Gå til innhold
Hundesonen.no

"Advokatmat"


Lotta

Recommended Posts

USA - et Eldorado for advokater:

Nok en gang har vinnerne av årets "Stella Awards" blitt kåret.

Stella Awards er oppkalt etter den 81 år gamle Stella Liebeck, som sølte

kaffe på seg selv og saksøkte McDonald's fordi kaffen hennes var for varm.

Stella Awards er altså årets sprøeste søksmål som har endt opp med seier i

rettssalen.

Og her er altså rangeringen i år: (Min vinner er uten tvil nr 4!)

6. plass: Kathleen Robertson fra Austin, Texas ble tildelt 80 000 dollar av

juryen etter at hun brakk ankelen da hun snublet over et barn som lekte i en

møbelforretning. Eieren av forretningen var mildt sagt overrasket over juryens

avgjørelse, særlig ettersom barnet var Kathleen Robertsons egen sønn.

5. plass: 19 år gamle Carl Truman fra Los Angeles ble tilkjent 74 000 dollar

pluss dekning av utgifter til medisinsk behandling etter at naboen hans

kjørte over hånden hans med en bil. Carl hadde ikke oppdaget at det satt

noen i bilen da han skulle prøve å stjele naboens hjulkapsler, men juryen

mente tydeligvis at det likevel var unødvendig at bilens eier skulle kjøre

over hånden hans.

4. plass: Terrence Dickson fra Bristol, Pennsylvania var i ferd med å

forlate huset, som han nettopp hadde brutt seg inn i, igjennom garasjen da

han til sin forferdelse oppdaget at den automatiske garasjeportåpneren ikke

virket. Han kunne heller ikke komme seg inn i huset igjen, etterson døren

mellom garasjen og huset hadde gått i lås da han lukket den. Familien som

bodde i huset var på ferie, og Terrence tilbrakte åtte dager i garasjen før

de kom hjem igjen. Han overlevde på en kasse Pepsi og en sekk hundemat han

fant i garasjen. Han saksøkte husets eier fordi hendelsen hadde påført ham

unødvendige lidelser. Juryen var helt enig og tildelte ham 500 000 dollar.

3. plass: En restauranteier fra Philadelphia ble dømt til å betale 113 500

dollar til Amber Carson fra Lancaster, Pennsylvania. Hun skled på en dam

med brus på gulvet i restauranten og brakk halebenet. Det uforståelige med

dommen var imidlertid at væsken var på gulvet fordi Amber hadde kastet den

på kjæresten sin under en krangel tretti sekunder tidligere.

2. plass: Kara Wilson fra Claymont, Delaware vant et søksmål mot eieren av

en nattklubb etter at hun falt fra vinduet på badet og slo ut fortennene

sine. Dette skjedde da Kara prøvde å snike seg inn igjennom vinduet for å

slippe å betale $ 3.50 (23 kroner) i inngangspenger. Hun ble tildelt 12 000

dollar pluss full dekning av tannlegeutgifter.

1. plass: Årets vinner ble Merv Grazinski fra Oklahoma City. Hun hadde

nettopp kjøpt en enorm campingbil av merket Winnebago. På veien hjem, mens

hun kjørte på motorveien, satte hun cruisekontrollen på 70 mph (112 km/t)

og forlot førersetet for å lage seg et smørbrød. Som forventet kjørte

campingbilen av veien, veltet, og ble totalvrak. Mery Grazinsky saksøkte

Winnebago fordi det ikke sto i manualen som fulgte med kjøretøyet at man

ikke kunne forlate rattet når man satte på cruisekontrollen.

Juryen tildelte henne 1 750 000 dollar ( 11.4 millioner kroner!) og en ny

campingbil. Winnebago endret faktisk manualene som blir gitt ut sammen med

campingbilene etter rettens avgjørelse, i tilfelle det finnes flere idioter

der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... så mange teite folk det finst :shocked: Blir helt målløs..

Teite?? Jeg synes i grunn de er ganske smarte jeg... ;)

De som er teite er jo de som avsier dom i disse sakene, vil nå jeg si...

Jeg synes i grunn 6. plassen var ganske bra jeg da... Hmmm... Det skal jeg huske på neste gang bikkja mi river meg over ende, kanskje det finnes noen jeg kan saksøke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det utrulig at folk tør å drive butikk i USA. Og det er ikke rart at de kommer med x antall (for oss) idiotiske advarsler på ting og tang... Saksøkerne er smarte ja. De tjener jo på sin egen idioti. At rettsystemet er så idiotisk... skal man le eller gråte egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er nok ikke bare amerikanere (og helst ikke mobb de, er liksom litt amerikaner ;) ). Men er mere det at de blåser ting opp så sinnsykt!

