Gå til innhold
Hundesonen.no

Må droppe mine herlige planer


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Føler meg dratt i to nå altså :)

Først skulle vi på gudstjeneste(for de som konfirmerer seg kristelig), og den måtte alle konfirmanter på.

Vel, denne gudstjenesten kræsjet med NKK Hamar, og dere vet jo hva jeg valgte. Dermed måtte jeg bare fortelle at jeg hadde meldt meg på for flere mnd siden og at vi hadde betalt hotellet!

Så begynte det nye året, og jeg fikk flere overaskelser.

I morrest så jeg på planen for konfirmasjons-undervisningene for 2007, og gjett hva jeg så da?

Neida, samtalegudstjenesten kræsjer med sunndalsøra! Hadde faktisk planer om å begi med utpå noe nytt på denne utstillingen, og jeg har jo planlagt lenge at denne utstillingen skal jeg på!

Så ser jeg at det faktisk er mye mer som kræsjer med konfiramsjons undervisninga..

FØler jeg har brukt opp den: "Jeg skal bort på utstilling med hunden min, så jeg kan virkelig ikke være med jeg!"

Er vanskelig for meg å velge også, fordi konfirmasjon har man bare 1 eneste sjanse til i livet, men utstillinger har vi flere sjanser til. Men derimot så betyr utstillinger mer for meg, jeg er ikke kristen, og får ikke noe ut av disse "Jesus-treningene". Hundeutstillinger er alltid interessant, og hund er livet mitt...

Vel, største bomben kom virkelig når jeg satt på møte angående klasseturen! Neida, klassetur blir det jo alltids, men datoen er håpløs! Den skal mest sannsynelig være når Verdens utstillinga i Sverige er! (i 2008)!

Vi har faktisk snakket om å ta det som en familietur, her i hjemmet, men nå ser det ut som om jeg må på klassetur i stedenfor!

Kunne jo ha kommet 3 dager etter de andre, men det har seg slik at flyet går bare 1 gang i uka!

Nå sitter jeg bare å venter på å finne ut at noe kræsjer med hundeleiren, og NKK Trondheim, NKK Hamar også..

Hva ville dere valgt i denne situasjonen?

Hilsen meget, meget dypt fortvilet Christine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i de voksnes rekker! :) Egentlig sier man vel det til en som er konfirmert, men du er jo tidlig ute med så mye :tongue: ! Her kræsjer alt mulig i et eneste kjør og det er en balansegang å snekre sammen hverdagens puslespill! Lykke til :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Velkommen i de voksnes rekker! :) Egentlig sier man vel det til en som er konfirmert, men du er jo tidlig ute med så mye :tongue: ! Her kræsjer alt mulig i et eneste kjør og det er en balansegang å snekre sammen hverdagens puslespill! Lykke til :) !

Pøh.. :)

Jeg skal aldri bli voksen! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner så veldig til det der! Jeg konfirmerte meg borgelig, og den ene dagen i uka det var konf. unervisning kræsja med grunnkurset! Så grunnkurset måtte jeg droppe. Er fremdeles snurt for at jeg gikk glipp av det selv om den er over to år siden <_<

Skjønner at det er et vanskelig valg, komf. undervisning er jo kjempe kjedelig, og det er det ikke på hundeutstillinger.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig for meg å velge også, fordi konfirmasjon har man bare 1 eneste sjanse til i livet, men utstillinger har vi flere sjanser til. Men derimot så betyr utstillinger mer for meg, jeg er ikke kristen, og får ikke noe ut av disse "Jesus-treningene". Hundeutstillinger er alltid interessant, og hund er livet mitt...

Men hvorfor i huleste skal du konfirmere deg hvis du ikke er kristen :) ? Er ikke noe av hele poenget borte da? (I såfall ville det kanskje være mer naturlig å konfirmere seg borgerlig?) Hvis hund er viktigere for deg enn konfirmasjonen, så er det vel like greit å velge hunden :wink: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Men hvorfor i huleste skal du konfirmere deg hvis du ikke er kristen :) ? Er ikke noe av hele poenget borte da? (I såfall ville det kanskje være mer naturlig å konfirmere seg borgerlig?) Hvis hund er viktigere for deg enn konfirmasjonen, så er det vel like greit å velge hunden :wink: ?

Ingen av de jeg konfirmeres med er kristen...De fleste har kristelig, fordi de enten må, er tradisjon eller fordi "alle andre skal"

Presten sier iallefall at vi ikke må være kristen for å komme til han, så da stoler vi på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men derimot så betyr utstillinger mer for meg, jeg er ikke kristen, og får ikke noe ut av disse "Jesus-treningene".

Flott å konfe seg kristlig da :) :) :)

Skjønner hvor fortvilende det må være...Men som du sier så konfirmerer man seg bare en gang i livet og du kan risikere å ikke bli konfet pga for lite timer. Men vi hadde det slik at hvis det var noen som hadde veldig mye fravær så måtte de ta privat timer med konfe læreren. Kanskje det kunne vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da :)

Hva vil det påvirke om du dropper denne gudstjenesten (eller hva det nå en var)?

Det blir jo ditt valg da.. Personlig hadde jeg nok tatt utstilling.. Kjedelig med den klasseturen også da :)

uffa mei *trøste* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
uff da :)

Hva vil det påvirke om du dropper denne gudstjenesten (eller hva det nå en var)?

