Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min er observert... trenger hjelp nå

Tonjehelen1@hotmail.com

Recommended Posts

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

De blir så forvirret av å være alene og får panikk, dermed blir de ofte redd deg når de treffer deg igjen. Da Pito stakk av og var vekke i mange timer så stakk hun fra meg da hun så meg første gangen etter at hun stakk av, men med én gang jeg sa "kom pito" og hun hørte at det var meg, da sprang hun bort til meg og var overlykkelig. Så hun kjente meg ikke igjen via utseendet, men stemmen..

Alle hunder er forskjellige!

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdattering: postmann er helt sikker på at det var Tarzan etter å ha sett flere bilder. Desverre har jeg leitet i feil rettning mesteparten av dagen i dag, da han ikke kom til området før kl 1400. Da han viste meg rettnngen Tarzan hadde tatt, steig i alle fall motet 100 hakk. Her er det ingen problem før en hund å leve lenge til tross for Gaupe i området.

Observasjonene hans gikk ut på at Tarzan var ektremt tynn, men lett på foten. Så her er det enda håp.

Er bare hjemme å spiser litt nå og henter mannen. Så drar vi ut igjen. Har hatt med meg guttene mine i hele dag. Så prøver å få barnevakt nå. Hadde ikke hjerte til å sende 8 åringen min på skolen i dag. Så han har vært med i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett og lett i to dager nå. Men ingen Tarzan. Han har ikke vært på klærene vi har lagt ut. Men i dag har det kommet snø. Så det blir spennende å se om jeg finner noen spor i skogen i morgen.

Vi har og fått tak i en felle(lånt av viltnemda) til å sette ut i helga. Håper indelig dette bærer frem til noe. Tenkte å ha med meg Texas (en border Colie) opp der i helgen.

Hva tror dere: jeg lurte på å lage meg en liten base ett lite stykke inn i skogen der han sist ble sett. Skal selvfølgelig bevege meg litt rundt i området der. men det er begrenset hva jeg klarer å gå i skogen med en 2 mnd gammel baby på armen.

Men spørsmålet var egentlig. tror dere det er lurt at jeg sirkulerer rundt området der han sist ble sett. Eller bør jeg prøve å dekke mest mulig av skogen(huff, den er stor) ved å følge alle stier/veier hvor jeg kan komme frem?

Prøver i allefall med nytt mot i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut brukte klær på et bestemt sted har jeg brukt, og det virket. 3. dagen lå hunden der og ventet.

En gang kom jeg over en hund på rømmen. Har aldri sett så glad hund. Da den kom inn i bilen tok det ca 3 sekunder før den sovnet på setet ved siden av meg. Jeg tok den med hjem, og gjett om den var sulten. På grunn av husets katt ble den satt i arrest på kjøkkenet, men det var visst helt flott (det var verre med katten som ikke forsto hvorfor den plutselig skulle måtte spise i gangen....). Da vi etter nesten 2 døgn med telefonering fant hundens eier lurte han på om vi kunne ha den til dagen etter - han hadde det litt travelt den kvelden, hadde visst besøk. Jeg opplyste da at jeg ville plassere hunden på kennel, noe jeg gjorde. Og fikk telefon fra hundens eier dagen etter, ei bøtte med kjeft - visste jeg ikke hva det kostet å ha hunden der?

Dette har ikke noe med saken å gjøre, jeg bare kom på historien.

Lykke til i letinga. Som oftest ender det lykkelig! Men det kan ta litt tid............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

takk for historien. Noen mennesker slutter aldri å overraske meg. Fikk en liknendne historie av mamma. Hun hadde plukka opp en hund i Drammen sentrum. Var jo redd hunden ville bli påkjørt. Hun fikk kjeft av eigeren dagen etter, hun kunne jo bare bedt den om å gå hjem :shocked:

Jeg gir virkelig hva som helst for å få igjen bikkja mi. I går tilbrakte jeg og mine to sønner 6 timer samenhengende i skogen. Så dro vi opp igjen to timer i går ettermiddag.

I dag har vi vært der i fem timer. Jeg trasket en time innover i skogen med min 2 mnd gamle sønn på armen. Kjekk kar a gitt, bare sover. merker ikke noen ting han ;)

Vi har brukt mange/flere tusen kroner på annonseutgifter/bensinpenger osv. Betyr ingen ting. Vil ha bikkja mi.

