Gå til innhold
Hundesonen.no

NUCH Kimura's Galaxy


Rottis jentå
 Share

Recommended Posts

Kimura's Galaxy, eller Oscar som han går under her hjemme er er rottweiler på snart 16mnd. Han er en av to i sitt kull, en tispe og en hann hund, Flotte og kjekke er d begge to :P

Han er den tredje rottisen i vårt hjem, alle har vær utrolig kjekke og flotte familie hunder, eller den første var vel mer av arbeidstypen og var vel helst ikke noe glad i andre enn meg og min far, men han viste sin plass i familien og respekterte de andre også. Han het forresten Røvaren Romsais og vi måtte avlive han på grunn av muskelsvinn.

Den andre het Braute og va kunn en sofa varmer og kosegris og fungerte ikke til noe annet enn det, vel han var en kløpper på å gjete kyr men ellers ikke noe spesielt liv. Han måtte vi avlive på grunn av beinmargskreft, som vi senere fant ut at hadde spredd seg til resten av kroppen også, men han klagde ikke eg gang. stakkar hund :)

Men så har vi Oscar da, han er jo den som lager liv i leiren, og diskusjoner rundt frokostbordet :P

Han er en mellomting at de ti forige, noe som passer meg flott, han er en fantastisk flott familie hund som helst skulle hatt kropskontakt med noen 24/7. Men om det nå skulle falle seg inn av vi skal ut å gå spor så er han parat, og giret til tusen! Det første målet vårt er å få han godkjent som ettersøkshund på storvilt som hjort og elg (huff, det ble et langt ord) Så får vi se om dette lar seg gjøre. Han er veldig flink da, selv om jeg ikke er så flink å ta han med ut og trene <_<

Vi han nå også begynt å trene lydighet for alvor, har ikke tenkt å konkurere, i allefall ikke før etter han er godkjent ettersøkshund. Men det er nå uansett kjekt og ha en hund som lyer når du snakker til den. Desse komandoene kan han til nå:

1. sitt

2. legg deg

3. gi labb

4. den andre(labben)

5. high five

6. begge to(give me ten)

7. bli

8. forsiktig

9. slipp

10. ta den

11. stå fint

12. hysj

13. titta pompen(sitta på rompo)

14. kryp

15. gå vekk

16. fram

17. fot

18. sitt på plass

19. kom

20. rolig

21. vent(på mat eller leike)

22. ver så god

23. sitt opp

24. søk(spor)

25. hopp

26. hent

27. hen e ballen?(henter den røde ballen sin)

28. kan eg få suss?

29. gå å legg deg

30. gå ned

31. opp(traper, inn i bilen osv)

32. boksa?

33. opne (døra)

34. ikkje rør(leiker, mat)

35. vent(laus på tur)

36. ut på vaskerommet

37. inn på kjøkkenet/stova

38. ska me gå ut/ på tur?(går til ytterdøra)

39. (ska du) sitta fange?

40. springa?

41. toutch

Målet vårt er å slå Crizpos 130 på tassa :Laugh: , men det er vel lite sansynelig vil jeg tro.

Vi stille også ut, han er en utrolig flott og kraftig unghund, men han har krøllhale, noe som jo ikke er så bra.

Jeg håper på å bli Nuch i løpet av året, men vi får se. Han har et lite Cert fra før, og satser på å få på utstillingen i Ølen, men igjen hvem vet hva som kan skje?

Nå har vi desverre også nettopp fått vite at han har svak AD, noe som er dumt siden vi ville bruke han i avl. Vi har ikke fått HD røntget han enda, siden har er så stor ville vi forsikre oss om at ha var skikkelig utviklet først, så nå krysser vi fingrer og tær for at han er HD fri i allefall.

Dette var litt om oss, og så får dere fortelle litt til oss om hva dere synes om denne prakt gutten :)

http://dyresonen.no/forum/uploads//monthly...-1169409003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Kari ikke er så flink med å legge inn bilder, så gjør jeg det ;)

Oscar var med på tur i går, og her er noen bilder : http://www.brukshunden.net/images/Januar22/

Hehe... Det var snilt av deg Marthe ;) Men for alle andre bildene av meg som rir trenger IKKe å bli sett <_< Hem hem Marthe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg endeli lært hvodan man legger inn bilder, så her kommer noen flere bilder av Oscar ;)

Her står han sånn noe lunde riktig:

S5030171.jpg

og her leker han med hestene og sin nye veninde Keli:

S5030142.jpg

Og her..Her liger de faktisk i ro!

S5030153.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

He komer noen nye bilder av Oscar, han er 18mnd nå og i den siste pøbelalderen. Han er noe slitsom nå om dagen, men kan er så kjekke ellers, at det er ikke noe spesielt å legge merke til. Han bjeffer jo en del for tiden, men ikke noe mer. Kjekke gutt han :icon_confused:

11April007.jpg

11April005.jpg

11April009.jpg

Var ikke helt ferdig å stille han opp når Marthe tok bildet, men han ser nå ikke så verst ut

oscarogkari.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så pen han er! Sterke flotte farger og får ett smil! :o

ja, colgate smil :) Du skal se han når han møter nye folk, da smiler han så hele tangarden viser, ser jo ut som han flekker tenner, men det gjør han ikke, han er bare glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært innom her så jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt. Oscar er fremdeles familien midtpungt på godt og vondt. Jeg og han har vært mye ute og reist på utstillinger. Nå mangler vi bare det store Certet så er han champion. Vi har også jobbet mye meg ettersøksplanene våre, men vi fikk også diagnosert svar HD og midels AA på han så planene om å godkjenne han som ettersøkshund på storvildt er lagt på is, vil aldeles ikke ødelegge gutten min. Vi har også konkurert i lydighet. Nå er han selskap hjemme å utstillingshund, men vi forsetter også med lydigheten. Her kommer også noen nyere bilder av han.

076.jpg

079.jpg

115.jpg

116.jpg

DSC00080.jpg

DSC00253.jpg

nkkdrammen11_1_.jpg

nkkdrammen30.jpg

oscar2_1_.jpg

oscar_1_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...