Det blir jo ditt valg da.. Personlig hadde jeg nok tatt utstilling.. Kjedelig med den klasseturen også da :)

uffa mei *trøste* :)

Om jeg dropper denne, så kan jeg ikke konfirmere meg.... Vel, blir nok samtalegudstjeneste for meg... Om foreldre ikke må være med, så tror jeg at jeg sender Milo ut med pappa, og ber Marie(buhund-jenta) stille han ut :P

Flott å konfe seg kristlig da ;):P :P

Skjønner hvor fortvilende det må være...Men som du sier så konfirmerer man seg bare en gang i livet og du kan risikere å ikke bli konfet pga for lite timer. Men vi hadde det slik at hvis det var noen som hadde veldig mye fravær så måtte de ta privat timer med konfe læreren. Kanskje det kunne vært noe?

Hihi, ikke sant? :P

Jo, det er fortvilende, men jeg kan ikke få alt jeg vil ha heller. Kan alltids spørre presten om det er mulig med privatime akuratt denne helgen da.Er verdt er forsøk :)

stakar lille Christine! Skjønner deg... Sånn er det her også, ganske ofte, men alt her ofres hvis det er utstilling...

Enig med deg om det presten sier... hihi

Hehe.. Jeg gleder meg til jeg blir 18 og kan gjlre hva jeg vil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stille hund? jeg? hvilken utstilling? ;)

Alt kræsjer..kjent følelse. Jeg har som regels uflaks på andre dumme måter når det først er noe jeg skal være med på, å blir like forbanna frustrert hver gang. Verdensutstillingen hadde jeg satt forran klassetur enytime (kan du ikke foreslå tur til sverige da??) men det er et stykke mellom å sie noe sånnt, å å faktisk gjøre det...klasseturen i tiende betydde mye for meg hvertfall :) men nå falt ikke den på verdensutstillinga til naboen (sverige) heller da..

Bit tenna sammen og tenk at i mai er jo hvertfall konfirmasjonen over. :) og om du trur at du så mye som slipper unna NKK trondheim, hundefestivalen og NKK Hamar, må du pent tenke igjenn :) jeg skal nemlig dra deg med, eller smugle deg ut av huset ditt om det er noe som kræsjer :) Jepp..det skal jeg ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nølt med å ta verdensutstilling foran klassetur i alle fall. Vi hadde ikke klassetur på ungdomsskolen, og det er virkelig ikke noe jeg savner for å si det sånn. Det betyr ikke så mye i etterkant. Det er forbausende lite som betyr noe i etterkant av det som skjer på barne- og ungdomsskolen. Hvorfor har de lyst til å legge klasseturen til etter at sommerferien har starta forresten?

Ang. konf så er vel det som kræsjer med Sunndalsøra bare på søndag? Da kan du jo fremdeles være med på lørdagen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også utstillinger er utrolig gøy og ofrer det meste for det. Og akurat Gudstjenester syntes jeg er helt pyton og går ikke på det annet en vist det er nødvendig. Men det er jo snakk kanskje en time da. Og du angrer sikkert når du blir voksen og har vært på hunde og snørr og førti utstillinger. Så min mening er dropp utstillingen, og gå i gudstjenesten. Er det ikke sånn at du skal kjøpe deg hund for komf pengene også?

Det er jo en ting man gjør kun engang i livet! Jeg skjønner at det er kjempe kjipt og droppe utstillingen, og at det hadde vært sånn 1000 ganger mye kulere. Men jeg tror kanskje du kommer til og angre om du ikke komf. deg

Og jeg ser at denne utstillingen går over 2 dager, så da kan du jo fra på lørdagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine du Christine... Er det ikke det ene så er det det andre..

Vil vel si at du er dratt i mer enn to biter :)

(OT men "Jesus trening" er det morsomste! HAHA :Laugh: )

Hmm... Ser dillemmaet. Jeg er en av de som egentlig syns det er unødvendig å konfirmere seg kristelig hvis man ikke er kristen jeg da.. Jeg har ikke SÅ mye jeg skulel ha sagt, da jeg ikke er helt sikker på hva jeg tror på selv.. men blahl blah.. Jeg syns du skal velge det som betyr mest for deg i alle disse :) FOLLOW YOUR HEART!

Tenk deg gooodt om Christine... Hva har du aller mest lyst til? Du lever bare en gang, og du har lov til å være ego når du er... øhm.. 15? Anyways.. Som sagt: Følg hjertet!

Dagens visdomsord fra Jea *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der det er vilje er det vei. Snakk med presten og spør om du kan ta privattime dagen før, eller komme først eller sist den dagen så du rekker begge deler? Og protester vilt til å legge klasseturen den datoen. Få med halve klassen til å si at de også skal på verdensutstillingen? kompromisser er for pyser :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Off, nå skrev jeg et laangt innlegg her, men så klikket alt!? :S

Men angående klasseturen så kan det være at jeg får flyttet den.. Folka har nemmelig bestemt seg for å ha den midt i mellom muntlig og skriftlig eksamen, og dermed blir dey mye lesing!

Æsj, fadderne mine og foreldrene må komme på denne gudstjenesten, så jeg føler jeg er blitt tvungen "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det du vil ha svar på, men jeg synes ikke du skal konfirmere deg i det hele tatt jeg.

Du er ikke kristen, og konfirmasjon er en bekreftelse på din kristne tro, en slags frivillig dåp, der man bekjenner seg til den kristne tro.

Borgerlig konfirmasjon er jo bare vås i den sammenheng, hva skal liksom det bekrefte? Borgerskap?

Nei, det er noe man gjør for å få penger og gaver, slik man får i den virkelige konfirmasjonen.

Hvis det er så viktig å markere dette, en overgang til "de voksnes rekker", så kan det gjøres helt uten noe arrangement. Alt kan være nøyaktig det samme, bortsett fra at du ikke står i kirken og lyver.

Og den presten som sier at man ikke må være kristen av tro for å konfirmeres... Det er ingen prest. Men dessverre er det slik statskirken er blitt. Den kristne tro passer visst ikke inn der lenger.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...