Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken andre fisker passer sammen med guppy?


meg123

Recommended Posts

Skrevet

Hadde akvarie for noen år siden,å da fikk jeg vite av dyrebutikk at det var bare å blande det meste,så jeg hadde mest guppy,platy,molly,algespisere,kamfisk med hunner,gullfisker , slørhaler,neon tetra og andre. Hehe,oppdaget jo at det ble svært få neontetra igjen og slørhalene var ofte slemme,så falt mest for kampfiskene og guppy,platy og molly. :rolleyes:

Nå vurderer jeg akvarie igjen og vil gjøre det litt mer ordentlig! Ønsker å ha mest guppy,men lurer på hva andre fisker som går fint sammen med dem??

Håper på svar ;)

Skrevet

Platy, neontetra tror at molly også går sammen.

Men vis du går inn på www.akvaforum.no å så på fiskebasen så kan du søke på hvilken fisker som du kunne tenke deg og se om de trenger de samme tempraturene, samme ph og alt det andre som de trenger som guppy også har.

Lykke til! :icon_redface:

Skrevet
Platy, neontetra tror at molly også går sammen.

Men vis du går inn på www.akvaforum.no å så på fiskebasen så kan du søke på hvilken fisker som du kunne tenke deg og se om de trenger de samme tempraturene, samme ph og alt det andre som de trenger som guppy også har.

Lykke til! :icon_redface:

Tusen takk :D

Skrevet
Platy, neontetra tror at molly også går sammen.

Men vis du går inn på www.akvaforum.no å så på fiskebasen så kan du søke på hvilken fisker som du kunne tenke deg og se om de trenger de samme tempraturene, samme ph og alt det andre som de trenger som guppy også har.

Lykke til! :icon_redface:

Levendefødende fisker som guppy, platy etc. går ikke sammen med eggleggere som neon og andre tetraer!

Levendefødere vil ha en PH mellom 7 og 8 samt hardere vann på en GH mellom 9 og 19, mens neon og andre tetraer vil ha et surere vann med en PH mellom 5 og 7 (helst under 7) og ikke minst bløtere vann med en GH mellom 1 og 2.

Vil du ha guppy anbefaler jeg deg heller andre levendefødere som f.eks. platy og sverddragere, molly må du nesten sjekke ut selv da dette nesten er å regne som en brakkvannsfisk.

En ting til: når du spør om hva som går sammen med hva er dt også veldig viktig å oppgi størrelsen på akvariet og hvilke vannverdier du har.

Skrevet
Levendefødende fisker som guppy, platy etc. går ikke sammen med eggleggere som neon og andre tetraer!

Levendefødere vil ha en PH mellom 7 og 8 samt hardere vann på en GH mellom 9 og 19, mens neon og andre tetraer vil ha et surere vann med en PH mellom 5 og 7 (helst under 7) og ikke minst bløtere vann med en GH mellom 1 og 2.

Vil du ha guppy anbefaler jeg deg heller andre levendefødere som f.eks. platy og sverddragere, molly må du nesten sjekke ut selv da dette nesten er å regne som en brakkvannsfisk.

En ting til: når du spør om hva som går sammen med hva er dt også veldig viktig å oppgi størrelsen på akvariet og hvilke vannverdier du har.

Takk for svar! Jeg har ikke kjøpt akvarie ennå,(det forrige solgte jeg)derfor jeg ikke skrev noe om det :icon_redface: ,har ikke helt bestemt meg for hvor stort og hva jeg har råd til. Har bare tenkt at jeg har lyst å ha guppyer for liker di veldig godt :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...