Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor man sover på valperommet...


Inu

Recommended Posts

I flere diskusjoner snakkes det om at man ligger på valperommet de første dagene etter fødselen. Og jeg har sagt at det gjør jeg også.

Nå husker jeg hvorfor! Det er ikke fordi jeg er redd for valpene, men fordi den nybakte mor skal få gå på do når hun vil!

Vi fikk shibavalper på fredag, bare 2 stykker, men begge er friske og raske, så jeg er fornøyd. Jeg har altså tilbragt 5 netter på kjøkkengolvet, og for hver natt blir det færre dobesøk. Håper å flytte tilbake til sengen min i løpet av helgen.

Tispen som er black&tan skal vi beholde og den røde hannhunden skal flytte til Mo i Rana.

2-dager-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi har aldri ligget på valperommet vi......... og har aldri sett noe behov for det, med unntak av den siste røya som bæsja inne (hvilket udyret gjør selv om hun sover i samme rom UTEN at hun har valper), så har det gått helt fint. Faktisk tror jeg at de ville blitt mer urolig om vi hadde lagt oss til der.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellandussen! Gratulerer med to skjønne små!! Jeg må ærlig innrømme at jeg var på nippen til å gå til anskaffelse av en shiba for en tid tilbake. Det ble med tanken, men jeg titter alltid på shiba ringen om jeg får anledning. De ser jo ut som noen lodne basselusker;) (les; Basenjier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er valpene 1 uke, og mor har stabilisert seg på et dobesøk før vi tar kveld, sånn ved 1-2 tida om natta og neste ca 0630. Så nå er det tilbake i senga, men opp for å lufte tidlig på morgenen.

Både akitaer og shibaer skal være VELDIG trengende før de gjør fra seg inne, så jeg synes mitt valg om å pare dem bør følges av at de behandles med såpass med respekt at de får gå på do når de trenger det. Kunne kanskje prøvd en babysitter, men det er jo ikke så ofte vi har kull...

Synes det er koselig å sovne til lyden av fornøyde valper!

begge-1uke-web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør av nysgjerrighet, for jeg har aldri hørt at det er sånn før, men må tisper med kull på do oftere enn når de ikke har kull, liksom? Jeg kan ikke helt se at det gjør noen forskjell? :ahappy:

EDIT: Gratulerer med valper, forresten.. Jeg er sånn hemmelig forelska i shiba jeg, delte hybel med ei lita frøken ifjor og falt pladask :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør av nysgjerrighet, for jeg har aldri hørt at det er sånn før, men må tisper med kull på do oftere enn når de ikke har kull, liksom? Jeg kan ikke helt se at det gjør noen forskjell? :ahappy:

EDIT: Gratulerer med valper, forresten.. Jeg er sånn hemmelig forelska i shiba jeg, delte hybel med ei lita frøken ifjor og falt pladask :kiss:

Etter å ha spist x antall morkaker og valpenes avføring så er det min erfaring at det tar noen dager å "stabilisere" magen. Så det er vel en viss forskjell på når tispene ammer og når de ikke gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...