Så har du jo alle de prisene som kommer i løpet av året- som jeg personlig ikke ser på... Utenat nå ;)

Har også hørt om et menneske som satt sin lille hun di mikrobølgovnen...! Etter det har det kommet advarsel om å ikke tørke hunder i disse ovnene... Folk er dumme, eller så er de kloke, men er skikkelig gode til å skjule det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. jaaa :rolleyes:

Jeg fikk denne oversendt fra min far (som forøvrig er høyesterettsadvokat og dommer i lagmannsretten...)

Det er utrolig hva disse amerikanerne klarer å få igjennom i rettsalen.

Det er vel en grunn til at det på enkelte mikrobølgeovn-bruksanvisninger står "ikke slå på maskinen med levende dyr inni"

Dette tillegget til bruksanvisningen kom etter at en dame hadde prøvd å tørke katten sin i mikron. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var amerikaner, hadde jeg vært flau over mine dumme landsmenn som måtte ha alt forklart i detalj for å forstå helt elementære ting.. Jeg mener, hvem pokker tror at man kan gå og lage seg mat når man er sjåfør i en campingbil MENS bilen er i fart? :rolleyes:

Og er ikke poenget med varm kaffe at kaffen skal være varm? Jeg hadde blitt sur om jeg kjøpte kaffe og den var kald! (vi forutsetter at jeg drikker kaffe nå)

;) Amerikanere er morsomme..!

Leste gjennom de teiteste lovene for de forskjellige statene her om dagen..

"Det er ikke lov å binde alligatoren din til en brannhydrant." Arg, ok da! ;) Hvor skal jeg da binde den hæ? ;)

Ler.. Den der er jo morsom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Amerikanere er morsomme..!

Leste gjennom de teiteste lovene for de forskjellige statene her om dagen..

"Det er ikke lov å binde alligatoren din til en brannhydrant." Arg, ok da! ;) Hvor skal jeg da binde den hæ? ;)

Å, å, jeg vil lese de lovene! Ligger de på internett? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var amerikaner, hadde jeg vært flau over mine dumme landsmenn som måtte ha alt forklart i detalj for å forstå helt elementære ting..

Joda, den normale amerikaneren er ekstremt flau over dette ;) Det er jo rettsystemet som er helt på jordet. Jeg tror ikke disse personene er dumme. De er heller ekstremt utspekulerte som klarer å lure rettsystemet på denne måte. Og det er alltid noen som prøver å pushe det litt mere. Jeg var selv vitne til at en person kastet seg ned på gulvet etter at hun selv hadde knust et glass med syletøy som hun liksom gled på. Jeg gikk rett til managern og sa at jeg kunne vitne, og da personen hørte dette hadde hun liksom ikke så vondt lengre og forlot supermarkedet.

Men for all det ikke dra alle amerikanerne over en kam. Jeg er selv gift med en som ler like mye av dette som oss fornuftige nordmenn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som nesten irriterer meg enda mer er at jeg faktisk har lyst til å dra ditt! :shocked:

Bare du å dra ;) Skulle ønske flere hadde tatt seg en tur. Så hadde dem sett at det finnes veldig greie og normale folk der. Det de fleste glemmer er at det som kommer frem i media alltid er det mest ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å høre sinnsykt snurt og gammeldags ut, så synes jeg det er skammelig at folk tar i bruk rettssystemet på slike bagateller. Litt skam i livet burde en jo ha, sånn at en holdt seg for god til å drive det videre...

Men ja, skal en le eller gråte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 minutes arrangerte en bussulykke en gang for å sette fokus på slike problemer. Idet bussen krasjet, var det ingen som løp ut av bussen - men veldig mange som løp inn. Disse kom så krabbende ut igjen like etterpå, holdt seg på nakken og latet som de hadde fått wiplash og lignende.... De ble rimelig paffe når de ble konfrontert med videoopptaket som viser dem løpe inn i den kolliderte bussen sekunder tidliger..

Man kan gjerne snakke om at den vanlige amerikaner ikke er så dum, men noe er galt når et land kan komme så ufattelig langt bort i fra fornuftig styring og fornuftige rettssystem. Vi er nok på vei dit vi også, i roligere fart, men med samme destinasjon. Man får de politikerne man fortjener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...