Gå til innhold
Hundesonen.no

Labello og Lana

Iris

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bruker rett og slett denne tråden til å skrive litt og legge ut bilder av mine nydelige pipper, Labello og Lana :ahappy:

Labello er en spangle, himmelblå, engelsk undulatgutt som klekket omtrent 6 desember i fjor. Jeg kjøpte ham fra Halvorsen og Skimmeland undulatoppdrett og jeg treger ikke et sekund på den avgjørelsen! Med en gang jeg så bildet av ham på hjemmesiden deres så visste jeg at han måtte jeg bare ha, og at nanvet hans skulle være Labello. Han er en helt nydelig gutt som er tammere enn de tammeste :rolleyes: Han kan nesten bli litt for pågående til tider Men det er såklart bare koselig :D

Lana er en liten australsk, australskbroket prinsesse :D Jeg hentet Lana fra oppdretteren, oktober den 8 i år. Lana er ei koselig jente, men hun tar ting i sitt tempo. Hun er tam, og vil gjerne både kose og leke med mennesker, men hun lar oss bare kose med henne når hun "vil" selv.

Her kommer det masse bilder ;):twitch:

P1010312.jpg

P1010305.jpg

P1010296.jpg

P1010295.jpg

P1010294.jpg

P1010291.jpg

Er han ikke søt?

th_P1010055.jpg

Slik kan jeg og Labello leke i timesvis.. Han blir aldri lei ;)

PB100006.jpg

PB100010.jpg

PB100011.jpg

PB100012.jpg

PB100014.jpg

PB100015.jpg

PB100017.jpg

PB100018.jpg

Flere bilder kommer :unsure:

Skrevet

PA120029.jpg

Litt nytt utstyr:

PA060003.jpg

PA060005.jpg

PA060008.jpg

Jeg liker kiwi:

PA040502.jpg

PA040507.jpg

P9290437.jpg

P9290438.jpg

P9290442.jpg

P9290443.jpg

P9290447.jpg

P9290448.jpg

P9290453.jpg

P9290461.jpg

P9290462.jpg

Her begynner badeseansen :twitch:

P9270340.jpg

P9270341.jpg

Det er en helt utrolig følelse å ha ham i hånda, mens han bader :ahappy:

P9270358.jpg

P9270359.jpg

P9270360.jpg

P9270361.jpg

P9270362.jpg

P9270364.jpg

P9270389.jpg

P9270397.jpg

• 2 months later...
Skrevet

tusen takk for det :-)

Her følger noen nye bilder av skjønnhetene..

Labello:

bellor.png

llanolab.png

Lano:

lana3.png

lana4.png

llano.png

llano2.png

llano3.png

• 4 weeks later...
Skrevet
De bråker ikke så mye :) Bare synger og kvitrer :)

Da har enten du vært heldig, eller jeg uheldig! :P For den forrige jeg hadde bråket masse. Skrik og hyl hele dagen. Og litt synging og kvitring! :) Men de er jo søte å da!

Skrevet

Ja, de er knallsøte :D Labello er spesiellt nusselig når han sitter å prater :D

• 4 months later...
Skrevet

Åhh for noen herlige undulater!

de var virkelig nydelige!

labello er ganske lik min gamle undulat jonas, han hadde også en slik herlige personlighet! fugler er utrolig koselige dyr!

• 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Så VAKRE! Og det gleder virkelig mitt hjerte å se bilder av fugler som har det så godt som dine.. Virker som de har et kjempefint fugleliv.. Er mye triste små fugler som sitter redde og fortvilte i buret sitt, og som bare får frøblandin hele livet.. TOPP å se at dine har det så bra :lol::)

• 1 month later...
  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...