Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om at hunden står i bånd?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Dette er mitt (tiden vil vise om det er mislykket, men jeg har mine anelser :roll: ) forsøk på å få i gang en diskusjon her...

Hva synes dere om at hunder kan stå i bånd utafor huset noen timer om dagen? Eller synes dere at da skulle man heller latt være å ha hund, hvis man ikke har nok tid og må la den stå alene ute noen timer om dagen...

Kom igjen! Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det er greit at hunden står i bånd dersom folk er hjemme i huset, men det er jo ingen alternativ løsning for å gå på tur med den. Men alle hunder har godt av å kunne stå bundet i bånd uten at de blir gærne.

Syns ikke noe om hunder som står time etter time i bånd utenfor huset [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på situasjonen det. Noen hunder trives best ute, og ligger gjerne ute hele døgnet rundt, mens andre bør ikke stå ute i det hele tatt. Kommer også an på hvordan man bor. Vi kan ikke la Tinka stå ute i bånd med mindre vi har døra åpen sånn at vi ser henne, eller vi sitter på verandaen så vi kan følge med på henne, for vi bor i rekkehus med en del unger i nabolaget.

En ting er i alle fall sikkert: Å stå ute i bånd skal ikke være et alternativ til å gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden liker seg utendørs og ikke er urolig og stresset ute, syns jeg det er helt fint. Syns folk er heldige som har den muligheten. Flere jeg kjenner har hunder som ikke liker så godt å være inne, men vil heller ligge ute i gresset og sløve. Så det er nok mange hunder som liker det godt. En annen viktig ting er jo at hunden er under oppsyn eller at den er på et "sikret" område. Altså at ingen barn kan komme til den. Jeg vil gjerne ha en stor hage med gjerde rund, slik at hunden kan være ute litt på egenhånd. Tror flere hunder setter litt pris på litt "privatliv". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra løsning hvis hunden trives med det- vår hund f.eks elsker å være ute (hun nekter å være inne sammen med familien nå på sommeren- snakk om asosial hund), så kan den stå i bånd eller hundegård mens menneskene er på jobb/skole osv, like gjerne som å ligge inne.. KOmmer ann på hva hunden liker det! Men det er IKKE NOE alternativ til trening og turer, det er kun en variasjon på det å være alene inne eller ute. Hunde som lett begynner å vokte bør ikke være ute, men sånne som Frøya som gjerne åpner døra for fremmede, med henne er det ikke noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden liker seg utendørs og ikke er urolig og stresset ute, syns jeg det er helt fint. Syns folk er heldige som har den muligheten. Flere jeg kjenner har hunder som ikke liker så godt å være inne, men vil heller ligge ute i gresset og sløve. Så det er nok mange hunder som liker det godt. En annen viktig ting er jo at hunden er under oppsyn eller at den er på et "sikret" område. Altså at ingen barn kan komme til den. Jeg vil gjerne ha en stor hage med gjerde rund, slik at hunden kan være ute litt på egenhånd. Tror flere hunder setter litt pris på litt "privatliv". :)

=D> Støtter den jeg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden liker seg utendørs og ikke er urolig og stresset ute, syns jeg det er helt fint. Syns folk er heldige som har den muligheten. Flere jeg kjenner har hunder som ikke liker så godt å være inne, men vil heller ligge ute i gresset og sløve. Så det er nok mange hunder som liker det godt. En annen viktig ting er jo at hunden er under oppsyn eller at den er på et "sikret" område. Altså at ingen barn kan komme til den. Jeg vil gjerne ha en stor hage med gjerde rund, slik at hunden kan være ute litt på egenhånd. Tror flere hunder setter litt pris på litt "privatliv". :)
støtter den jeg å :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra løsning hvis hunden trives med det- vår hund f.eks elsker å være ute (hun nekter å være inne sammen med familien nå på sommeren- snakk om asosial hund), så kan den stå i bånd eller hundegård mens menneskene er på jobb/skole osv, like gjerne som å ligge inne.. KOmmer ann på hva hunden liker det! Men det er IKKE NOE alternativ til trening og turer, det er kun en variasjon på det å være alene inne eller ute. Hunde som lett begynner å vokte bør ikke være ute, men sånne som Frøya som gjerne åpner døra for fremmede, med henne er det ikke noe problem..

