den med godbiter i en lang tid nå, og neste skritt er å ringe på å faktisk forlange å gå tur med den. Jeg blir forbannet for den ligger ute i ett kaldt hundebur i 20 - grader, om ikke han gjør noe snart, så ringer jeg til dyrebeskyttelsen som naboen, han kan godt få vite hvem jeg er. Usikker på om han bruker den i jakt, for på høsten er den aldri ute i buret, trolig på jakt, men herregud, forferdelig.

Skrevet

Ja, det er helt forferdelig.. at noen kan skaffe og betale for en hund og så bruke den på den måten.. akkurat som å kjøpe en treningsmaskin og så kaste den ut i skuret spør du meg ;)

Skrevet

hvis man ser på mattilsynet sine sider står det regler der ang hundehold hvis det er snakk om utehunder.. Og hvis man har mistanke om dårlige forhold kan man tipse mattilsynet, dem er pliktige til og sjekke det opp da. Dyrebeskyttelsen er en privat org. og kan ikke gjøre så mye i slike tilfeller.. i forhold til mattilynet.. hvis jeg har forstått det riktig.

Skrevet

Da skal jeg heller prøve å få tak i matilsynet. MEN, hunden's område er praktisk talt, lite. Og det er ett stort tre der, men jeg skal nok ta en nærmere titt.

Skrevet

skjekk rettninglinjene her på fra mattilsynets hjemmside

leste gjennom den netopp og her står det tydelig at man kan ikke holde hund feks i band til alle døgnes tider utendørs.. Og at en hund skal ha en isolert hundehus hvis de er i gård, som også har en minimum str på 12kvm for en hund.

Skrevet

Da skal jeg ta å kontakte mattilsynet jeg. det kan ikke være noe særlig hygienisk heller.. for han har jo bånd på seg, så han har ikke mulighet til å komme seg bort for å "gå på do" så det er ikke særlig herlig å se på fra vinduet :S takk for råd!;)

Skrevet

Nå har jeg lest litt, og jeg skal nok på en eller måte bevise for dem at hunden ikke har det godt. Men jeg kan jo alltids ta feil jeg og, så dette kan bli veldig merkelig sitasjon

Skrevet

Jeg tror de bare trenger å se denne hunden for å forstå at den ikke har det godt :S feit er den og aggresiv som bare det!

Skrevet

Men jeg har hunden min i hundegård noen timer i løpet av dagen. Den ene er 2,4 meter x 2,4 meter. Den andre er 3,5 meter x 3,5 meter ca. I den største kan hunden gå gjennom en luke og komme inn til 2 oppvarmede isolerte rom (inne i beryggerhuset på gården). I den minste hundegården har hun kun er isolert hundehus.

Holder ikke jeg reglene jeg da eller? Hun er jo med på tur og trening mange timer daglig, så hun "bor" jo ikke i hundegården. I tillegg er hun jo like mye inne i huset som ute..

Forstår ikke reglene...

Skrevet

Disse rettningslinje gjelder vel utehunder som bor ute hele tiden vil jeg tro, som tilbringer hele dager der og ofte netter også. Men kravet på og søke skikkelig ly i isolert hundehus skal vel finnes i alle hundegårder uansett om det er snakk om par timer eller hele tiden..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...