Mannen min har sakt at ser vi han eller finner spor etter han, tar han med seg telt og legger seg i skogen.

I morgen tenkte vi å grille pølser på det stede han sist ble sett. Kanskje en kjøttbeta og som lukter litt ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Uff, og nå begynner det å bli noen dager siden han ble observert i akkurat det område. Kanskje utvide søket litt? En hund kan bevege seg ganske langt på to dager.

Lykke til med videre leting. Bål og pølsegrilling er sikkert en lur måte å "lete" på med små unger. Overnatte i telt også. Håper dere får noen flere observasjoner av han så dere vet hvor han streifer rundt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser tær og fingre og alt som krysses kan for dere. Håper virkelig dere har større hell i dag med å finne han, og at kanskje spor i snøen kan gi dere en pekepinn på hvor han har tatt veien...

Tenker på dere, og håper med dere. Må innom å sjekke sonene oftere enn vanlig for å se om det har kommet noe nytt i denne saken.

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Takker så mye for all omtanken. Vi har ikke sett snurten av han i dag heller og ingen spor i snøen. Fikk der i mot en tlf i dag om at en hund på los var hørt ett lite stykke fra der vi leiter etter han. Vi heiv oss i bilen og kjørte opp igjen. men vi klarte ikke å komme oss opp der. Har jo snødd i kveld.

Vi har satt opp felle der han sist ble sett. I morgen tidlig skal vi bestige den toppen de mener å ha hørt han fra hver vår kant. På den måten dekker vi jo ett veldig stort område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frustrerende det å være og minst like trist. Men finnes jo håp ennå, siden du får sånne tilbake meldinger fra folk rundt der. Jeg har fulgt tråden hele tiden, og er inne fort som mulig med engang et nytt innlegg kommer inn, med håp om at du har funnet han.

Krysser alle fingre og tær, og håper på det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er nesten uutholdelig.. måtte dere få tak i han.

Jeg synes det er grunn til forsiktig optimisme her, så da kanskje ta opp litt rundt hva dere gjør hvis dere faktisk får tak i han. (Hmm.. kanskje dere allerede har fått tak i han, så dette blir unødvendig å fortelle.. håper det).

Det kan hende han ikke kjenner dere overhodet. De basenjiene jeg vet om, som er blitt fanget etter lang tid har ofte vært livredde og hyperagressive ved håndtering - rett og slett oppført seg som vilde dyr, t.o.m. bitt eier. Behøver ikke være så ille med Tarzan - vi satser på at beagle-delen i han slår inn! I alle tilfelle tror jeg det er veldig lurt å gjøre barna oppmerksom på et slikt mulig fenomen, slik at de ikke blir såret og lei seg.

Så vær forsiktig ved første kontakt - å styrte bort å klappe og kose, bør ikke være det første dere gjør - med mindre han viser tydelig at han kjenner dere!

Den der villheten pleier å gi seg, når de kommer hjem til vante omgivelser og gamle rutiner setter inn igjen (man skal aldri undervurdere rutiner i forhold til hund nei, i slike tilfeller gjør de at hundene kommer mye fortere ut av "villdyr modus" enn de som ikke har hatt så mange faste rutiner). Når det gjelder basenjier er det riktignok noen som aldri kommer helt over det at de har levd villt, det varierer. Det skyldes nok at basenjien er jo i seg selv ikke helt tam, lett for dem å "krysse grensen" og vanskeligere for dem å komme tilbake til et "normalt liv". Disse basenjiene har endt opp med avliving pga uberegnelighet og agresjon. (NB! Dette er bare worst case altså! Jeg tror ikke Tarzan kommer å bli slik, men man vet jo aldri - da er du ihvertfall oppmerksom på muligheten).

Så vær litt forsiktige i starten (men ikke slik at dere virker engstelige, freaker ut små bisker det også!).

Og så krysser jeg fortsatt alt som krysses kan. Tenker på alt det som skjer i verden rundt med feks Gerd Liv Valla og Bush og krigen i Irak, i min verden er den viktigste nyheten om Tarzan kommer til rette igjen eller ikke.. Stå på Toyah - du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...