å den :wink: egentlig alle ¨å langt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Aya skrev, liker hunden det så er det helt greit, men hunder er flokkdyr så det er mange hunder som ikke liker å stå alene og da synes jeg ikke det er greit, jeg har en av hver, ei som kan stå og sulle i gresset dagen lang og en som står og uler i bånd.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i hagen har vi en løpestreng hvor Romeo blir satt ut for å tisse, vi bruker det så klart itte som alternativ tel tur!

Men det hender at vi glømmer :oops: at'n står ute i hagen.. Vil'n inn mens'n står ute hopper'n på ruta og begynner kanskje og bjeffe. Da får'n komma inn så klart..

Men det hender også ofte at'n ligg ute i på trappa i flere timer(som regel da det er varmt ute), og koser seg utafør døra :)

Men det å la hunder stå ute i et kort bånd hver eneste dag, det blir for gæli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i løpestreng eller hundegård vil jeg si det er bedre enn at hunden er alene inne, hvis den LIKER det da. Litt merfrihet på en måte.. Og frisk luft, ting å følge med på, og best av alt- ingen sofaer som kan gnages istykker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden liker seg utendørs og ikke er urolig og stresset ute, syns jeg det er helt fint. Syns folk er heldige som har den muligheten. Flere jeg kjenner har hunder som ikke liker så godt å være inne, men vil heller ligge ute i gresset og sløve. Så det er nok mange hunder som liker det godt. En annen viktig ting er jo at hunden er under oppsyn eller at den er på et "sikret" område. Altså at ingen barn kan komme til den. Jeg vil gjerne ha en stor hage med gjerde rund, slik at hunden kan være ute litt på egenhånd. Tror flere hunder setter litt pris på litt "privatliv". :)

Jeg har mulighet med hage og slikt. Vi har ikke jeret inn eiendomen enda men skal vel gjøre det neste sommer, fordi i år holder vi på og byger veranda. Jeg bor på lande så jeg har det litt friere en folk i byer. Wilma står buntet bak huse nå for tiden da. Før sto hun på fremsiden, men vi flytet henne pga andre hunder som går forbi og vi har begynt å byge veranda. Vi har ikke bestemt oss hvor vi skal sette opp hundegår enda, jeg skal høre med pappa om vi kan ordne den under verandaen.

En hund som står ute skal det altid vere noen som er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som står ute skal det altid vere noen som er hjemme.

HVorfor det? Hvis hunden står forsvarlig bundet, og har f.eks hundehus? Eller en hund soms tår i hundegård..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men du nevnte ikke noe om by isted. Jeg bor ikke i by. Og helt ærlig, så er det ikke særlig vanlig at folk går inn i andres hager, og tar en hund som står der og da vil vokte eiendommen "sin". Så er det noen annen grunn da? Det blir jo omtrent som at du ikke lar bilen stå utenfor garasjen fordi noen KAN gjøre herverk på den. Bare at hunden selvsagt er levende og alt det der.. Er bare nysgjerrig, siden min hund ikke VIL være inne, hun ligger alltid ute når vi ikke er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tyveri av hunder kommer jo ganske mye an på størrelse og type som regel. Miniatyrhunder er jo veldig utsatt, siden de er dyre, lette og selge og lette å ta med seg. Jeg ville ikke latt en miniatyrhund gå ute uten tilsyn, det er det forresten flere grunner til. Tror nok ikke de fleste ville trives med det akkurat :) Men tror ikke akkurat folk går bort for å stjele en schæfer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjer nok det også ja. Helt forferdelig! Men jeg har fått inntrykk av at det er mer vanlig å stjele miniatyrhunder. De er jo som oftest mye lettere å ta med seg. De fleste blir litt reddere for en sint amstaff enn en sint malteser liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P ser det for meg :)

Vi setter Tjorven i bånd av og til, f.eks. noen ganger når vi spiser, da kan hun stå ute litt... Ofte får hun noe å gnage på imens også...

Også har hun hundehus, likevel liker hun seg ikke så godt der, men har aldri, og tror ikke jeg vil gå fra henne uten at det er noen i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...