Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemhund/problem eier


Aya

Recommended Posts

Har et problem her.. På skolen der jeg går er det en som har en aldeles utrolig vakker liten collietispe.. Det er hennes andre hjem. Hos de første eierne ble hun luftet en gang om dagen, og det har ny eier fortsatt med "da det er det hunden er vant til". Den lufteturen består av å gå 100 meter, binde hunden utenfor døra til datarommet, la henne ligge der en halvtime, og så gå opp med hunden igjen. Raya (hunden) er derfor i ekstremt dårlig form, og går på do annenhver meter på denne turen. Eieren driver og bytter hun hver gang hun er lei, først hadde hun en rottis, den beit (merkelig det, med en ti min. rusletur hver dag), så en gordon som hun avlivet fordi hun var så "fæl til ås tikke av", og nå pene, fine raya. Jeg fikk tilbud om henne, og er i ekstrem tvil. Du skjønner, hunden har ETT stort problem: hun angriper andre tisper. Uten forvarsel, uten knurr- hun går rett på, rett i strupen. Jeg mener at hun er veldig usikker, og tenker angrep er beste forsvar.. HVA skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få en slutt på dette? Tror dere hun kan bli noe bedre med mer mental trening, fysisk trening og sosialisering (hun er fem år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er alt 5år ja, mem det er aldri forsent og begyne med trening.

Jeg vet om ei shæfer tispe som er like dan, det er tispen til kjæresten til broren av kjæresten min som eier den tispa og der er eieren som er helt ferdig. Hun gjør ingen ting med hunden hun da, hun bryr seg rett og slet ikke om hva hunden gjør, hun har foreslåt at hundene vårest kan møtest men det tør jeg ikke, fordi kompisen min besøkte henne en gang med sin shæfer tispe, og hunden til Inger Marie fleug i strupen på hunden til Simon og Inger Marie sto bare og flirte.

Jeg vet ikke hva du skal gjøre fordi jeg har ikke dette probleme. Men det viser nå at du bryr deg og ikke slik som Inger Marie som bare står og flirer.

Min mening hunden fortjener en bedre eier en dagens eier men jeg vile ikke hat en slik hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemhunder er ikke mitt sterkeste området..

Men hvis du er villig til å jobbe mye med hunden, gi den masse tur, sosialisering osv så tror jeg at det kunne blitt en fin hund.. :)

Tror ikke hunden har det så godt der den er nå, og kan jo være at den har blitt straffet tidligere ved knurring og har derfor begynt å ikke si i fra..

Men kanskje snakke med en hundeinstruktør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun kunne nok det, men problemet er jo at jeg har en tispe fra før som har blitt banka så sinnsykt av den hunden flere ganger, så hun er livredd for henne.. Derfor kan nok ikke jeg ta henne.. Men synes det er så synd, jeg vet ikke- hva skal jeg si til eieren da? Hun tar seg jo ikke av hunden i det hele tatt! Og collie... De er jo ikke verdens minst krevende rase heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt :S

Hadde vært annerledes hvis du ikke hadde hund fra før. Men sånn som det er nå, tror jeg ikke jeg ville tatt henne. Tror nok du kan gjøre mye med den hunden, men når du har en annen hund å ta deg av også, pluss at hunden din er redd den andre, og den andre er sint, så ville jeg nok ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...